- ons maj 08, 2013 14:47
Ok, då blir det minst en XL här, jag har strl 7,5 i handstorlek... Och brukar tycka att köpetröjor har för smala ärmar relativt övriga storleken
melon skrev:Majaå skrev:Jag håller med Ponyo, jag har också smala handleder och tycker ändå de var trånga. Jag stickade en S fast lade upp till en L i ärmen.Mosan skrev: Nu har jag ökat ganska mkt från mudden och under ca 4 cm ökade jag vartannat - var tredje varv upp till storlek ca xl. Jag har M på den övriga tröjan och det känns lagom.Behöll du muddarna i strl M? Bör jag välja en större storlek direkt, kanske, eller är muddarna öka trånga?
Jag undrar hur liten tröjan skulle bli om jag stickade på rekommenderad stickstorlek enligt mönstret.
Ok, då blir det minst en XL här, jag har strl 7,5 i handstorlek... Och brukar tycka att köpetröjor har för smala ärmar relativt övriga storleken

E aug -09 och V april -11.
Bär mest i Tula eller Ergo nuförtiden, så de ljuvliga sjalarna får mest bära minnen. Stickar, sjunger i kör, gillar att vara i naturen och längtar ofta till fjälls.
Tygblöjor
Bär mest i Tula eller Ergo nuförtiden, så de ljuvliga sjalarna får mest bära minnen. Stickar, sjunger i kör, gillar att vara i naturen och längtar ofta till fjälls.
Tygblöjor