- sön aug 11, 2013 07:44
Å så måsta jag tacka lite till för de snälla orden, ni glädjer mig enormt.
Gurkan: Jag anser faktiskt att denna va trätt så lätt. Den ser svårare ut än vad den är. Det va några nya moment för mig, de vridna aviga maskorna har jag aldrig gjort förut, I-cord avmaskningen va ny, men det va bra för klarat och avigmaskorna tittade jag på en you tube film hur jag skulle hålla garnet, det tog ungefär lika lång tid att sticka resåren som resten av tröjan, men det gick. Jag tror du fixar den med om du vill..
Ponyo skrev:Näe det är något som har kommit nyss tror jag, för lyckades inte jag med det heller, men nu blir det helt okej. Måste väl va övning, ärmarna är ju stickade runt, så då blir det automatiskt lite jämnare ju, köpte även en sån där kort rundsticka för att slippa skravarna mellan strumpstickorna som brukar synas. Men kroppen är stickad fram och tillbaka.Majaå skrev:Precis min tankeglis skrev:mly skrev:Jag håller på att försöka göra klart en del av mina pågående stickningar för tillfället, igår blev jag klar med min Alecia Beth, oerhört kul mönster att sticka.Vad fin den var och vad snygg du är. Den klär dig jättebra!![]()
Förstår inte hur det går att sticka så jämnt i bomull???
Å så måsta jag tacka lite till för de snälla orden, ni glädjer mig enormt.
Gurkan: Jag anser faktiskt att denna va trätt så lätt. Den ser svårare ut än vad den är. Det va några nya moment för mig, de vridna aviga maskorna har jag aldrig gjort förut, I-cord avmaskningen va ny, men det va bra för klarat och avigmaskorna tittade jag på en you tube film hur jag skulle hålla garnet, det tog ungefär lika lång tid att sticka resåren som resten av tröjan, men det gick. Jag tror du fixar den med om du vill..