Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
You have new model of jacket and it is without Velcro. Instead there is the puller inside of sleeve. All is fine in mine opinion. This is more comfortable and easier to use solution.
Cillan skrev:Har mailat Lenny Lamb angående ärmslutet, så här är deras svar:Haha, fan vad dryga de är. Vilken världssämst reklam de gör för sig själva, bärvärlden är ju ändå rätt liten och nu har de väl tappat typ hela den svenska marknaden.You have new model of jacket and it is without Velcro. Instead there is the puller inside of sleeve. All is fine in mine opinion. This is more comfortable and easier to use solution.
Cillan skrev:Det visste lixom inte jag när jag köpte den. Jag visste att ärmarna var längre än på min vinterjacka men tänkte att det inte gör något eftersom jag kan dra åt med kardborren....Det finns inget som säger det på deras hemsida och alla bilder är med kardborre. Men som sagt börjar jag känna mer och mer att det inte är lönt att betala en tredjedel av jackans värde i frakt för att sen kanske inte ens få tillbaka pengarna även om de sagt att jag ska få det vet men ju aldrig. UPS tycker det är superkonstigt att jag inte kan få deras kundnr så jag slipper öppna konto hos UPS, eller att de fixar retursedel. UPS fattar inte varför jag ska göra det som privatperson.
Jag lär väl aldrig få min jacka såld.....
Cecilia,Det är det svaret som fått mig till att fundera på om jag verkligen får pengarna tillbaka. Just att de skriver med stora bokstäver och att det inte är deras problem mer....
I know that, we have the same prices from export goods by UPS. We can sent cheap from Poland to another country but we CANT DO THIS in the same prices from another country to Poland. We try to change that but it is no easy.
Sorry but cost of sending back this no our issue. If this is for you not affordable you have to find another solution (maybe try sell it in your country ? )
I can't help you. Sorry.
Cillan skrev:Jag tyckte de verkade bra när jag hade mailkontakt innan köpet, de svarade jättefort och var trevliga. Då tror man ju att de är bra. Nu med returen var det inte lika trevligt.prova att ha den ute här ett tag, får du den inte sålt så försök med tradera istället. men börja inte på 1 kr eller så, sätt ändå ett relativt högt utgångspris så du inte blir helt blåst på massa pengar.
När UPS frågade om jag hade något kundnr från LL eller returfraktsedel och jag sa att jag skulle stå för det själv bad UPS mig kontakta LL igen så det verkligen stämde, de tyckte det var jättekonstigt att jag som privatperson skulle stå för det.
Då fick jag det här svaret av LL:Cecilia,Det är det svaret som fått mig till att fundera på om jag verkligen får pengarna tillbaka. Just att de skriver med stora bokstäver och att det inte är deras problem mer....
I know that, we have the same prices from export goods by UPS. We can sent cheap from Poland to another country but we CANT DO THIS in the same prices from another country to Poland. We try to change that but it is no easy.
Sorry but cost of sending back this no our issue. If this is for you not affordable you have to find another solution (maybe try sell it in your country ? )
I can't help you. Sorry.
Vet inte hur det brukar vara i Sverige men om det visar sig att storleken är fel och man vill byta till en annan får man då betala ny frakt när företaget ska skicka ny storlek till mig? Det skulle jag fått göra från Polen och hit när jag först ville byta storlek.
Funderar på om jag ska lägga ut den på tradera men då kan jag ju inte sälja den via sjalbarn mer eftersom man inte kan ta bort en traderaannons.
Kesti skrev:Jag kan faktiskt inte se vad som skulle vara oseriöst av företagetJag hade aldrig tänkt klaga på ärmen då jag ville retunera att den var så stor och har väldigt dålig passform. Det var påtryckningar här ifrån som gjorde att jag kollade med dem och dessutom kan det vara bra att veta om ev köpare frågar varför den är annorlunda. Det är UPS som ifrågasatt att jag ska betala frakten tillbaka, de tycker jag borde får deras kundnr så jag slipper starta ny kund hos dem eftersom jag är privatperson och det är de som tycker att jag borde få en retursedel.. Returfrakt får man ju alltid stå för själv om det inte är något uppenbart fel på varan? Och det vet man väl innan man beställer från utlandet att den kan bli dyr så det är ju alltid en risk man tar. Storleken blir ju en chansning.
Visst, de har ändrat lösningen på ärmavsluten jämfört med bilden och tycker man att det är ett så stort fel att varan bedöms som felaktig så förstår jag att man tycker de ska betala returfrakt. Men då är det väl det man skriver när man ber att få returnera varan som i den första kontakten med företaget? Jag som företagare skulle dra öronen åt mig, om jag först får en kund som vill returnera pga fel storlek (= kunden står för returfrakt enligt köpvillkor) och sen kommer kunden senare och klagar på en detalj den tycker är felaktig.
Alltså, jag tycker verkligen det är tråkigt för dig att du tycker den passar dig så dåligt Cillan. Hoppas du får den såld och att du hittar en lösning som passar dig bra i stället.
litensoetis skrev:Håller med dig. Reagerade väldigt på de stora bokstäverna och att de ifrånsäger sig allt ansvar. Dessutom var det ups som ville att jag skulle dubbelkolla med LL att jag skulle betala, om det fanns kundnr eller om de kunde fixa retursedel. Det är deras svar på vad ups ville att jag skulle fråga.Cillan skrev:Jag tyckte de verkade bra när jag hade mailkontakt innan köpet, de svarade jättefort och var trevliga. Då tror man ju att de är bra. Nu med returen var det inte lika trevligt.prova att ha den ute här ett tag, får du den inte sålt så försök med tradera istället. men börja inte på 1 kr eller så, sätt ändå ett relativt högt utgångspris så du inte blir helt blåst på massa pengar.
När UPS frågade om jag hade något kundnr från LL eller returfraktsedel och jag sa att jag skulle stå för det själv bad UPS mig kontakta LL igen så det verkligen stämde, de tyckte det var jättekonstigt att jag som privatperson skulle stå för det.
Då fick jag det här svaret av LL:Cecilia,Det är det svaret som fått mig till att fundera på om jag verkligen får pengarna tillbaka. Just att de skriver med stora bokstäver och att det inte är deras problem mer....
I can't help you. Sorry.
Vet inte hur det brukar vara i Sverige men om det visar sig att storleken är fel och man vill byta till en annan får man då betala ny frakt när företaget ska skicka ny storlek till mig? Det skulle jag fått göra från Polen och hit när jag först ville byta storlek.
Funderar på om jag ska lägga ut den på tradera men då kan jag ju inte sälja den via sjalbarn mer eftersom man inte kan ta bort en traderaannons.
och jo, det är ett oseriöst företag. dels skriver man inte med stora bokstäver för att markera något man vill säga, speciellt inte i ett sånt sammanhang. att dom sedan är så otroligt snåla med frakten drabbar ju bara dom själva i det långa loppet, det hade ju kanske varit bättre att avsluta en kontakt med kunden då kunden är nöjd, istället för som så här.
dessutom säljer dom ju inte varan dom visar eller beskriver, utan skickar en ny variant. du har alltså inte fått vad du beställt, mycket märkligt att dom försöker få dig att tro det ändå.
usch. hoppas du får sålt jackan snart så du kan släppa detta. vet hur jobbigt det är, hade samma klabb i somras med en bärsele som visade sig vara en kopia och då försvann plötsligt säljaren..(dock privatsäljare men ändå) lika jobbigt där att bli av med massa pengar!
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?