Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

anpa skrev:
Aborre skrev:
anpa skrev:
anpa skrev:Jag funderar på om S i axelbanden räcker för mig eller om jag ska ha mindre. De enda två selarna jag testat som känns ok på mig är boba och Beco butterfly, resten har varit för stora (är 152 cm). Det är den största anledningen till att jag kollar på en sån här. Älskade tula toddlern, men den var för stor... Funderar på en pre-school till min 2,5- åring.
Puff nån som vet?
Jag tycker att mina M-axelband är lite stora ibland när jag bär på ryggen och har bara t-shirt och barnet har tunn tröja. Skulle vilja dra åt lite till liksom. Jag är 165/56 kg om det säger något :hmm: Jag har iofs trivts väldigt bra med Manduca och den brukar väl ses som för stor så jag vet inte. Rekommenderar dom inte en stl mindre till typ 160 cm och kortare?
Jo storlek S absolut, jag bara funderade på om jag behöver ännu mindre??
Ja, kanske det. Jag är 170 och väger 60 och har mina axelband och midjebandet på längst in. Jag har M.

Ang pre-school så beror det på hur långt ditt barn är? N är drygt 80 cm och sitter kanon i toddlern och T som är ca 105 cm sitter ok. Hon hade suttit bättre i en pre-school, men jag bär inte henne tillräckligt mycket för att motivera ett inköp av en wompat till :)
tuviluvis skrev:
anpa skrev:
Aborre skrev:
anpa skrev:
anpa skrev:Jag funderar på om S i axelbanden räcker för mig eller om jag ska ha mindre. De enda två selarna jag testat som känns ok på mig är boba och Beco butterfly, resten har varit för stora (är 152 cm). Det är den största anledningen till att jag kollar på en sån här. Älskade tula toddlern, men den var för stor... Funderar på en pre-school till min 2,5- åring.
Puff nån som vet?
Jag tycker att mina M-axelband är lite stora ibland när jag bär på ryggen och har bara t-shirt och barnet har tunn tröja. Skulle vilja dra åt lite till liksom. Jag är 165/56 kg om det säger något :hmm: Jag har iofs trivts väldigt bra med Manduca och den brukar väl ses som för stor så jag vet inte. Rekommenderar dom inte en stl mindre till typ 160 cm och kortare?
Ja, kanske det. Jag är 170 och väger 60 och har mina axelband och midjebandet på längst in. Jag har M.

Ang pre-school så beror det på hur långt ditt barn är? N är drygt 80 cm och sitter kanon i toddlern och T som är ca 105 cm sitter ok. Hon hade suttit bättre i en pre-school, men jag bär inte henne tillräckligt mycket för att motivera ett inköp av en wompat till :)
Elvira är 99 cm och sitter superbra i pre-school, Alissa är ca 120 cm och är precis för lång för att huvan ska gå på. Hell cat provade min wompat på sin lilla kille på 1.5 och han satt också bra i min pre-school och jag tror att han eventuellt har 92 i kläder...
Av anpa
Trulsamin skrev:
tuviluvis skrev:
anpa skrev:
Aborre skrev:
anpa skrev:
Puff nån som vet?

Elvira är 99 cm och sitter superbra i pre-school, Alissa är ca 120 cm och är precis för lång för att huvan ska gå på. Hell cat provade min wompat på sin lilla kille på 1.5 och han satt också bra i min pre-school och jag tror att han eventuellt har 92 i kläder...
Tack!!
Har skickat iväg en beställning på en wompat toddler till min 17 mån kille. Han är ca 90 lång så tror det blir bra :) däremot funderar jag lite över storleken på axelbanden :hmm: jag är en solklar " m" enl deras tabell ( 167 lång) men sambon nära 2 m ( alltså L) skulle tycka det vore väldigt bra om vi båda kan använda den äv. Om jag är den som bär mest. SÅ jag vill att den ska sitta dom en smäck på mej, o ej kompromissa men band som sitter lite " halvbra" på oss båda. Hur skulle ni gjort med det?
Beställde en earthy rainbow med svarta Manchester band, men såg nu i tråden en som kallades double rainbow o som var GALET snygg, den ser symmetrisk ut, lika från båda håll, kan det stämma? :vågen:
:hmm:
Hur blir det kan man " få vilken bit av sjalen som helst" el kan man önska om det?
Hur går det till , blir man kontaktad o får chans att ev göra små ändringar i beställningen ? Och framförallt hur lång tid kan det ta att få den tror ni ? Är ju tyvärr sommar nu, så kanske får vänta länge :(...Blir glad om någon har svar på mån av mina 1000 frågor ;)
:)
Användarens profilbild
Av Ingah
Mammazenita skrev:Har skickat iväg en beställning på en wompat toddler till min 17 mån kille. Han är ca 90 lång så tror det blir bra :) däremot funderar jag lite över storleken på axelbanden :hmm: jag är en solklar " m" enl deras tabell ( 167 lång) men sambon nära 2 m ( alltså L) skulle tycka det vore väldigt bra om vi båda kan använda den äv. Om jag är den som bär mest. SÅ jag vill att den ska sitta dom en smäck på mej, o ej kompromissa men band som sitter lite " halvbra" på oss båda. Hur skulle ni gjort med det?
Beställde en earthy rainbow med svarta Manchester band, men såg nu i tråden en som kallades double rainbow o som var GALET snygg, den ser symmetrisk ut, lika från båda håll, kan det stämma? :vågen:
Hur blir det kan man " få vilken bit av sjalen som helst" el kan man önska om det?
Hur går det till , blir man kontaktad o får chans att ev göra små ändringar i beställningen ? Och framförallt hur lång tid kan det ta att få den tror ni ? Är ju tyvärr sommar nu, så kanske får vänta länge :(...Blir glad om någon har svar på mån av mina 1000 frågor ;)
Ah, jag hade också tusen frågor - men en wompat är ju en wompat :wink:

