Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Maddemoa skrev:
solängel skrev:Jag har fått mönstret till en Dreambird! :vågen: Från bästaste Indah här på forumet som såg min påskäggsönskan på fejjan. :heart: Nu ska jag bara hitta garn också...

http://www.ravelry.com/patterns/library/dreambird-kal

Bild
:vågen: Vilken present!
Men hjälp vad fin jag som tänkte att nästa sjal skulle bli dragons tail (som är gratis) men denhär är :love: .
Användarens profilbild
Av melon
Mosan skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:Melon
Detta är Noron jag tänkte på:
http://brooklyntweed.blogspot.se/2007/0 ... f.html?m=1

Fast din är finare. :loving:
Aha, den var ju superfin! Allt blir fint i det garnet :D

Här är min: http://www.garnstudio.com/lang/us/patte ... 14&lang=us. Det gick åt tre nystan Noro Sekku.
Tänk vilken förvandling! Din sjal var helt underbar. En karamell. Med den på drops känns trist.

Jag sitter och tänker att jag ska färga själv istället. Och ni kan aldrig gissa i vilket garn ;)

Fast nu får jag banne mig sluta härma dig. Känns som jag inte stickat något egenpåkommet senaste tiden. Jag härmar bara dig.
Men det är ditt fel! :this:
Du har för bra smak helt enkelt.
Mohahaha :Hahaa: :Hahaa:

Jag lovar att sluta inleda dig i frestelse.
Du kan ju alltid börja vilseleda med fula saker du låtsastänker dig att sticka.
:Hahaa: :Hahaa:

8)
Juliusdotter skrev:Montego fråga (igen). Tänte ta mig an del 6 nu. Jag stickar en halvirkel utan del 5. Fattar jag det rätt, att jag behöver öka med 8 maskor (för att få ett tal delbart med 10)? Ökningarna skall då ske enligt diagramet på första sidan i senaste mottagna delen. Men stämmer det diagramet, enligt det diagramet blir det ju bara 3 ökningar på två varv, funderar över / i övre raden längst till höger, skall den verkligen vara med? Skall jag sticka diagramet bara på det räta varven och avigt hela vägen tillbaka, eller skall det ökas på de aviga varven också???
puffar. Har ni andra givit upp, eller verkar mina frågor för snurriga?

Nu när jag sett bild på en färdig med del 5, blir jag sugen på att göra del 5, fast inte på alla aviga maskorna.
melon skrev:
Mosan skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:Melon
Detta är Noron jag tänkte på:
http://brooklyntweed.blogspot.se/2007/0 ... f.html?m=1

Fast din är finare. :loving:
Aha, den var ju superfin! Allt blir fint i det garnet :D

Här är min: http://www.garnstudio.com/lang/us/patte ... 14&lang=us. Det gick åt tre nystan Noro Sekku.
Tänk vilken förvandling! Din sjal var helt underbar. En karamell. Med den på drops känns trist.

Jag sitter och tänker att jag ska färga själv istället. Och ni kan aldrig gissa i vilket garn ;)

Fast nu får jag banne mig sluta härma dig. Känns som jag inte stickat något egenpåkommet senaste tiden. Jag härmar bara dig.
Men det är ditt fel! :this:
Du har för bra smak helt enkelt.
Mohahaha :Hahaa: :Hahaa:

Jag lovar att sluta inleda dig i frestelse.
Du kan ju alltid börja vilseleda med fula saker du låtsastänker dig att sticka.
:Hahaa: :Hahaa:

8)
:Hahaa: Snart är det 1:a april, somliga får kanske se upp
Av mly
Juliusdotter skrev:
Juliusdotter skrev:Montego fråga (igen). Tänte ta mig an del 6 nu. Jag stickar en halvirkel utan del 5. Fattar jag det rätt, att jag behöver öka med 8 maskor (för att få ett tal delbart med 10)? Ökningarna skall då ske enligt diagramet på första sidan i senaste mottagna delen. Men stämmer det diagramet, enligt det diagramet blir det ju bara 3 ökningar på två varv, funderar över / i övre raden längst till höger, skall den verkligen vara med? Skall jag sticka diagramet bara på det räta varven och avigt hela vägen tillbaka, eller skall det ökas på de aviga varven också???

