Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Näe bara en känsla. Eftersom de skrev som de skrev i sista mailet. Dessutom kostar frakten tillbaka typ hälften av jackan vilket inte jag trodde eftersom jag betalade ca 100 hit.

Tack trodde det men var inte säker.
Användarens profilbild
Av Cillan
Har mailat Lenny Lamb angående ärmslutet, så här är deras svar:
You have new model of jacket and it is without Velcro. Instead there is the puller inside of sleeve. All is fine in mine opinion. This is more comfortable and easier to use solution.
Av ylvast
Cillan skrev:Har mailat Lenny Lamb angående ärmslutet, så här är deras svar:
You have new model of jacket and it is without Velcro. Instead there is the puller inside of sleeve. All is fine in mine opinion. This is more comfortable and easier to use solution.
Haha, fan vad dryga de är. Vilken världssämst reklam de gör för sig själva, bärvärlden är ju ändå rätt liten och nu har de väl tappat typ hela den svenska marknaden.
Användarens profilbild
Av Cillan
Det visste lixom inte jag när jag köpte den. Jag visste att ärmarna var längre än på min vinterjacka men tänkte att det inte gör något eftersom jag kan dra åt med kardborren.... :roll: Det finns inget som säger det på deras hemsida och alla bilder är med kardborre. Men som sagt börjar jag känna mer och mer att det inte är lönt att betala en tredjedel av jackans värde i frakt för att sen kanske inte ens få tillbaka pengarna även om de sagt att jag ska få det vet men ju aldrig. UPS tycker det är superkonstigt att jag inte kan få deras kundnr så jag slipper öppna konto hos UPS, eller att de fixar retursedel. UPS fattar inte varför jag ska göra det som privatperson.
Jag lär väl aldrig få min jacka såld.....
Av litensoetis
Cillan skrev:Det visste lixom inte jag när jag köpte den. Jag visste att ärmarna var längre än på min vinterjacka men tänkte att det inte gör något eftersom jag kan dra åt med kardborren.... :roll: Det finns inget som säger det på deras hemsida och alla bilder är med kardborre. Men som sagt börjar jag känna mer och mer att det inte är lönt att betala en tredjedel av jackans värde i frakt för att sen kanske inte ens få tillbaka pengarna även om de sagt att jag ska få det vet men ju aldrig. UPS tycker det är superkonstigt att jag inte kan få deras kundnr så jag slipper öppna konto hos UPS, eller att de fixar retursedel. UPS fattar inte varför jag ska göra det som privatperson.
Jag lär väl aldrig få min jacka såld.....
:( superoseriöst företag måste jag säga och som ylvast skrev så har dom ju helt klart tappat i princip alla potentiella köpare från sverige. fast det hjälper ju ändå inte dig såklart..

ha annonsen kvar, puffa den varje dag så den flyttas högst upp igen så folk ser den. håller verkligen tummarna att du får den sålt så att du iaf får igen en del av pengarna. :klappa:
Användarens profilbild
Av Cillan
Jag tyckte de verkade bra när jag hade mailkontakt innan köpet, de svarade jättefort och var trevliga. Då tror man ju att de är bra. Nu med returen var det inte lika trevligt.

När UPS frågade om jag hade något kundnr från LL eller returfraktsedel och jag sa att jag skulle stå för det själv bad UPS mig kontakta LL igen så det verkligen stämde, de tyckte det var jättekonstigt att jag som privatperson skulle stå för det.

Då fick jag det här svaret av LL:
Cecilia,

I know that, we have the same prices from export goods by UPS. We can sent cheap from Poland to another country but we CANT DO THIS in the same prices from another country to Poland. We try to change that but it is no easy.

Sorry but cost of sending back this no our issue. If this is for you not affordable you have to find another solution (maybe try sell it in your country ? )
I can't help you. Sorry.
Det är det svaret som fått mig till att fundera på om jag verkligen får pengarna tillbaka. Just att de skriver med stora bokstäver och att det inte är deras problem mer....

Vet inte hur det brukar vara i Sverige men om det visar sig att storleken är fel och man vill byta till en annan får man då betala ny frakt när företaget ska skicka ny storlek till mig? Det skulle jag fått göra från Polen och hit när jag först ville byta storlek.

Funderar på om jag ska lägga ut den på tradera men då kan jag ju inte sälja den via sjalbarn mer eftersom man inte kan ta bort en traderaannons.
Användarens profilbild
Av Kesti
Jag kan faktiskt inte se vad som skulle vara oseriöst av företaget :hmm: . Returfrakt får man ju alltid stå för själv om det inte är något uppenbart fel på varan? Och det vet man väl innan man beställer från utlandet att den kan bli dyr så det är ju alltid en risk man tar. Storleken blir ju en chansning.

