- tor nov 22, 2007 22:23
Idag på föräldragruppen kom vi in på det där med sjal, eftersom jag självklart hade Linnéa i sjalen som vanligt. Nästan alla andra i gruppen hade en Babybjörn och två av dem hade även provat sjal. Den ena hade en ringsjal och den andra en kortsjal. Det är ju inte så konstigt att man tycker att det är krångligt med sjal om den första man provar är en ringsjal eller kortsjal. De är ju de svåraste att få till tycker jag, eller jag har inte provat kortsjal men ringsjal var ju lite bökigt i början med en liten bebis och kortsjal är väl ganska likt ringsjal. Nu när Linnéa är lite stadigare funkar ringsjalen, men då har ju jag burit i trikåsjal varje dag sen hon föddes också, så hon är ju van att bli buren. Det är så synd att folk inte får bättre råd när de köper sjal, eller så kanske de köper på nätet och inte vet vad som är bäst att börja med. Man önskar ju att alla gjorde som jag och läste här innan de köpte sin första sjal. Trist också att de avfärdar hela grejen med sjal bara för att den första de provat inte funkar. Jag har nämligen alltid undrat hur man inte kan få till det med sjal eftersom jag tyckte det var ganska lätt att få till trikåsjalen. Många verkar tro att ringsjal är det lättaste, kanske för att de inte behöver knytas.