Nu när jag sett bild på en färdig med del 5, blir jag sugen på att göra del 5, fast inte på alla aviga maskorna.
Jag ligger långt efter, har inte hunnit med det senaste, så jag kan tyvärr inte hjälpa till.
Juliusdotter skrev:

Jag har gjort en Rockefeller mellan, är snart klar med den och ska sen ge mig på ledtråd fyra igen på montegon...
solängel - Wow! Vilken present! :vågen:

Vi satt och suktade efter den där sjalen här om dagen, jag och storasyster, och såg då att den fanns i både stor och liten storlek... 8)

Såg en som hade stickat fjädrarna i rött/orange/gult, såg precis ut som om de skulle komma från Fawkes, Dumbledores fågelfenix. :app:
hörnsten skrev:
Ponyo skrev:Finns det garn av enbart siden/silke?
Vill sticka till mamma, men hon är så varm av sig.
http://shop.kaki.se/garn/garnkvalitet/s ... 530-1.aspx
Älskar affärer där man kan sortera efter kvalitet. Alla var inte i 100% silke, men flera.
:love: :mums: Vill ha...
Aborre skrev:Jag måste lägga till att jag har tyckt att Orkneyn har varit lite för mycket 70-tal för mig (med stjärnor och dovhet på något sätt). Jag har lite tråkigt så jag har suttit och slösurfat och hittade nyss min motsvarighet. En sån ska jag göra en vacker dag när jag har mer tid, även om jag inte fattar hur jag får tag på mönstret :roll: Lägger in en lånad bild:
Bild
:love: Oh! Den var fin du!

Alltid lika farligt att titta i den här tråden - det blir alltid så mycket på "vill sticka"-listan :lol:

Orkneyn, eller snarare orkneyn som fick mig att hitta Blumekrans-västen, har iaf fått mig att vilja fila på ett eget mönster till mönsterstickade pulsvärmare, anpassat till det restgarn jag har här hemma... ska bli jätteskoj att sätta stickorna i! :app:
Användarens profilbild
Av MuuM
Juliusdotter skrev:

Var har du sett det? Jag gör en rund och funderar på om jag ska göra del 5 eller inte...
MuuM skrev:
Juliusdotter skrev:

Var har du sett det? Jag gör en rund och funderar på om jag ska göra del 5 eller inte...
Bland projects, kolla in de som är märkta finished. Farligt att kolla in, nu är jag ju även sugen på att använda pärlor också, var införskaffar man dem lämpligast?
Användarens profilbild
Av tweed
Det börjar likna en kofta här nu :D
Bild
Men jag undrar om garnet kommer att räcka, 77 g kvar och då är det oket, som visserligen har en färg till, och så knäppkanten, det kan nog bli lite tajt :roll: Dessutom är jag rädd att den blir väl kort...
Användarens profilbild
Av Mosan
kvarnkvik skrev:Det börjar likna en kofta här nu :D
Bild
Men jag undrar om garnet kommer att räcka, 77 g kvar och då är det oket, som visserligen har en färg till, och så knäppkanten, det kan nog bli lite tajt :roll: Dessutom är jag rädd att den blir väl kort...
Ser fint ut! Och golvet! :love:
Om det räcker har jag ingen aning om, går i samma funderingar kring min uppifrån och ner kofta. :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har lyckats tappa bort steeken :roll: Alltså, jag tappade markören utan att märka det och har glömt hur många maskor jag hade och nu när jag har stickat första mönstervarvet så stämmer det inte. Eller, mönsterrapporten stämmer, men steeken är för långt åt höger på ena sidan. Får nog ta och räkna lite :roll:
  • 1
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?