Visst, de har ändrat lösningen på ärmavsluten jämfört med bilden och tycker man att det är ett så stort fel att varan bedöms som felaktig så förstår jag att man tycker de ska betala returfrakt. Men då är det väl det man skriver när man ber att få returnera varan som i den första kontakten med företaget? Jag som företagare skulle dra öronen åt mig, om jag först får en kund som vill returnera pga fel storlek (= kunden står för returfrakt enligt köpvillkor) och sen kommer kunden senare och klagar på en detalj den tycker är felaktig.

Alltså, jag tycker verkligen det är tråkigt för dig att du tycker den passar dig så dåligt Cillan :heart: . Hoppas du får den såld och att du hittar en lösning som passar dig bra i stället.
Av litensoetis
Cillan skrev:Jag tyckte de verkade bra när jag hade mailkontakt innan köpet, de svarade jättefort och var trevliga. Då tror man ju att de är bra. Nu med returen var det inte lika trevligt.

När UPS frågade om jag hade något kundnr från LL eller returfraktsedel och jag sa att jag skulle stå för det själv bad UPS mig kontakta LL igen så det verkligen stämde, de tyckte det var jättekonstigt att jag som privatperson skulle stå för det.

Cecilia,

I know that, we have the same prices from export goods by UPS. We can sent cheap from Poland to another country but we CANT DO THIS in the same prices from another country to Poland. We try to change that but it is no easy.

Sorry but cost of sending back this no our issue. If this is for you not affordable you have to find another solution (maybe try sell it in your country ? )
I can't help you. Sorry.
Det är det svaret som fått mig till att fundera på om jag verkligen får pengarna tillbaka. Just att de skriver med stora bokstäver och att det inte är deras problem mer....

Vet inte hur det brukar vara i Sverige men om det visar sig att storleken är fel och man vill byta till en annan får man då betala ny frakt när företaget ska skicka ny storlek till mig? Det skulle jag fått göra från Polen och hit när jag först ville byta storlek.

Funderar på om jag ska lägga ut den på tradera men då kan jag ju inte sälja den via sjalbarn mer eftersom man inte kan ta bort en traderaannons.
prova att ha den ute här ett tag, får du den inte sålt så försök med tradera istället. men börja inte på 1 kr eller så, sätt ändå ett relativt högt utgångspris så du inte blir helt blåst på massa pengar.

och jo, det är ett oseriöst företag. dels skriver man inte med stora bokstäver för att markera något man vill säga, speciellt inte i ett sånt sammanhang. att dom sedan är så otroligt snåla med frakten drabbar ju bara dom själva i det långa loppet, det hade ju kanske varit bättre att avsluta en kontakt med kunden då kunden är nöjd, istället för som så här.
dessutom säljer dom ju inte varan dom visar eller beskriver, utan skickar en ny variant. du har alltså inte fått vad du beställt, mycket märkligt att dom försöker få dig att tro det ändå.

usch. hoppas du får sålt jackan snart så du kan släppa detta. vet hur jobbigt det är, hade samma klabb i somras med en bärsele som visade sig vara en kopia och då försvann plötsligt säljaren..(dock privatsäljare men ändå) lika jobbigt där att bli av med massa pengar!
Användarens profilbild
Av Cillan
Kesti skrev:Jag kan faktiskt inte se vad som skulle vara oseriöst av företaget :hmm: . Returfrakt får man ju alltid stå för själv om det inte är något uppenbart fel på varan? Och det vet man väl innan man beställer från utlandet att den kan bli dyr så det är ju alltid en risk man tar. Storleken blir ju en chansning.

Visst, de har ändrat lösningen på ärmavsluten jämfört med bilden och tycker man att det är ett så stort fel att varan bedöms som felaktig så förstår jag att man tycker de ska betala returfrakt. Men då är det väl det man skriver när man ber att få returnera varan som i den första kontakten med företaget? Jag som företagare skulle dra öronen åt mig, om jag först får en kund som vill returnera pga fel storlek (= kunden står för returfrakt enligt köpvillkor) och sen kommer kunden senare och klagar på en detalj den tycker är felaktig.

Alltså, jag tycker verkligen det är tråkigt för dig att du tycker den passar dig så dåligt Cillan :heart: . Hoppas du får den såld och att du hittar en lösning som passar dig bra i stället.
Jag hade aldrig tänkt klaga på ärmen då jag ville retunera att den var så stor och har väldigt dålig passform. Det var påtryckningar här ifrån som gjorde att jag kollade med dem och dessutom kan det vara bra att veta om ev köpare frågar varför den är annorlunda. Det är UPS som ifrågasatt att jag ska betala frakten tillbaka, de tycker jag borde får deras kundnr så jag slipper starta ny kund hos dem eftersom jag är privatperson och det är de som tycker att jag borde få en retursedel.

Hade jag velat byta storlek hade jag fått betala för ny frakt tillbaka till mig oxå.

