Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Majaå
melon skrev:
Majaå skrev:
Mosan skrev: Nu har jag ökat ganska mkt från mudden och under ca 4 cm ökade jag vartannat - var tredje varv upp till storlek ca xl. Jag har M på den övriga tröjan och det känns lagom.
Jag undrar hur liten tröjan skulle bli om jag stickade på rekommenderad stickstorlek enligt mönstret. :roll:
Behöll du muddarna i strl M? Bör jag välja en större storlek direkt, kanske, eller är muddarna öka trånga?
Jag håller med Ponyo, jag har också smala handleder och tycker ändå de var trånga. Jag stickade en S fast lade upp till en L i ärmen.

Ok, då blir det minst en XL här, jag har strl 7,5 i handstorlek... Och brukar tycka att köpetröjor har för smala ärmar relativt övriga storleken :roll:
Användarens profilbild
Av Marion
Ponyo skrev:
glis skrev:Min orkney så här långt:
Snyggt! :tumup:
:iagree: Jättefint! Och vad kul att se en variant med annorlunda färger igen :tumup:.
Lite roligt att jag valde precis samma färger till raden med snöflingorna på min provlapp :):.
Majaå skrev:Wow vilka fina färger du har köpt! Måste man begränsa sig till 13 färger egentligen? Jag är bra sugen på att ta in fler färger på ärmarna, men det blir kanske för galet? Har du hittat rundstickan än? :wink:
Tack! Jag vet inte om jag ska använda alla färger på min kofta, men varför inte använda fler än 13? Koftan är redan färgglad så den blir inte förstörd av fler liksom :D.
Nej jag hittade inte min rundsticka på balkongen :? , undrar var den kan vara då. Jag tror jag måste köpa en ny helt enkelt.
Användarens profilbild
Av Mosan
Superfint Glis! :love:

Vet du förresten, den japanska påsen du sytt till mig är alltid med när jag stickar! :tumup:
Användarens profilbild
Av glis
Mosan skrev:Superfint Glis! :love:

Vet du förresten, den japanska påsen du sytt till mig är alltid med när jag stickar! :tumup:
Vad roligt! Jag kommer aldrig köa någon annan hårprodukt än Sebastian så du är med mig nästan jämt du också :D
Användarens profilbild
Av Majaå
glis skrev:Min orkney så här långt:

Bild
Fantastiskt fint!
Användarens profilbild
Av Majaå
Hurra, det regnar! :D Kanske kan få lite liv i tråden igen? Hur går det för era fina Orkneys? Min har varit lite i träda pga det härliga vädret, trädgårdsfix mm, men nu har jag kommit till halva trefärgspartiet på ena ärmen. Det är skönt att det iaf går fortare än på bålen :lol: Jag har missat knapphål (medvetet, men ångrat mig nu). Funderar på att göra en kant i den mörka resårinslagsfärgen (i mitt fall mörkbrun), men vet inte hur :hmm: Funderar på att liksom sticka in den klippta kanten, men då blir det ju tredubbelt, antaglgen lite tjockt, va?! Andra tips?
Av Ponyo
Jag är på sluttampen på ärmarna. Det går sakta pga bebis just nu.
Jag har nog glömt hälften av hålen, men det gör inget för de syns inte ens. Får köra med dold knappslå.
Användarens profilbild
Av Majaå
Wow, heja Ponyo! Imponerad, det blir ju sällan några längre stunder med en bebis som inte är pytteliten... Jag har iaf oftast någon timme på kvällen när barnen lagt sig. Dold knappslå, menar du att du viker in klippta kanten och så på ett lager till?
Användarens profilbild
Av Mosan
Det går långsamt för mig med! Den lilla tid jag haft har gått åt till lite sömnadsarbete men nu stickar jag lite varje kväll igen. Min bebis är ju lika stor som Ponyos.
Har stickat närmre hälften på båda ärmarna.
Användarens profilbild
Av Majaå
:app: Lite? Har du blockat den dubbel?
Av Ponyo
Majaå skrev::app: Lite? Har du blockat den dubbel?
Japp. En förblockning, innan jag klippte, så att alla trådar kom på plats. Behövdes inga nålar, den skötte sig så fint så.

Jag kommer dock inte kunna stänga den. Men så väger jag minst 8 kg för mycket fortfarande.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?