-  fre sep 20, 2013 10:17

Eller Drops Big Delight, i samma tjocklek men helt i ull:

Vill du ha ett supertjockt garn så finns Drops Eskimo, som är lovikkagarns-tjockt och finns i några mångfärgade varianter:

Nu har jag mest koll på svenska billiga garner märker jag, någon annan kan nog tipsa mer om "fingarner".

Moson skrev:Någon som har tips på ett regnbågsfärgat ullgarn som är tillräckligt tjockt för att det ska gå snabbt att sticka en tröja strl 110/ 4 år?Jag vet inte vad som räknas som tillräckligt tjockt, men om det räcker med raggsockstjocklek och känns okej med lite syntet i garnet så har ju Järbo Raggi många fina regnbågsgarner, som de här:
Dottern ville först ha en röd tröja men nu ska det tydligen vara en regnbåge.

Eller Drops Big Delight, i samma tjocklek men helt i ull:

Vill du ha ett supertjockt garn så finns Drops Eskimo, som är lovikkagarns-tjockt och finns i några mångfärgade varianter:

Nu har jag mest koll på svenska billiga garner märker jag, någon annan kan nog tipsa mer om "fingarner".
Eyvind, som är född 111222 (japp, awesome födelsedatum!) bärs i en stadigt växande samling bärdon.
Http://arbetsbien.blogspot.com
					  					                Http://arbetsbien.blogspot.com

på deras hemsida står det att det är på rea. Vet du hur uppdaterad deras sida brukar vara?
 på deras hemsida står det att det är på rea. Vet du hur uppdaterad deras sida brukar vara?

Jag testade så också men jag tycker det blir så fult när man har lite större stickor till lite tunnare garn
 Jag testade så också men jag tycker det blir så fult när man har lite större stickor till lite tunnare garn  
 - By Aspasia
 - By Aspasia