Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
solängel skrev:Jag har fått mönstret till en Dreambird!Från bästaste Indah här på forumet som såg min påskäggsönskan på fejjan.
Nu ska jag bara hitta garn också...
http://www.ravelry.com/patterns/library/dreambird-kal
Maddemoa skrev:Men hjälp vad fin jag som tänkte att nästa sjal skulle bli dragons tail (som är gratis) men denhär ärsolängel skrev:Jag har fått mönstret till en Dreambird!Från bästaste Indah här på forumet som såg min påskäggsönskan på fejjan.
Nu ska jag bara hitta garn också...
http://www.ravelry.com/patterns/library/dreambird-kal
Vilken present!
Mosan skrev:melon skrev:Du kan ju alltid börja vilseleda med fula saker du låtsastänker dig att sticka.Ponyo skrev:Mohahahamelon skrev:Tänk vilken förvandling! Din sjal var helt underbar. En karamell. Med den på drops känns trist.Ponyo skrev:MelonAha, den var ju superfin! Allt blir fint i det garnet
Detta är Noron jag tänkte på:
http://brooklyntweed.blogspot.se/2007/0 ... f.html?m=1
Fast din är finare.![]()
Här är min: http://www.garnstudio.com/lang/us/patte ... 14&lang=us. Det gick åt tre nystan Noro Sekku.
Jag sitter och tänker att jag ska färga själv istället. Och ni kan aldrig gissa i vilket garn
Fast nu får jag banne mig sluta härma dig. Känns som jag inte stickat något egenpåkommet senaste tiden. Jag härmar bara dig.
Men det är ditt fel!
Du har för bra smak helt enkelt.![]()
![]()
Jag lovar att sluta inleda dig i frestelse.
Juliusdotter skrev:Montego fråga (igen). Tänte ta mig an del 6 nu. Jag stickar en halvirkel utan del 5. Fattar jag det rätt, att jag behöver öka med 8 maskor (för att få ett tal delbart med 10)? Ökningarna skall då ske enligt diagramet på första sidan i senaste mottagna delen. Men stämmer det diagramet, enligt det diagramet blir det ju bara 3 ökningar på två varv, funderar över / i övre raden längst till höger, skall den verkligen vara med? Skall jag sticka diagramet bara på det räta varven och avigt hela vägen tillbaka, eller skall det ökas på de aviga varven också???puffar. Har ni andra givit upp, eller verkar mina frågor för snurriga?
melon skrev:Mosan skrev:melon skrev:Du kan ju alltid börja vilseleda med fula saker du låtsastänker dig att sticka.Ponyo skrev:Mohahahamelon skrev:Tänk vilken förvandling! Din sjal var helt underbar. En karamell. Med den på drops känns trist.Ponyo skrev:MelonAha, den var ju superfin! Allt blir fint i det garnet
Detta är Noron jag tänkte på:
http://brooklyntweed.blogspot.se/2007/0 ... f.html?m=1
Fast din är finare.![]()
Här är min: http://www.garnstudio.com/lang/us/patte ... 14&lang=us. Det gick åt tre nystan Noro Sekku.
Jag sitter och tänker att jag ska färga själv istället. Och ni kan aldrig gissa i vilket garn
Fast nu får jag banne mig sluta härma dig. Känns som jag inte stickat något egenpåkommet senaste tiden. Jag härmar bara dig.
Men det är ditt fel!
Du har för bra smak helt enkelt.![]()
![]()
Jag lovar att sluta inleda dig i frestelse.![]()
![]()
Juliusdotter skrev:Jag ligger långt efter, har inte hunnit med det senaste, så jag kan tyvärr inte hjälpa till.Juliusdotter skrev:Montego fråga (igen). Tänte ta mig an del 6 nu. Jag stickar en halvirkel utan del 5. Fattar jag det rätt, att jag behöver öka med 8 maskor (för att få ett tal delbart med 10)? Ökningarna skall då ske enligt diagramet på första sidan i senaste mottagna delen. Men stämmer det diagramet, enligt det diagramet blir det ju bara 3 ökningar på två varv, funderar över / i övre raden längst till höger, skall den verkligen vara med? Skall jag sticka diagramet bara på det räta varven och avigt hela vägen tillbaka, eller skall det ökas på de aviga varven också???puffar. Har ni andra givit upp, eller verkar mina frågor för snurriga?
