Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Smyfröken
Är det alltså så att alla inte behöver byta samma typ av material? Man skriver det man gillar och så anpassar man sig till det som ens byteskompis önskar?

Kanske en dum fråga, men vill kolla ändå... :oops:
Användarens profilbild
Av AnKa
Smyfröken skrev:Är det alltså så att alla inte behöver byta samma typ av material? Man skriver det man gillar och så anpassar man sig till det som ens byteskompis önskar?

Inte nödvändigtvis. Jag tänker att vi här är olika typer av pysslare och att det är synd att stänga bytet för vissa. Men jag tror att man bör byta med någon som pysslar inom samma område som man själv. Jag skulle tex ha svårt att packa ett bra stickpaket för jag har inget material och vet inte vad man blir lycklig över att få.

Men visar det sig att alla vill eller kan tänka sig byta samma sak så kan vi välja ett pysselområde.
Användarens profilbild
Av Smyfröken
AnKa skrev:
Smyfröken skrev:Är det alltså så att alla inte behöver byta samma typ av material? Man skriver det man gillar och så anpassar man sig till det som ens byteskompis önskar?

Inte nödvändigtvis. Jag tänker att vi här är olika typer av pysslare och att det är synd att stänga bytet för vissa. Men jag tror att man bör byta med någon som pysslar inom samma område som man själv. Jag skulle tex ha svårt att packa ett bra stickpaket för jag har inget material och vet inte vad man blir lycklig över att få.

Men visar det sig att alla vill eller kan tänka sig byta samma sak så kan vi välja ett pysselområde.
Låter kanon! Det är väl toppen om det kan vara lite olika så att alla kan var med. Det kan kanske blir lite pyssel bara för samordnaren..
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag vill vara med pysselbyte:

AnKa - byter tyg eller pärlor
Fryle - byter tyg eller garn
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har kanske inte hundra koll på exakt hur allt ska gå till, men jag hänger på så blir det nog bra. :tumup:
Av Ildita
Tre eller fyra veckor för pysslandet? Att sticka o virka kan ta ett litet tag.

Jag har aldrigt varit med på byte innan, så jag vet inte hur man tänker om innehållet? Men det låter rimligt att det ska hänga ihop på något sätt o att man kanske kan komplettera med något man har hemma om man vill.

Jag har inte heller någon blogg, utan tänker mig att lägga in bild här.

Detta ska bli kul! Kreativ start på det nya året :-D
Användarens profilbild
Av Lojse
ildita - byter tyg eller garn
Lojse - byter tyg, garn, scrapbook eller smyckestillverkning
Användarens profilbild
Av Lojse
men tankar på om/hur man "styr" innehållet? tex ett cirka värde? eller ska man tänka att det ska räck till en "sak" tex så kan ju materialet till ett armband vara 3ggr dyrare än materialet till en standard scrapbook-sida, medan paketet som man skickar blir tvärt om olika stora :hmm:
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Snurrfian -byter garn, scrapbook eller smyckestillverkning.

Jag inser ju nu att det bara är jag som inte är så intresserad av tyg, så om ni vill ha ett rent tygbyte så kan jag backa ur och vara med en annan gång! :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Snurrfian skrev:AnKa - byter tyg eller pärlor
Snurrfian -byter garn, scrapbook eller smyckestillverkning.

Jag inser ju nu att det bara är jag som inte är så intresserad av tyg, så om ni vill ha ett rent tygbyte så kan jag backa ur och vara med en annan gång! :D
Vi är ju fyra som kan tänka oss att byta garn, så det gör väl inget om du inte vill byta tyg.
Användarens profilbild
Av Smyfröken
Smyfröken - byter tyg, scrapbook eller smyckestillverkning
Snurrfian -byter garn, scrapbook eller smyckestillverkning
Fryle skrev:Det låter bra.

Är det meningen att vi ska ta ur våra egna gömmor, köpa nytt, båda delar eller är det valfritt?
Valfritt, tycker jag. Jag tänkte inte att man ska behöva springa iväg och handla ihop en massa saker utan plocka från sina egna förråd men om man vill komplettera eller köpa allt nytt är det förstås helt ok.

Angående hur vi styr paketinnehållet så tror jag att det kan vara svårt att sätta en summa eller ett visst värde.
Men vi kanske kan sätta upp riktlinjer för vad som skall vara med i paketet. Man kanske kan bestämma att det skall vara ett visst antal olika saker med.

Vad ska ett tygpaket innehålla?
Det vore väl kul med några olika tyger, typ tre men bra med ett lite störa tygstycke. Kanske att ett tyg bör vara 1 m. Så kan man sedan skicka med lite mer av ett eller fler andra. Så kanske lite knappar och / eller andra sybehör.
Vad säger ni, är det för mycket, för lite,fel saker?

vad ska ett garnpaket innehålla?
Här får ni hjälpa mig med idéer. Skall det vara ett eller flera garner? Hur mycket? Knappar eller annan dekoration? Något annat?

Vad ska ett smyckespaket innehålla?
Flera olika sorters pärlor, hur många? En större pärla eller annat smyckestillbehor (focal). Ett fint lås. Skall det vara ok att skicka bastillbehör såsom hatpinnar? (Jag tycker kanske inte det) Band, wire odyl?

Vad ska ett scrappaket innehålla?
Jag har dålig koll på vad som egentligen används tillscrapbooking :oops: Papper antar jag. Hur mycket? Andra dekorationer? Hjälp mig med idéer.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?