Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Ponyo skrev:
Majaå skrev:
glis skrev:
mly skrev:Jag håller på att försöka göra klart en del av mina pågående stickningar för tillfället, igår blev jag klar med min Alecia Beth, oerhört kul mönster att sticka.
Vad fin den var och vad snygg du är. Den klär dig jättebra!
:iagree: :love:
Förstår inte hur det går att sticka så jämnt i bomull???
Precis min tanke
Näe det är något som har kommit nyss tror jag, för lyckades inte jag med det heller, men nu blir det helt okej. Måste väl va övning, ärmarna är ju stickade runt, så då blir det automatiskt lite jämnare ju, köpte även en sån där kort rundsticka för att slippa skravarna mellan strumpstickorna som brukar synas. Men kroppen är stickad fram och tillbaka.

Å så måsta jag tacka lite till för de snälla orden, ni glädjer mig enormt.

Gurkan: Jag anser faktiskt att denna va trätt så lätt. Den ser svårare ut än vad den är. Det va några nya moment för mig, de vridna aviga maskorna har jag aldrig gjort förut, I-cord avmaskningen va ny, men det va bra för klarat och avigmaskorna tittade jag på en you tube film hur jag skulle hålla garnet, det tog ungefär lika lång tid att sticka resåren som resten av tröjan, men det gick. Jag tror du fixar den med om du vill..
Av mly
Trulsamin skrev:Menar ni alltså att bomull blir ojämnt när man stickar? Vad är det som gör det?? Jag har aldrig upplevt det nämligen och blev nyfiken nu ;)
Det är ju inte riktigt lika elastiskt som ull eller syntet och därför brukar det kunna bli randigt. Iaf för mig.
Användarens profilbild
Av glis
mly skrev:
Trulsamin skrev:Menar ni alltså att bomull blir ojämnt när man stickar? Vad är det som gör det?? Jag har aldrig upplevt det nämligen och blev nyfiken nu ;)
Det är ju inte riktigt lika elastiskt som ull eller syntet och därför brukar det kunna bli randigt. Iaf för mig.
"Mindre förlåtande" sa min mor. Jag vet inte ens om jag har försökt för jag gillar inte stickat i bommull. Har jag fått för mig.
Av Ponyo
Mina kanter kan bli lösa och mindre fina med bomull.
Stickar en Nötteliten: http://www.ravelry.com/patterns/library ... cular-yokeBild till Max. Den stickas nerifrån och upp och han väntar otåligt på att jag ska komma fram till ekorrarna. "Mamma, gör du ekorrarna nu?" 1000ggr om dagen :lol:

Stickar i ett garn från Ullcentrum som går från blått till lila och blått igen och så har jag ett röd-brun-lila till ekorrarna men inser nu att jag måste se till att ha den blå färgen i oket annars kommer det inte att bli bra... Får se om jag kan lyckas få till det :hmm:
Av Ponyo
Maddemoa skrev:Stickar en Nötteliten: http://www.ravelry.com/patterns/library ... cular-yokeBild till Max. Den stickas nerifrån och upp och han väntar otåligt på att jag ska komma fram till ekorrarna. "Mamma, gör du ekorrarna nu?" 1000ggr om dagen :lol:

Stickar i ett garn från Ullcentrum som går från blått till lila och blått igen och så har jag ett röd-brun-lila till ekorrarna men inser nu att jag måste se till att ha den blå färgen i oket annars kommer det inte att bli bra... Får se om jag kan lyckas få till det :hmm:
Snygg!
Av mly
Jag beställde det fina garnet i fredags, möjligtvis i torsdags men jag tror att det va i fredags, idag ligger det en avi i min postlåda, står inget om vem paketet är ifrån, inte kan det vara garnet som kommit redan? Jag kan inte alls komma på att jag har köpt något annat men ett brev från tyskland borde väl inte lyckas komma hit över en helg? Är så nyfiken att jag håller på att dö, men vet inte om jag ska åka och hämta paketet nu...
Användarens profilbild
Av Mosan
mly skrev:Jag kunde inte hålla mig och visst va det garnet som hade kommit, vilken superaffär det va!
Bild
Bild
Å jag beställde visst bägge garnerna :roll:
:app:
Har du beställt från någon tysk site?
Användarens profilbild
Av isbl
Härliga färger mly! Det turkosa ser ut att vara samma färg som jag stickar min Ishbel i. Fast jag tror det hette Bobby Blue :hmm: Det har ju iofs några år på nacken...
Av mly
Mosan skrev:
mly skrev:Jag kunde inte hålla mig och visst va det garnet som hade kommit, vilken superaffär det va!
Bild
Bild
Å jag beställde visst bägge garnerna :roll:
:app:
Har du beställt från någon tysk site?
Japp, meinwolle.de billigt och snabbt.
Edit: meinwollshop.de hette den.
Senast redigerad av mly den mån aug 12, 2013 13:03, redigerad totalt 1 gånger.
Av mly
isbl skrev:Härliga färger mly! Det turkosa ser ut att vara samma färg som jag stickar min Ishbel i. Fast jag tror det hette Bobby Blue :hmm: Det har ju iofs några år på nacken...
Denna färgen heter Emerald, den går mer mot grönt än va jag lyckades fånga på bild.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?