- ons aug 14, 2013 20:03
Nå, det blev så att jag beställde Gutermanns overlocktråd via Symaskinskungen. Fem rullar för samma pris som tre rullar skulle kosta mig här i stan, dessutom ingick frakten i priset.
De har dock inte kommit ännu, så vi får väl se vilken kvalitet det är på dem. (Har en rulle av samma märke sedan tidigare och den är bra, men den kostade lite mer också.)
glis skrev:CAKirre skrev:Jag har en Bernina overlock som aldrig haft åsikter om trådar, jag använder bara Bibbis till den. Min lite märkvärdiga vanliga symaskin däremot gillar inte alltid Bibbis. Tror den är snobbig för att den kostade dubbelt så mycket som Berninan...mly skrev:Jo, när jag sökte på overlocktråd här på sjalbarn så fick jag fram flera som tipsade om hennes, men jag har en Bernette/Bernina, så jag är lite osäker på om min OL kommer tycka om de trådarna, eller inte.CAKirre skrev:Vilken overlocktråd kan ni rekommendera?Handla av Bibbi. http://www.bibbistextil.se/ Tycker den har fungerat bra och det är alltid den det tipsas om.
Den jag har nu har jag köpt i symaskinsaffären här i stan, men den dammar en del och är ojämn, fast den var ju inte billig...
Behöver köpa en uppsättning med vit, alt. beige därav min fråga.

De har dock inte kommit ännu, så vi får väl se vilken kvalitet det är på dem. (Har en rulle av samma märke sedan tidigare och den är bra, men den kostade lite mer också.)
Mamma till Tösen född feb -15
Kaninerna Salma dec -10 till juli -19 och August juni -11 till jan -19
Jag vill helst inte bli citerad.
Kaninerna Salma dec -10 till juli -19 och August juni -11 till jan -19

Jag vill helst inte bli citerad.