Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Moson skrev:Någon som har tips på ett regnbågsfärgat ullgarn som är tillräckligt tjockt för att det ska gå snabbt att sticka en tröja strl 110/ 4 år?
Dottern ville först ha en röd tröja men nu ska det tydligen vara en regnbåge.
Jag vet inte vad som räknas som tillräckligt tjockt, men om det räcker med raggsockstjocklek och känns okej med lite syntet i garnet så har ju Järbo Raggi många fina regnbågsgarner, som de här:

Bild Bild

Eller Drops Big Delight, i samma tjocklek men helt i ull:

Bild

Vill du ha ett supertjockt garn så finns Drops Eskimo, som är lovikkagarns-tjockt och finns i några mångfärgade varianter:

Bild

Nu har jag mest koll på svenska billiga garner märker jag, någon annan kan nog tipsa mer om "fingarner".
Jag har redan börjat sticka så byta plats på färgerna går inte.
Jag har bestämt mig för att börja med det rosa tidigare. Det blir fint om än inte som jag tänkt mig.

mly - jag stickar på fri hand efter Tant Koftas recept.
Det var roligt att hitta bilden, hade bara sett en mössa i samma princip tidigare och trillade över den här tröjan av en tillfällighet när jag pinterestade :D
Av mly
Knyttet & K skrev:Jag har redan börjat sticka så byta plats på färgerna går inte.
Jag har bestämt mig för att börja med det rosa tidigare. Det blir fint om än inte som jag tänkt mig.

mly - jag stickar på fri hand efter Tant Koftas recept.
Det var roligt att hitta bilden, hade bara sett en mössa i samma princip tidigare och trillade över den här tröjan av en tillfällighet när jag pinterestade :D
Jag har stickat vantar med det mönstret och har även sett kofta och tröja för vuxna med ungefär samma grej. Får se om jag kan hitta på något liknande till Idun.
Användarens profilbild
Av Moson
Faegis skrev:
Moson skrev:Någon som har tips på ett regnbågsfärgat ullgarn som är tillräckligt tjockt för att det ska gå snabbt att sticka en tröja strl 110/ 4 år?
Jag vet inte vad som räknas som tillräckligt tjockt, men om det räcker med raggsockstjocklek och känns okej med lite syntet i garnet så har ju Järbo Raggi många fina regnbågsgarner, som de här:

Bild Bild

Bild

Vill du ha ett supertjockt garn så finns Drops Eskimo, som är lovikkagarns-tjockt och finns i några mångfärgade varianter:

Bild

Nu har jag mest koll på svenska billiga garner märker jag, någon annan kan nog tipsa mer om "fingarner".
Endast ull och helst inte superwash så raggi går bort och eskimo är för tjockt. Big deligt kan vara ett alternativ.
Någon annan som har förslag?
Moson skrev: Endast ull och helst inte superwash så raggi går bort och eskimo är för tjockt. Big deligt kan vara ett alternativ.
Har inte prövat själv, men Incawool från Hjertegarn?
http://www.ravelry.com/yarns/library/hj ... n-incawool
Användarens profilbild
Av Moson
Majaå skrev:
Moson skrev: Endast ull och helst inte superwash så raggi går bort och eskimo är för tjockt. Big deligt kan vara ett alternativ.
Har inte prövat själv, men Incawool från Hjertegarn?
http://www.ravelry.com/yarns/library/hj ... n-incawool
Kanske :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
Moson skrev:
Faegis skrev:

Bild Bild

Bild

Bild

Endast ull och helst inte superwash så raggi går bort och eskimo är för tjockt. Big deligt kan vara ett alternativ.
Ljus karamell från Östergötlands ullspinneri?

Bild
Användarens profilbild
Av Moson
Ponyo skrev:
Moson skrev:
Ponyo skrev:Moson - kanske tant kofta?
http://instagram.com/p/ehQEFoDJnm/
Säljer hon garn också?
Ja, men jag tror inte hon har en webblösning ännu. Men hon kommer till Sthlm och Syfestivalen om en månad.
Det är ju för sent.
Men nu tror jag att jag vet vad jag ska leta efter. Ska kolla om litet nystan har kvar något noro silk garden tror jag :love: på deras hemsida står det att det är på rea. Vet du hur uppdaterad deras sida brukar vara?
Av Ponyo
Moson skrev:
Ponyo skrev:
Moson skrev:
Ponyo skrev:Moson - kanske tant kofta?
http://instagram.com/p/ehQEFoDJnm/
Säljer hon garn också?
Ja, men jag tror inte hon har en webblösning ännu. Men hon kommer till Sthlm och Syfestivalen om en månad.
Det är ju för sent.
Men nu tror jag att jag vet vad jag ska leta efter. Ska kolla om litet nystan har kvar något noro silk garden tror jag :love: på deras hemsida står det att det är på rea. Vet du hur uppdaterad deras sida brukar vara?
Inte den blekaste faktiskt.
Användarens profilbild
Av Fryle
Moson skrev: Men nu tror jag att jag vet vad jag ska leta efter. Ska kolla om litet nystan har kvar något noro silk garden tror jag
Garnkorgen.se har rea på tre utgående färger av Noro Silk Garden.
Aborre skrev:
hörnsten skrev:
Aborre skrev:Finns det några likvärdiga alternativ till s1k2tog psso?
Sl2k1 psso? :wink:
Så kan man ju också se på saken :lol: Jag testade så också men jag tycker det blir så fult när man har lite större stickor till lite tunnare garn :hmm: Rätt stickor till rätt garn blir det okej men.. ja.
Jag tycker att det brukar rätta till sig lite med blockning...
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?