Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CAKirre
glis skrev:
CAKirre skrev:
mly skrev:
CAKirre skrev:Vilken overlocktråd kan ni rekommendera?
Den jag har nu har jag köpt i symaskinsaffären här i stan, men den dammar en del och är ojämn, fast den var ju inte billig...
Behöver köpa en uppsättning med vit, alt. beige därav min fråga.
Handla av Bibbi. http://www.bibbistextil.se/ Tycker den har fungerat bra och det är alltid den det tipsas om.
Jo, när jag sökte på overlocktråd här på sjalbarn så fick jag fram flera som tipsade om hennes, men jag har en Bernette/Bernina, så jag är lite osäker på om min OL kommer tycka om de trådarna, eller inte.
Jag har en Bernina overlock som aldrig haft åsikter om trådar, jag använder bara Bibbis till den. Min lite märkvärdiga vanliga symaskin däremot gillar inte alltid Bibbis. Tror den är snobbig för att den kostade dubbelt så mycket som Berninan...
:fnissa: Nå, det blev så att jag beställde Gutermanns overlocktråd via Symaskinskungen. Fem rullar för samma pris som tre rullar skulle kosta mig här i stan, dessutom ingick frakten i priset.
De har dock inte kommit ännu, så vi får väl se vilken kvalitet det är på dem. (Har en rulle av samma märke sedan tidigare och den är bra, men den kostade lite mer också.)
Användarens profilbild
Av mimpen
Åh, jag vill sy. Men till det har jag inte riktigt nog med ork. Kanske mest för att det kräver att jag börjar med att montera en kvilt som är typ 1,2*1,9m stor med bakstycke, vadd, framstycke. Vilket nog kräver en del kravlandes på golvet för att få det slätt och fint. Och det går liksom inte med mina fogar just nu. Undrar vem jag ska be om hjälp med det projektet. Mamma kanske, hon ska hit på onsdag?

Annars har jag lite smågrejer igång, kallingar åt Hjalmar typ. Och jag skulle behöva ett par nya trosor. Men jag vet inte. Det känns liksom övermäktigt :whut:
Användarens profilbild
Av CAKirre
Ashe: Grymt snygga! Speciellt den med ugglefodret! :love:
Användarens profilbild
Av Ashe
CAKirre skrev:Ashe: Grymt snygga! Speciellt den med ugglefodret! :love:
Tack! Jag är supernöjd! Har inte sytt så mycket på många år, så det är skönt att få färdigställa någonting. :D
Användarens profilbild
Av CAKirre
Ashe skrev:
Tack! Jag är supernöjd! Har inte sytt så mycket på många år, så det är skönt att få färdigställa någonting. :D
Ja, det tycker jag verkligen du ska vara! :tumup:
Får jag fråga vart du köpt ugglorna?
Användarens profilbild
Av Ashe
CAKirre skrev:
Ashe skrev:
Jag har tyvärr köpt det på en grupp som heter tygsamlarna på facebook för längesen. :?
Av mly
Ashe skrev:
CAKirre skrev:
Ashe skrev:
Jag har tyvärr köpt det på en grupp som heter tygsamlarna på facebook för längesen. :?
Superfina tröjor! Jag tror att tyget är från stoff och stil från början, men de har nya tyger varje säsong så det går nog inte få tag på där längre.
Användarens profilbild
Av Ashe
mly skrev:
Ashe skrev:
CAKirre skrev:
Ashe skrev:
Superfina tröjor! Jag tror att tyget är från stoff och stil från början, men de har nya tyger varje säsong så det går nog inte få tag på där längre.
Tack!
Det kan nog stämma. Jag minns inte om det framgick när jag köpte det. :hmm:
Av dinnajad
Supersnyggt Ashe du ska verkligen vara stolt.

Jag har 2 tunikor som jag verkligen gillar och har slitit ut.
Jag tänkte offra den ena för att använda som mönster och kopiera den. Är det en bra ide? jag har inte sytt nåt till mig själv på många år.

Orginalet är i en mjuk, ganska tjock bomull men jag skulle gärna sy i bambu med liknade känsla ( typ det material som amningslinnet från lovemilk jag köpte i fjol).
Vad är det jag ska söka är det interlock?
Och har nån ett tips på var det kan finnas?
  • 1
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?