- tis nov 12, 2013 15:42
milimina skrev:ååååÅÅÅåÅååÅÅÅh nu har jag suttit tre dagar och letat mönster till vanliga j*vla barnvantar och hittar INGET som passarKAn du hítta nått här kanske? Du måste ju inte använda exakt modell, leta reda på ett som ser bra ut i resåren och använd maskantalet...jag hade ett enkelt mönster förut som jag stickat efter, men efter datorkrasch nr 2 i ordningen och nu ny dator är det puts väck
allt jag vill är att sticka ett par barnvantar och sedan tova dem. jag har två nystan m&k eco ull. barnet ifråga är en frusen femåring, men en mkt liten femåring, så min plan var att sticka för en ca 6-åring sen tova ihop dem till lagom storlek antingen för hand eller i maskin.
jag hittar hundratals otroligt vackra mönstrade alt mönsterstickade vantar, men det är inte vad jag vill ha. jag hittar också massor av fina vantar i lovikka-stil, men... det är inte heller vad jag tänkt mig. jag vill bara ha ett par vanliga vantar med resår, som sitter där de sitter utan att det ramlar in snö. såna finns också, men bara i andra garnkvaliteter, eller i vuxenstorlekar, så det hjälper inte mig som vill veta hur många maskor jag ska lägga upp![]()
någon här som sitter på det ultimata vantmönstret?