Edit: Dessutom betalade jag 50 sloty för frakten hit vilket är ungefär 100 SEK. Jag trodde att det skulle vara ungefär den frakten tillbaka till dem om det skulle behövts. UPS skulle ha 1070 för frakten till Polen och Posten ska ha (har mailat dem) 295 för brev eller 355 för paket (beroende på hur stor förpackningen blir). UPS pris är mer än vad jackan kostar och postens är en tredjedel av jackans värde.
Användarens profilbild
Av Cillan
litensoetis skrev:
Cillan skrev:Jag tyckte de verkade bra när jag hade mailkontakt innan köpet, de svarade jättefort och var trevliga. Då tror man ju att de är bra. Nu med returen var det inte lika trevligt.

Cecilia,

I can't help you. Sorry.

prova att ha den ute här ett tag, får du den inte sålt så försök med tradera istället. men börja inte på 1 kr eller så, sätt ändå ett relativt högt utgångspris så du inte blir helt blåst på massa pengar.

och jo, det är ett oseriöst företag. dels skriver man inte med stora bokstäver för att markera något man vill säga, speciellt inte i ett sånt sammanhang. att dom sedan är så otroligt snåla med frakten drabbar ju bara dom själva i det långa loppet, det hade ju kanske varit bättre att avsluta en kontakt med kunden då kunden är nöjd, istället för som så här.
dessutom säljer dom ju inte varan dom visar eller beskriver, utan skickar en ny variant. du har alltså inte fått vad du beställt, mycket märkligt att dom försöker få dig att tro det ändå.

usch. hoppas du får sålt jackan snart så du kan släppa detta. vet hur jobbigt det är, hade samma klabb i somras med en bärsele som visade sig vara en kopia och då försvann plötsligt säljaren..(dock privatsäljare men ändå) lika jobbigt där att bli av med massa pengar!
Håller med dig. Reagerade väldigt på de stora bokstäverna och att de ifrånsäger sig allt ansvar. Dessutom var det ups som ville att jag skulle dubbelkolla med LL att jag skulle betala, om det fanns kundnr eller om de kunde fixa retursedel. Det är deras svar på vad ups ville att jag skulle fråga.
Är det inte falsk marknadsföring när man säljer en vara som inte överensstämmer med bild och tex? Fast det kanske inte gäller där? Inte för att jag tänker göra något nu, jag orkar inte. Tycker bara allt är konstigt. Jackan har ju heller inte den passformen som det ser ut på bilderna och det var verkligen en utav anledningarna till att jag ville lämna tillbaka den. Jag vet varför den ser ut att passa tjejen på bilden där man ser hennes rygg. Hhon har händerna i fickorna, då sitter den nästan lika bra på mig. Fast den är längre på mig än henne.

Sätter jag ut den på tradera kommer jag sätta ett reservationspris. Har bara inte bestämt vad än.
Användarens profilbild
Av Labyrint
Jag tycker faktiskt inte heller svaret från Lenny Lamb är oseriöst. Tänk också på att engelska inte är deras modersmål heller och att svaret därför kan se bryskare ut i skrift än vad de menat. Att de ändrar på ärmarna utan att ändra på bilderna är det som känns trist, men nu vet du åtminstone att din jacka inte är felsydd utan har en annan lösning. Då ska den ju gå att sälja menar jag.

Jag trivs som sagt bra med min Lenny Lamb-jacka. Jag är otroligt glad över att ha en bärjacka som inte är för kort i ärmarna, vilket verkar vara problem för många. Att M blir stort när man är under 160, smal och bär en bebis är inte så konstigt menar jag, men det betyder inte att jackan är dålig. Till oss med långa armar och större barn som fyller ut plats är den jättebra! Jag hoppas du hittar en jacka som passar dig också.
Användarens profilbild
Av Cillan
Fast den passar ju inte utan panel heller och då är den lika bred som min vanliga vinerjacka. Bara det att lenny lambs inte har någon passform, är bara rak. Mannen har provat den och till honom skulle den vara lagom men ser jättemärklig utan eftersom den har så dålig passform. Hade inte gjort någon skillnad med small, skiljer bara ett par cm på bredden och en på längden. Att den är lång gör inget, tycker många vinterjackor är för korta.

Jag tycker det känns väldigt oseriöst att skriva me stora bokstäver och att inte hjälpa till vid retur med tabke på att jag betalade 100 sek hit men får betala 1070 tillbaka. Dessutom var det UPS som ville att jag skulle dubbelkolla om det verkligen var jag som skulle betala, pratade med olika personer som ifrågasatte om det var jag som skulle stå för det. Jag förklarade det i mailet, att det var UPS som bad mig dubbelkolla.

Hade jag bytt storlek hade jag fått stå för frakten igen tillbaka till mig.
Användarens profilbild
Av Carolinah
Hur gick det med detta?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?