Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:Lyssnar på podden cast on. Först gillade jag inte att hon spelar musik. Men hon spelar bra musik (so far). Och då lyssnar jag på en låt om hash just nu. (är emot alla droger, men den var lite rolig)
Jag har lyssnat på ett par av de amerikanska, men inte fastnat riktigt. Knitmore girls klarar jag inte av för att mamman har en så jobbig röst (sån där lite väsig, pipig tantröst) Never not knit är ok tycker jag. Jag har för mig att jag lyssnade på en annan också, där jag också hakade upp mig på en liknande röst som Knitmore, men jag kommer inte ihåg vilken.

Jag har lyssnat på den nya svenska Stick with us också och tycker att den kanske är lite djupare än stickpodden när det gäller stickningen, men jag har hittills haft problem med att ljudkvalitén är dålig och att den ena gärna upprepar sista ordet den andra säger hela tiden (som jag själv också tenderar att göra ibland, men jag gillar det inte i en inspelning)
Av Ponyo
Jag gillar inte heller knitmore Girls, just av samma anledning som du.
Stick with Us fixar jag inte alls. För dåligt ljud och de skrattar för mycket och för högt. Stickpodden är nog bäst hittills.
Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:Jag gillar inte heller knitmore Girls, just av samma anledning som du.
Stick with Us fixar jag inte alls. För dåligt ljud och de skrattar för mycket och för högt. Stickpodden är nog bäst hittills.
Jag tror att stick with us kan bli bra när de har kommit in i det lite mer, och kanske fått lite tips på saker att tänka på för att det inte ska bli för flamsigt.
Ponyo skrev:Jag gillar inte heller knitmore Girls, just av samma anledning som du.
Håller med, den kan nog bli bra men andra avsnittet hade så dåligt ljud att jag fick huvudvärk av att lyssna på den :? Knitmore girls försökte jag lära mig lyssna på, mammans röst är inte så mycket problem men däremot stör jag mig lite på dottern av nån anledning. Har flera av amerikanska stickpoddar nedsparade efter stickpoddens pod-lista men det hade ju varit bra att lyssna på dem också.
Användarens profilbild
Av Fryle
Kan någon förklara det här med stickpoddar?
-När lyssnar man?
-Hur lyssnar man?
-Var lyssnar man?
-Är någon på svenska?
-Kostar det något?

Och annat av intresse.
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:Melon
Detta är Noron jag tänkte på:
http://brooklyntweed.blogspot.se/2007/0 ... f.html?m=1

Fast din är finare. :loving:
Aha, den var ju superfin! Allt blir fint i det garnet :D

Här är min: http://www.garnstudio.com/lang/us/patte ... 14&lang=us. Det gick åt tre nystan Noro Sekku.
Tänk vilken förvandling! Din sjal var helt underbar. En karamell. Med den på drops känns trist.

Jag sitter och tänker att jag ska färga själv istället. Och ni kan aldrig gissa i vilket garn ;)

Fast nu får jag banne mig sluta härma dig. Känns som jag inte stickat något egenpåkommet senaste tiden. Jag härmar bara dig.
Men det är ditt fel! :this:
Du har för bra smak helt enkelt.
Mohahaha :Hahaa: :Hahaa:

Jag lovar att sluta inleda dig i frestelse.
Du kan ju alltid börja vilseleda med fula saker du låtsastänker dig att sticka.
Användarens profilbild
Av ellla
Fryle skrev:Kan någon förklara det här med stickpoddar?
-När lyssnar man?
-Hur lyssnar man?
-Var lyssnar man?
-Är någon på svenska?
-Kostar det något?

Och annat av intresse.
Man lyssnar när man känner för det. Ex när man promenerar eller när man sitter i soffan och stickar. Jag lyssnar när jag är själv på jobbet och jobbar och när jag kör bil. Istället för radio liksom?

Jag lyssnar via min iphone eller via itunes på min dator.

Och var är då nära dessa enheter...

Det finns två svenska. Stickpodden ock stick whit us.

Nej. Det är gratis.
Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:
-När lyssnar man?
-Hur lyssnar man?
-Var lyssnar man?
-Är någon på svenska?
-Kostar det något?

Och annat av intresse.
Man lyssnar när man känner för det. Ex när man promenerar eller när man sitter i soffan och stickar. Jag lyssnar när jag är själv på jobbet och jobbar och när jag kör bil. Istället för radio liksom?

Nej. Det är gratis.
Så jag som bara har en knäpphone (enligt dottern motsatsen till smartphone) kan inte lyssna? Om jag nu får en smartphone i födelsedagspresent (som dottern tycker att maken ska ge mig), kan jag lyssna då? Det blir alltså inte en Iphone då, måste jag ha Apple för att kunna lyssna? Kan jag lyssna via datorn? Hur hittar jag poddarna? Tja, jag är inte så bra på det här tekniska. :hellu:
Användarens profilbild
Av ellla
Fryle skrev:
ellla skrev:
-När lyssnar man?
-Hur lyssnar man?
-Var lyssnar man?
-Är någon på svenska?
-Kostar det något?

Och annat av intresse.

Nej. Det är gratis.
Så jag som bara har en knäpphone (enligt dottern motsatsen till smartphone) kan inte lyssna? Om jag nu får en smartphone i födelsedagspresent (som dottern tycker att maken ska ge mig), kan jag lyssna då? Det blir alltså inte en Iphone då, måste jag ha Apple för att kunna lyssna? Kan jag lyssna via datorn? Hur hittar jag poddarna? Tja, jag är inte så bra på det här tekniska. :hellu:
Du kan ju lyssna via datorn om du vill redan nu :)
Nej, du behöver inte en äppelfon. Podläsare finns till olika smartfon-system.
Här kan du läsa mer och få länkar till olika program för att lyssna på podradio :)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Poddradio
Mosan skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:Melon
Detta är Noron jag tänkte på:
http://brooklyntweed.blogspot.se/2007/0 ... f.html?m=1

Fast din är finare. :loving:
Aha, den var ju superfin! Allt blir fint i det garnet :D

Här är min: http://www.garnstudio.com/lang/us/patte ... 14&lang=us. Det gick åt tre nystan Noro Sekku.
Tänk vilken förvandling! Din sjal var helt underbar. En karamell. Med den på drops känns trist.

Jag sitter och tänker att jag ska färga själv istället. Och ni kan aldrig gissa i vilket garn ;)

Fast nu får jag banne mig sluta härma dig. Känns som jag inte stickat något egenpåkommet senaste tiden. Jag härmar bara dig.y
Men det är ditt fel! :this:
Du har för bra smak helt enkelt.
Mohahaha :Hahaa: :Hahaa:

Jag lovar att sluta inleda dig i frestelse.
Du kan ju alltid börja vilseleda med fula saker du låtsastänker dig att sticka.
:lol:
Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:
Fryle skrev:
ellla skrev:
-När lyssnar man?
-Hur lyssnar man?
-Var lyssnar man?
-Är någon på svenska?
-Kostar det något?

Och annat av intresse.

Nej. Det är gratis.
Du kan ju lyssna via datorn om du vill redan nu :)
Nej, du behöver inte en äppelfon. Podläsare finns till olika smartfon-system.
Här kan du läsa mer och få länkar till olika program för att lyssna på podradio :)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Poddradio
mly skrev:Du kan lyssna via datorn, det gör jag.
Här hittar du stick with us http://stickwithuspodcast.blogspot.se/
Och här är stickpodden http://stickklubben.blogspot.se/search/ ... tickpodden
:tumup:
  • 1
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?