anna_eh skrev:Vad skönt o få lite feedback från er!
Malin&Isaac: du har nog rätt i att magbärarmusklerna har fått vänja sig lite mer successivt.
Ska ta en allvarlig funderare på MT el Ergo, vet inte om jag kan lägga pengar på en dyr ergo, men MT brukar väl vara lite billigare. Avlastar MT bra på en 10 kg unge eller är det avlastningsmässigt sämre än sjal? (ergon är väl allra bäst kan jag tänka mej)
Jag har en tio kilos unge och jag bär med sjal på ryggen inomhus och Ergo på magen utomhus.
när jag började knyta sjal på ryggen så gick jag som en gammal kutryggig gumma, men det tog inte lång tid innan jag hade vant mig och gick som folk igen, jag hasar ner honom så att han nästan sitter i svanken, det tycker jag är bekvämast.
Ergon rekommenderar jag varmt, den är helt klart värd pengarna men jag hade precis lika gärna kunnat andvända en patapum, provade en kompis och den är nästan lika bra, dessutom har den tunnare och smidigare sittdel (fast utan fickan..) och avtagbart huvudstöd vilket jag saknar på ergon, Patapum har något tunnare axelband, men det tror jag inte gör nån skillnad.
Ergon andvänder jag mest när jag är ner på stan, för den är så snabb och smidig att ta på och av, och när jag är ute och går med hundarna för den känns mer som ett ytterplagg än sjalen. Till sommaren kommer jag nog att bära ergon på ryggen mer när man inte behöver jacka.
Är du tveksam för pga. priset köp beg. eller patapum.
Du kommer att kunna andvända selen ganska länge och sen har den ett bra andrahandsvärde.
Jag sjalfrälser...