Nu när jag sett bild på en färdig med del 5, blir jag sugen på att göra del 5, fast inte på alla aviga maskorna.
Juliusdotter skrev:Jag har gjort en Rockefeller mellan, är snart klar med den och ska sen ge mig på ledtråd fyra igen på montegon...Juliusdotter skrev:Montego fråga (igen). Tänte ta mig an del 6 nu. Jag stickar en halvirkel utan del 5. Fattar jag det rätt, att jag behöver öka med 8 maskor (för att få ett tal delbart med 10)? Ökningarna skall då ske enligt diagramet på första sidan i senaste mottagna delen. Men stämmer det diagramet, enligt det diagramet blir det ju bara 3 ökningar på två varv, funderar över / i övre raden längst till höger, skall den verkligen vara med? Skall jag sticka diagramet bara på det räta varven och avigt hela vägen tillbaka, eller skall det ökas på de aviga varven också???puffar. Har ni andra givit upp, eller verkar mina frågor för snurriga?
Nu när jag sett bild på en färdig med del 5, blir jag sugen på att göra del 5, fast inte på alla aviga maskorna.
hörnsten skrev:Ponyo skrev:Finns det garn av enbart siden/silke?http://shop.kaki.se/garn/garnkvalitet/s ... 530-1.aspx
Vill sticka till mamma, men hon är så varm av sig.
Älskar affärer där man kan sortera efter kvalitet. Alla var inte i 100% silke, men flera.
Aborre skrev:Jag måste lägga till att jag har tyckt att Orkneyn har varit lite för mycket 70-tal för mig (med stjärnor och dovhet på något sätt). Jag har lite tråkigt så jag har suttit och slösurfat och hittade nyss min motsvarighet. En sån ska jag göra en vacker dag när jag har mer tid, även om jag inte fattar hur jag får tag på mönstretLägger in en lånad bild:
![]()
Juliusdotter skrev:Var har du sett det? Jag gör en rund och funderar på om jag ska göra del 5 eller inte...Juliusdotter skrev:Montego fråga (igen). Tänte ta mig an del 6 nu. Jag stickar en halvirkel utan del 5. Fattar jag det rätt, att jag behöver öka med 8 maskor (för att få ett tal delbart med 10)? Ökningarna skall då ske enligt diagramet på första sidan i senaste mottagna delen. Men stämmer det diagramet, enligt det diagramet blir det ju bara 3 ökningar på två varv, funderar över / i övre raden längst till höger, skall den verkligen vara med? Skall jag sticka diagramet bara på det räta varven och avigt hela vägen tillbaka, eller skall det ökas på de aviga varven också???puffar. Har ni andra givit upp, eller verkar mina frågor för snurriga?
MuuM skrev:Bland projects, kolla in de som är märkta finished. Farligt att kolla in, nu är jag ju även sugen på att använda pärlor också, var införskaffar man dem lämpligast?Juliusdotter skrev:Var har du sett det? Jag gör en rund och funderar på om jag ska göra del 5 eller inte...Juliusdotter skrev:Montego fråga (igen). Tänte ta mig an del 6 nu. Jag stickar en halvirkel utan del 5. Fattar jag det rätt, att jag behöver öka med 8 maskor (för att få ett tal delbart med 10)? Ökningarna skall då ske enligt diagramet på första sidan i senaste mottagna delen. Men stämmer det diagramet, enligt det diagramet blir det ju bara 3 ökningar på två varv, funderar över / i övre raden längst till höger, skall den verkligen vara med? Skall jag sticka diagramet bara på det räta varven och avigt hela vägen tillbaka, eller skall det ökas på de aviga varven också???puffar. Har ni andra givit upp, eller verkar mina frågor för snurriga?
kvarnkvik skrev:Det börjar likna en kofta här nuSer fint ut! Och golvet!![]()
Men jag undrar om garnet kommer att räcka, 77 g kvar och då är det oket, som visserligen har en färg till, och så knäppkanten, det kan nog bli lite tajtDessutom är jag rädd att den blir väl kort...
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?