- sön nov 04, 2007 15:23
Ställde mig precis och skulle börja stryka fem meter sjaltyg som jag skulle fålla upp (ni vet, vika-stryka, flytta tyg, vika-stryka, flytta tyg... i sammanlagt över tio meter) när det slog mig: kantband.
Skulle det se jättekonstigt ut? Det är ett pearltyg så kanten blir ju lite tjock om man viker den två gånger för att rulla in kanten. Med ett kantband, eller snedslå som det nog heter eg skulle man ju slippa stryka så koncentrerat, liksom
Nån som har provat det på en långsjal? Om inte, ska jag då bli den förste? Eller ska jag hålla mig till det jag kan?

Har använt snedslå en gång tidigare i mitt liv och det var nyligen då jag sydde på ett runt en podaegi, och det blev ju bra (tycker jag...)
Så vad säger ni? Är jag bara söndagsknäpp?
Är det någon som har gjort så får ni gärna visa bild...
Skulle det se jättekonstigt ut? Det är ett pearltyg så kanten blir ju lite tjock om man viker den två gånger för att rulla in kanten. Med ett kantband, eller snedslå som det nog heter eg skulle man ju slippa stryka så koncentrerat, liksom

Nån som har provat det på en långsjal? Om inte, ska jag då bli den förste? Eller ska jag hålla mig till det jag kan?

Har använt snedslå en gång tidigare i mitt liv och det var nyligen då jag sydde på ett runt en podaegi, och det blev ju bra (tycker jag...)
Så vad säger ni? Är jag bara söndagsknäpp?
Är det någon som har gjort så får ni gärna visa bild...
Senast redigerad av mari_tres den sön nov 11, 2007 13:17, redigerad totalt 1 gånger.