Som jag förstått det och vad jag kan se är double Rainbow symmetrisk som sjal iaf, hur det blir på en wompat beror ju på hur de klipper i sjalen eftersom hela sjalbredden inte går åt till en wompat. Du kan själv bestämma vilka färger du vill ska synas på panelen, hur sjalen klipps, men då brukar det kosta extra.

Ang. axelbanden hade jag samma bekymmer. Vilket jag iofs inte borde haft eftersom sambon aldrig bär. Men iaf, efter mycket diskussioner med Niina så fick jag beställa en variant med justerbara axelband då jag tyckte det verkade bra. Nu har jag sällan justerat dem ändå utan de är oftast i utragna helt och hållet. Det är en variant som inte finns officiellt ännu då de bara har gjort några för att testa, men det var på gång in i sortimentet sa hon iaf men när vet jag inte. Skulle jag beställa en idag skulle jag beställa en medium.

Når jag väl hade lagt slutgiltiga beställningen fick jag en bekräftelse med betalningsinformation etc, så du bör ju i det läget kunna ändra beställningen och evt "avbeställa" den beställning du redan gjort. Men tror det bör kunna gå ända fram till de har sytt den och även då har du ångerrätt.
Mammazenita skrev:Har skickat iväg en beställning på en wompat toddler till min 17 mån kille. Han är ca 90 lång så tror det blir bra :) däremot funderar jag lite över storleken på axelbanden :hmm: jag är en solklar " m" enl deras tabell ( 167 lång) men sambon nära 2 m ( alltså L) skulle tycka det vore väldigt bra om vi båda kan använda den äv. Om jag är den som bär mest. SÅ jag vill att den ska sitta dom en smäck på mej, o ej kompromissa men band som sitter lite " halvbra" på oss båda. Hur skulle ni gjort med det?
Den vanliga stl borde funka på er båda. Jag är 158 o min sambo 196, våran W toddler sitter bra på oss båda. Du borde få en faktura snart. Jag fick vänta nån månad på min. De har som mest o göra inför sommar o jul. Men skriv om dina ändringar nu så de vet. Jag betalade 10 eur extra för att få specifika färger. Jag var jättedryg m min best, mailade fram o tillbaka. Bla kollade jag upp hur bred panelen var samt ränderna på de sjalar jag var intr av för att kunna räkna ut vilka färger man kunde få med :) Double rainbow blue weft är skitsnygg, har en sån väska, love it!
Jag tror ens "tjocklek" är viktigare i det avseendet än längden.
Tack för svar ! Har nu skickat min slutgiltiga beställning o betalar så snart banköverföringen till pay pal är klar :) jag tog " vanliga" medium band nu, tror det kommer funka äv. För mannen om han nu mot all förmodan skulle få för sej att vilja bära i den ( han använder sutemi när han bär, vill inte pröva att bära på ryggen). och i o med att jag inte är säker på hur/ vad jag vill ha när det gäller färgen så ger jag dem fria händer och hoppas o tror att det ska bli bra! Åh , vill ha den nu!! Skulle få vänta 4-5 veckor , känns länge ...otålig !
Av anpa
Carolinah skrev:
Jag tror ens "tjocklek" är viktigare i det avseendet än längden.
Du har nog rätt :) , jag är rätt så tunn också..
Jag har en toddler medium, jag är lika lång som du. Jag ÄLSKAR den. Jag har axelbanden max åtdragna. Du kan ju få testa min om du vill! Jag bor också i Örebro och hänger ofta i stadsparken :)
Carolinah skrev:Nu har min Wompat kommit, I love it! Han sitter kanon, är jättenöjd med storleken (toddler till 1-åring).

Bild

Bild
Ser ju super ut! Hur lång och hur mycket väger lillen? :)

Vi hade nästan bestämt oss för medium till vår som snart blir 1.5 år men det kanske är bättre med toddler då..
Ketronya skrev:
Carolinah skrev:Nu har min Wompat kommit, I love it! Han sitter kanon, är jättenöjd med storleken (toddler till 1-åring).

Bild

Bild
Ser ju super ut! Hur lång och hur mycket väger lillen? :)

Vi hade nästan bestämt oss för medium till vår som snart blir 1.5 år men det kanske är bättre med toddler då..
Det här var i maj, han är 15 mån strax och är nog ca 80 cm lång och väger 11 kg. Medium verkar ju funka för barn i den åldern/storleken också så det är nog en smaksak.
Av anpa
Igår fick jag hem min pree-school med strl S i axel och midleband. Den är underbar! Passar utmärkt till min drygt 2,5-åring, men även 5,5-åringen kan sitta i den :-)..
Jag är supernöjd! Äntligen en sele för stora barn som inte är för stor för lilla mig.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?