- tis nov 20, 2007 16:22
Jag har ångest över min fina, fina Hoppe Florens som tyvärr är alldeles för lång, 5,4 m när det egentligen räcker gott och väl med 4,6. När jag tar på mig den känns det som om jag virar in mig i ett stort överkast, jag drar mig för att använda den på stan eftersom jag inte vill bråka med de långa sjaländarna utomhus, och varven runt midjan gör den lite väl varm inomhus.
Dessutom tycker jag den är svår att få att sitta bra, jag kan liksom inte "hoppa till" den eftersom det känns som om tyget dels fastnar i mina kläder (är detta något andra Hoppe-användare känner igen?) och dels i sig själv eftersom den är så lång.
Å andra sidan är den jättestabil och jag vill gärna ha en tjockare alternativ till min kära gås, inte minst för utomhusbruk.
Så just nu grunnar jag på om jag ska
a) sälja den och köpa en kortare sjal, möjligen av annat märke
b) korta av den en bit (när jag nu ska hinna det, dessutom sänker det andrahandsvärdet och jag är inte särskilt bra på att sy)
c) behålla den och hoppas att jag växer i den
(detta alternativ leder förstås till att jag måste köpa en kortare sjal hursomhelst)
Ge mig råd, kära sjalvänner!
Dessutom tycker jag den är svår att få att sitta bra, jag kan liksom inte "hoppa till" den eftersom det känns som om tyget dels fastnar i mina kläder (är detta något andra Hoppe-användare känner igen?) och dels i sig själv eftersom den är så lång.
Å andra sidan är den jättestabil och jag vill gärna ha en tjockare alternativ till min kära gås, inte minst för utomhusbruk.
Så just nu grunnar jag på om jag ska
a) sälja den och köpa en kortare sjal, möjligen av annat märke
b) korta av den en bit (när jag nu ska hinna det, dessutom sänker det andrahandsvärdet och jag är inte särskilt bra på att sy)
c) behålla den och hoppas att jag växer i den

Ge mig råd, kära sjalvänner!