för mig är de vanliga banden okay i längden, jag tycker att de blir för långa när jag bär på magen, så jag gör en dubbelknyt, och sedan gör jag en rosett med banden som hänger ner, så att den ser fint ut samtidigt att de inte släpper ner

*vill inte ha svans framme*

därför på bilderna i galleriet ser banden korta ut, eftersom jag gjorde en rosett för att få banden mindre.
och sedan när jag bär på ryggen har jag tillräckligt band kvar för att göra en tibetansk knytning också

....jag tror att regular eller long straps beror på ens smak, jag själv tycker inte om långa band som släpper ner medan andra vill ha längre band
på micas onbuhimo, då var det lite "tricky" med kroppstorlek och då skrev jag att den passar bättre till en som är lite större än mig eftersom det är någon annan sorts justering som man får från en onbuhimo kontra mei tai......lite svårt att förklara men med onbuhimos, men summan är att ju mindre och smalare sittdelen är (om bäraren är smal och liten) desto bättre....
mei tais: hur djup barnet sitter på sittdelen spelar också en stor roll på hur högt ryggen blir...om man gör några "hop" för att få barnet längre in, blir ryggdelen högre....
fickan.....igen, det är personligt smak. vissa gillar den, vissa inte.....jag t. ex. kan leva utan ficka

....ojdå, uppsats!