Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Här är mitt bidrag till mönsterstickningstrenden :D
Bild

Och det ÄR ju svårare att sticka mönster på ärmen, man hinner ju liksom inte få in nåt flyt innan det är dags att byta varv igen :roll:
Senast redigerad av tweed den mån mar 18, 2013 09:07, redigerad totalt 1 gånger.
Av Ponyo
kvarnkvik skrev:Här är mitt bidrag till mönsterstickningstrenden :D
Bild

Och det ÄR ju svårare att sticka mönster på ärmen, man hinner ju liksom inte få in nåt flyt innan det är dags att byta varv igen :roll:
Jättefint! Underbar blå! :love:
Av mly
Bild

Superfint. Det jag gillar med tröjan jag stickar är att raporten är 10 maskor, flytet kommer fort.
Av gurkan
Fenoxi skrev:Har ni nått tips som någon enkel sjal jag kan sticka ?
Den ska vara skapligt enkel och inte allt för mycket spets på då jag aldrig stickat det förr.
+1 :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Kan ni speed knitta?

http://www.youtube.com/watch?v=S2E-IDIAGGo

Jag måste öva så jag hinner med fler projekt. Och det går nog inte att speeda på samtidigt som man ammar. :lol:
Användarens profilbild
Av Mosan
Bild

superfint! :love:
Användarens profilbild
Av Fryle
Mosan skrev:Kan ni speed knitta?

Jag måste öva så jag hinner med fler projekt. Och det går nog inte att speeda på samtidigt som man ammar. :lol:
Det är ju så de flesta i Sverige håller garnet. På andra håll i världen håller man garnet i högerhanden för att kasta det om stickan, vilket är tidsödande och på vissa håll lindar man alltid garnet flera varv om pekfingret. Så denna "continental knitting" är väl det de flesta av oss här är vana vid.

Fast hennes hastighet kommer de flesta av oss inte upp i.
Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:
Bild

:fnissa: Färgen är mörkt petrol, mer åt det gröna hållet, det är nog instagramfiltret som ljuger lite.
Av Ponyo
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
Bild

:fnissa: Färgen är mörkt petrol, mer åt det gröna hållet, det är nog instagramfiltret som ljuger lite.
:this:
Man måste visa rätt färg
Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
Bild

:this:
Man måste visa rätt färg
Det är omöjligt, funkar inte med vanliga kameran heller :roll:
Användarens profilbild
Av Mosan
Fryle skrev:

Det är ju så de flesta i Sverige håller garnet. På andra håll i världen håller man garnet i högerhanden för att kasta det om stickan, vilket är tidsödande och på vissa håll lindar man alltid garnet flera varv om pekfingret. Så denna "continental knitting" är väl det de flesta av oss här är vana vid.

Jo det vet jag men sticka sådär snabbt skulle vara coolt!
Användarens profilbild
Av ellla
Mosan skrev:
Fryle skrev:

Jo det vet jag men sticka sådär snabbt skulle vara coolt!
Öva öva öva :)
gurkan skrev:
Fenoxi skrev:Har ni nått tips som någon enkel sjal jag kan sticka ?
Den ska vara skapligt enkel och inte allt för mycket spets på då jag aldrig stickat det förr.
+1 :D
Åh det finns ju mängder av roliga sjalar... :app: Och spets är inte så svårt, det kan bli drygt ibland visserligen men inte så svårt! En relativt enkel som jag tycker är rätt rolig är svärmorssjal http://www.sticka.org/_data/documents/m ... al_swe.pdf Jag har gjort den i lite grövre garn med fint resultat!

Sen är ju ravelry en skattkista där man hittar hur mycket som helst...
Användarens profilbild
Av KaIi
mly skrev:
ellla skrev:
KaIi skrev:Jag har stickat tre mössor i brist på annat. Jag ska hämta ut garnet jag har beställt i veckan.
Nåväl, skitdålig bild men här är en:

Bild
Vilken sötnos!
Verkligen, är det aviatrix eller vad den nu heter?
Ja precis, jag tycker att den modellen är så söt. :) Sen går det så fort att göra, bara att gasa på.

Mitt garn ska hämtas ut idag, blir koftor bla.
Jag känner mig dock manad att göra fingerlösa vantar till mig själv, med mönster såklart. :lol:
  • 1
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?