Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Labyrint
Så returfrakten går på mer än vad jacka + frakt kostade att skicka hit? Verkar ju inte vettigt.

Men jag håller med om att din jacka verkar vara felsydd och tycker absolut att du ska påtala detta.
Användarens profilbild
Av Cillan
Tycker jag med men enl dem har de inget avtal tillbaka.

Jag tänkte att eftersom jag ändå inte vill ha den pga storleken behövde jag inte säga något om ärmana.
Användarens profilbild
Av Labyrint
Nej, men har de liknande svenska regler är de skyldiga att ta tillbaka den om den är felsydd, dock inte om du beställt fel storlek (vid fel storlek får du stå för returporto iaf). Därför det kan vara värt att påtala, du har ju inte fått vad du beställde.
Användarens profilbild
Av Cillan
Känns lite dumt att komma med det nu. Vad gör jag om jag får dem att betala frakten men inte får mina pengar tillbaka? De säger själva att jag ska försöka sälja den själv.
Av litensoetis
jag kollade lite snabbt på postens hemsida. om du väljer 1:a klassbrev 2kg utrikes så kostar det 289:- för den storleken på paketet och vikten. det tar 2-8 dagar att komma fram. du lämnar in det, får kvittens på att du lämnat in det och får ett kolli-id som du sedan kan skicka till företaget, då kan dom följa var paketet är någonstans. dom måste även lösa ut det.

eller så skickar du det som ett vanligt utrikesbrev, då kostar det 225:- + 12:- för att det är skrymmande, så totalt 237:-. men troligtvis vill dom att du skickar så att det går att spåra det.

hade jag varit du så hade jag lämnat tillbaka skiten, tagit smällen på ett par hundra spänn för frakten, men fått tillbaka pengarna för jackan. annars finns ju alternativet att försöka sälja den, men med tanke på de fel som du själv känner att den har är det ju inte säkert att någon är intresserad eller vill betala vad du gett för den.

det är surt när det är såhär, men ofta är det ju så att man lär sig den hårda vägen. oftast går det ju bra men ibland råkar man ut för sånt här. jag har själv varit med om en del smällar och det är så himla surt när man blir av med pengar.

prova att lägga ut en tråd på säljes här, se om det finns något intresse och vad de skulle kunna tänka sig att betala.
Av litensoetis
Cillan skrev:Känns lite dumt att komma med det nu. Vad gör jag om jag får dem att betala frakten men inte får mina pengar tillbaka? De säger själva att jag ska försöka sälja den själv.
jag tänkte på det också.. eftersom de sa att de inte hade något ansvar eller avtal när de väl sålt varan. det känns lite lurigt.. risken finns ju att du skickar tillbaka jackan och varken har pengar eller jacka mer.

om du kan tänka dig en förlust på ett par- tre hundra spänn så försök sälja den själv. den kostade väl ca tusenlappen? om du kan sälja den för ca 700:- så kanske det kan vara godtagbart?
Användarens profilbild
Av Cillan
Det var ju inte lika dyrt som UPS.

Precis. Är ju det att om jag skickar den å inte får pengarna tillbaka har jag ju inte något.

Tårkigt bara för jag gillar verkligen den vävda sjalen jag beställde samtidigt. Den är mjuk och gosig och jättefina färger. Blir ju dock inte lika roligt när de krånglat så men får försöka glömma att den är där ifrån.
Av litensoetis
Cillan skrev:Det var ju inte lika dyrt som UPS.

Precis. Är ju det att om jag skickar den å inte får pengarna tillbaka har jag ju inte något.

Tårkigt bara för jag gillar verkligen den vävda sjalen jag beställde samtidigt. Den är mjuk och gosig och jättefina färger. Blir ju dock inte lika roligt när de krånglat så men får försöka glömma att den är där ifrån.
ja precis. sjalen kan ju vara hur skön och fin som helst för det! ibland har man helt enkelt otur med webb-butikerna.
prova att lägga ut en tråd här i säljes och se om det finns något intresse, det är ju ändå rätt period för bärjackor nu. det är ju ändå bättre att kanske få 7-800kr, än att ha en tusenkronorsjacka som bara hänger och retas i garderoben.. ;) det finns säkert någon annan som tycker att den är jättebra och som den passar bättre för! :)

om du är i behov av skydd till bebisen, du har inte provat bärskydd? det tycker jag är superbra, passar ju till din vanliga jacka också.. =)
Användarens profilbild
Av Cillan
Jo försöker formulera mig på säljes.

Har funderat av och till på bärskydd men min vinterjacka hade behövt uppgraderas ändå den här vintern och jag är lite tveksam till om det kanske blåser kallt kring bärskyddet eftersom man inte kan stänga jackan valde jag ju bärjacka men nu vet jag inte :roll:. Får se lite hur mycket jag får för jackan.
Användarens profilbild
Av Cillan
Så nu finns den på säljes. Orkar inte tjafsa om att skicka tillbaka den. Hellre få lite för den än inget alls.

Tack för all hjälp och stöttning i alla fall :heart:
Av litensoetis
Cillan skrev:Jo försöker formulera mig på säljes.

Har funderat av och till på bärskydd men min vinterjacka hade behövt uppgraderas ändå den här vintern och jag är lite tveksam till om det kanske blåser kallt kring bärskyddet eftersom man inte kan stänga jackan valde jag ju bärjacka men nu vet jag inte :roll:. Får se lite hur mycket jag får för jackan.
jag har bärskydd och min vanliga jacka, för att hålla ihop det hela har jag knäppt på två vanthållare där uppe och två där nere, håller tätt hur bra som helst :tumup:
hoppas du får sålt jackan och kan hitta något annat du blir nöjd med! :)
Användarens profilbild
Av Cillan
Nolina skrev:Vet du, jag tycker du ska skicka de bilderna till dem och fråga om det kan vara något fel som ligger bakom att jackan känns för stor. För se man på bilderna är ärmana oproportioneligt stora...och även om det lockar mig så vill jag inte köpa en jacka utan kardborrsflärparna.
När jag mätte min vanliga vinterjacka innan jag köpte deras var bredden samma som på bärjackan men ärmarna längre men jag tänkte att det inte gjorde något eftersom det fanns kardborre vilket det sen i o f sig inte gjorde. Det är bara så konstigt för jag har mätt jackorna igen och de är lika breda ändå känns bärjackan bredare men det är väl sydda på olika sätt.
Användarens profilbild
Av Cillan
Kan man skirva nåt sånt här?

Jag har valt att sälja jackan själv. Undrar bara om den är felsydd på ärmen. På bilderna på er hemsida är det kardborre längst ner på ärmen men det är det inte på min. Jag har inte brytt mig om det eftersom jag ändå ville lämna tillbaka den på grund av att den är för stor. Funderar på hur jag ska förklara det för en eventuell köpare.

Vad heter kardborre på engelska?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?