[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 96072
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Mei tai-problem HJÄLP - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mica
Jag har köpt en XT av Daniellas mamma. Kan raportera när jag fått och testat den.

Jag är 172 cm, storl 38-40.

Fast LitenD är bara ett halvår...
Användarens profilbild
Av mica
Så här är den:
"varje axelband är 170cm lång, sittdelen är 36cm X 57 cm, den är XT (extra tall) vilket passar bra för större barn/toddler och när bäraren är lite längre och större (än mig i alla fall, jag är 153 cm och har stl 34-36 i kläder)"

Jag har ingen sele sedan innan så det ska bli spännande att se hur den passar. Den kanske är lite hög för litenD men jag siktar på att ha den mycket i sommar och då är han ju ett år.

Jag hoppas få den i veckan.
Användarens profilbild
Av mica
Fast min är en Onbuhimo. Så knytningen skiljer väl. Men sittdelen är väl samma.
Användarens profilbild
Av Ester
Om jag fattat det rätt på babyhawks hemsida så är det endast höjden som skiljer en XT från en regular....dvs ca 7 cm (21,5" mot 18,5")

Longstarps tycker jag har varit bra - du kan ju se hur den sitter på Daniellas mamma på hennes hemsida när man har korta straps - hon är ju bra mycket mindre än mig och jag tror inte jag skulle kunna knyta lika bra med korta som med långa.

Jag tycker också om att de når över axlarna runt bakom och under barnets rumpa och sen fram igen och knyts istället för att knyta dem under barnets rumpa.....
Användarens profilbild
Av mica
Då får du helt enkelt köpa en till ;-)
Användarens profilbild
Av Ester
KAtarina - jag hade sxamma funderingar som du - därför beställde jag XT och det ä rlite för högt för Alice 76 cm just nu - men jag vek underkanten ett varv och vips var den alldeles perfekt. :wink: lIte trixigt men det funkade alldeles utmärkt - om man viker så att midjebandet liksom vik utåt då bildas ingen ficka utan den blir lika hög som standard MT´n
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
för mig är de vanliga banden okay i längden, jag tycker att de blir för långa när jag bär på magen, så jag gör en dubbelknyt, och sedan gör jag en rosett med banden som hänger ner, så att den ser fint ut samtidigt att de inte släpper ner :D *vill inte ha svans framme* :D :D därför på bilderna i galleriet ser banden korta ut, eftersom jag gjorde en rosett för att få banden mindre.

och sedan när jag bär på ryggen har jag tillräckligt band kvar för att göra en tibetansk knytning också :D....jag tror att regular eller long straps beror på ens smak, jag själv tycker inte om långa band som släpper ner medan andra vill ha längre band :D :D

på micas onbuhimo, då var det lite "tricky" med kroppstorlek och då skrev jag att den passar bättre till en som är lite större än mig eftersom det är någon annan sorts justering som man får från en onbuhimo kontra mei tai......lite svårt att förklara men med onbuhimos, men summan är att ju mindre och smalare sittdelen är (om bäraren är smal och liten) desto bättre....

mei tais: hur djup barnet sitter på sittdelen spelar också en stor roll på hur högt ryggen blir...om man gör några "hop" för att få barnet längre in, blir ryggdelen högre....

fickan.....igen, det är personligt smak. vissa gillar den, vissa inte.....jag t. ex. kan leva utan ficka

:D ....ojdå, uppsats! :lol: :lol: :oops: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Ester
KATARINA - näe jag tyckte nog inte det blev knöligt när man vek . det är ju ingen vaddering på midjebandet

Daniellas mamma - jag är ganska mycket större än dig märker jag - för även med longstraps blir det ändå inte nåt som hänger för mig....så regular hade varit för kort för mig.
Användarens profilbild
Av Kristina
På bild: Alma nästan3 år och runt 85-90cm lång i en vanlig BabyHawk. Mamman är dryga 1.60 lång.

Bild
Användarens profilbild
Av Ester
fast alma är väl ganska liten för sin ålder?

Här är Alice UTAN nedvikning i en XT:
Bild
och när jag vek midjebbnadet en gång hade hon kanten gott och väl under armhålan....så jag tänker att det blir bra om hon somnar på ryggne snurrar jag upp nedvikningen så får hon stöd för huvudet lite.

JAg tror regular kan bli för litet för det

här är bilderna på babyhawk:

Bild
Användarens profilbild
Av Kristina
Katharina och Elin: Hon är iaf minst 85cm lång, hon var 80cm precis i februari och sen dess har hon växt rätt mycket. Hon är inte så himla mycket mindre än sina jämnåriga längre faktiskt.. :lol:
Jag ska inte lägga mig i vad du väljer Katharina (fast personligen tror jag det räcker fint med regular), tänkte bara att bilden kunde vara till nån sorts hjälp. :)
Användarens profilbild
Av Ester
ja jag säger det samma som Kristina - det är ju upp till dig, och jag vill inte heller lägga mig för mycket - uppenbarligen kan det skilja en del - Alice är ju bara 76 cm.

Så ta det du tror blir bäst Katarina - du blir nog nöjd hur du än gör för de är såååå fina och mysiga MT:na :wink:
Användarens profilbild
Av emmahawk
Och så kommer jag och lägger mig i just när du kanske bestämt dig :D Vi har en XT och jag gillar att den sluter om så bra om marta. Hon tycker också att det är mysigt och sitter faktiskt lugnare så än när jag bär i freehanden som är kortare i kroppen. Här sitter hon på pappas rygg i köket.
Bild
Jag tycker också att det är lätt att vika ner ryggen om jag vill ha kort rygg. Har inte upplevt att det blir knöligt när jag gör så. Så kontentan blir väl att det finns många olika val och preferenser! Lycka till, vilken lyxig plåga :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tänker att barnet sitter ju inte så inneslutet i en mei tai verkar det som, som det gör i en sjal, ifall man skulle ha sjalen upp till nacken. Det kan ju vifta med armarna vid sidorna även om mei taien går upp högt. Men det är ju säkert olika vad olika barn gillar.

Angående ficka, använder du fickan på din sutemi? Jag har aldrig använt den.
Användarens profilbild
Av Aurian
Ni som beställt från babyhawk, har ni fått tulla? Har ni bett dem skriva paketet som gåva?
Hur mycket har ni fått betala allt som allt för en MT inklusive frakt?
Hur har ni betalat, är det Paypal som gäller?
Hur lång tid har det tagit innan ni har fått hem MT:n från att ni beställde?

Jag har bestämt mig för färg i alla fall, och jag vet att jag vill ha långa band...

Men ja... Ska man ha XT, behöver jag en ficka? Eller toystrap? Minkee-blir det kanske för varmt sen på våren och sommaren?

Är en Onbuhimo lättare att använda? Funderar nämligen eventuellt på att be henne sy en onbu istället :roll:

Massa frågor... Men J har lovat Vilja (inte mig) en MT i julklapp! :wink: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?