Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av berit
CAKirre skrev:Blir så irriterad på mig själv... Tänkte tidigare i månaden att jag skulle passa på att handla lite på Drops ullrea (och sticka dem i en storlek mindre med tanke på mina tidigare erfarenheter...) men tror ni inte att jag inte kommer på det igen förrän nu, när klockan snart är 22... Började leta efter butiker online som kunde tänkas ha färger som kunde passa min pappa, min tanke var nämligen att sticka honom en "tea with jam and bread" eftersom han tyckte sambons var snygg, men att hitta tre färger som passar bra ihop och dessutom finns hemma i webbutikerna är inte riktigt vad kvällströtta jag mäktar med inser jag...
Nå, en rabatt på fem kronor nystanet kan man överleva utan, men det stör mig, det blir ju ändå ett par nystan jag skulle "fått gratis" eftersom jag ska sticka en långärmad tröja i XL. :duh:
Åh, så irriterande!
Men om du köper drops deal istället? Jag tycker det brukar bli billigare än deras reaerbjudanden.
berit skrev:
CAKirre skrev:Blir så irriterad på mig själv... Tänkte tidigare i månaden att jag skulle passa på att handla lite på Drops ullrea (och sticka dem i en storlek mindre med tanke på mina tidigare erfarenheter...) men tror ni inte att jag inte kommer på det igen förrän nu, när klockan snart är 22... Började leta efter butiker online som kunde tänkas ha färger som kunde passa min pappa, min tanke var nämligen att sticka honom en "tea with jam and bread" eftersom han tyckte sambons var snygg, men att hitta tre färger som passar bra ihop och dessutom finns hemma i webbutikerna är inte riktigt vad kvällströtta jag mäktar med inser jag...
Nå, en rabatt på fem kronor nystanet kan man överleva utan, men det stör mig, det blir ju ändå ett par nystan jag skulle "fått gratis" eftersom jag ska sticka en långärmad tröja i XL. :duh:
Åh, så irriterande!
Men om du köper drops deal istället? Jag tycker det brukar bli billigare än deras reaerbjudanden.
Bra tips. :tumup: Ska kolla det. Ska nog ta en sväng inom en IRLbutik för att kika närmare på färgerna också.
Användarens profilbild
Av berit
CAKirre: :tumup: . Jag kan rekommendera eks lilla bod för internetshopping av drops deal. En kan gå in och kolla på drops hemsida för att få en lista på vad och vem som säljer billigt just nu.

Och jag inser att.jag citerade dig i mitt förra meddelande. Vill du att jag tar bort citatet?
Ponyo skrev:
Juliusdotter skrev:ok, tänkte ge mig på den omtalade tubular cast on. Följde en video men jag undrar om den varianten verkligen var lämplig, det blev inte direkt elastiskt. Meningen var att jag borde fått min tub över huvudet då det skall bli halsen på en tröja (uppifrån o ner), men den kom inte över huvudet. Vilken tubular uppläggning tippsar ni om, en som lämpar sig till cirkelsticking (finns det ordet?)
Jag gillar den italienska, där man använder sig av annat garn för att lägga upp.
Tack för tipset, det var inte den jag testade så ikväll vet jag vad jag gör, övar på italienska :)
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:
Ponyo skrev:Äsch, trots att maken tom ställde in sin skidresa, så funkar inte stickresa till Köpenhamn. :(
Vad trist, men om de vill att du sänder en vikare för dig kan vi göra en lista på intresserade här :lol:
:D :tumup:
Användarens profilbild
Av isbl
Juliusdotter skrev:
Ponyo skrev:Äsch, trots att maken tom ställde in sin skidresa, så funkar inte stickresa till Köpenhamn. :(
Vad trist, men om de vill att du sänder en vikare för dig kan vi göra en lista på intresserade här :lol:
:Hahaa:
berit skrev:CAKirre: :tumup: . Jag kan rekommendera eks lilla bod för internetshopping av drops deal. En kan gå in och kolla på drops hemsida för att få en lista på vad och vem som säljer billigt just nu.

Och jag inser att.jag citerade dig i mitt förra meddelande. Vill du att jag tar bort citatet?
Ja, jag tror jag handlat av henne tidigare. Är det hon som brukar skicka med en liten chokladbit?

Du behöver inte ta bort citatet. Jag har lagt till det för de tillfällen jag är i känsliga, eller anonyma delen och delar med mig av erfarenheter m.m.
Användarens profilbild
Av MuuM
berit skrev:
:klappa: så synd!
Bu!!!
berit skrev:
Trulsamin skrev:Har lagt upp ett nytt projekt :) Eftersom jag inte har några andra på g samtidigt liksom ;) :hide:

http://www.ravelry.com/patterns/library ... y-cardigan

http://images4-b.ravelrycache.com/uploa ... edium2.jpg
Vad fin! Är det broderat på?
Det är virkade applikationer som man fäster och så får man väl brodera lite stjälkar och sånt antar jag :)
Juliusdotter skrev:
Ponyo skrev:
Juliusdotter skrev:ok, tänkte ge mig på den omtalade tubular cast on. Följde en video men jag undrar om den varianten verkligen var lämplig, det blev inte direkt elastiskt. Meningen var att jag borde fått min tub över huvudet då det skall bli halsen på en tröja (uppifrån o ner), men den kom inte över huvudet. Vilken tubular uppläggning tippsar ni om, en som lämpar sig till cirkelsticking (finns det ordet?)
Jag gillar den italienska, där man använder sig av annat garn för att lägga upp.
Tack för tipset, det var inte den jag testade så ikväll vet jag vad jag gör, övar på italienska :)
Tack, det funkade kanon med den uppläggningen, enkel var den också. Nu kommer jag få på mig tröjan.
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 198

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?