Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
isbl skrev:Ska teststicka en sjal, men vet inte alls vilka färger jag ska välja. Den ska vara tvåfärgad och originalet ser ut så här:
Bild
Jag vill inte ha ett flerfärgat garn (tror jag :hmm:) men tycker det är svårt att se den framför mig i bara solida färger när originalet är så... hysteriskt :wink: Några idéer?
Men vad roligt, det där är ju min gamla klasskompis på slöjdutbildningen!
Av Ponyo
isbl skrev:Bild
och
Bild

eller kanske
Bild
och
Bild
Tänk på kontasterna bara. Gör om bilderna till svart/vitt. Är de för lika så kommer det inte bli tillräckligt bra kontrast. (Har både melon och PetraO lärt mig)
Användarens profilbild
Av MuuM
Trulsamin skrev:Vet ni, vet ni!!! Jag har gjort klart i-cord kanten. Nu ska jag bara fästa sista trådarna, sy fast två ändar på i-corden och sen kan jag äntligen äntligen blocka koftan... Sen ska det dit ett par sidenband, lite hyskor och hakar och lite blommor och blad så är koftan helt klart. Blommorna är färdigvirkade, ska sticka bladen bara...
:app: :tumup:
Användarens profilbild
Av isbl
Ponyo skrev: Tänk på kontasterna bara. Gör om bilderna till svart/vitt. Är de för lika så kommer det inte bli tillräckligt bra kontrast. (Har både melon och PetraO lärt mig)
Bra tips, tack! Jag tycker det är så himla svårt att "se" vilka färger som verkligen passar, men det där tricket kanske gör susen.
Användarens profilbild
Av isbl
MuuM skrev:
Trulsamin skrev:Vet ni, vet ni!!! Jag har gjort klart i-cord kanten. Nu ska jag bara fästa sista trådarna, sy fast två ändar på i-corden och sen kan jag äntligen äntligen blocka koftan... Sen ska det dit ett par sidenband, lite hyskor och hakar och lite blommor och blad så är koftan helt klart. Blommorna är färdigvirkade, ska sticka bladen bara...
:app: :tumup:
:vågen: Gjort i en handvändning med andra ord :wink:
Av Ponyo
isbl skrev:
Ponyo skrev: Tänk på kontasterna bara. Gör om bilderna till svart/vitt. Är de för lika så kommer det inte bli tillräckligt bra kontrast. (Har både melon och PetraO lärt mig)
Bra tips, tack! Jag tycker det är så himla svårt att "se" vilka färger som verkligen passar, men det där tricket kanske gör susen.
Jag kunde givetvis inte låta bli, och de två understa var väldigt lika i ton. De två övre hade lite större skillnad, men kanske inte tillräcklig.
Användarens profilbild
Av isbl
Ponyo skrev:
isbl skrev:
Jag kunde givetvis inte låta bli, och de två understa var väldigt lika i ton. De två övre hade lite större skillnad, men kanske inte tillräcklig.
Hehe, typiskt. Men de såg inte lika bra ut som ditt exempel :wink: får kolla vidare
Grattis, snart är den helt jätte färdig. Själv avmaskade uag filten i morse, nu skall trådar fästas, tvätt och blockning.
Juliusdotter skrev:
Grattis, snart är den helt jätte färdig. Själv avmaskade uag filten i morse, nu skall trådar fästas, tvätt och blockning.
Hejja dig :) Bilder sen hoppas jag ;) Sitter och fäster bladen just nu, tar lång tid men snart så är den klar, är jätteskönt att mannen jobbat natt och sover hela dagen för då behöver jag inte bry mig om att umgås med honom utan kan sitta i soffan hela dagen och bara fixa klart min kofta :mrgreen:
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?