- tis feb 19, 2013 21:48
melon skrev:nja, jag testar bara ett mönster i en bok. Det smartaste är nog att göra en vanlig tvinnad fläta istället, för det är nog fullt tillräckligt för elever som aldrig har stickat flätor förr.kvarnkvik skrev:Är det till en elev? Det går kanske fortare att göra att diagram i såna fall.melon skrev:Då får man bara göra om beskrivningen då, för det funkar ju inte med den skrivna beskrivning som är nu. Jag satt på konferensen idag och försökte begripa, så det är kanske inte så konstigt att jag blev lite förvirrad. Ikväll har jag inte försökt.kvarnkvik skrev:Nu måste jag ställa en lite dum fråga kanske. Om man ska sticka en trefläta, alltså som en vanlig hårfläta, måste man sticka fram och tillbaka då? Jag började på en mössa idag i en bok, och den skulle stickas på rundsticka, men det pratas om aviga och räta varv och när jag ska göra flätan får jag liksom inte ihop det när jag stickar runtKlart du kan sticka den runt. Om du ska fläta bara på räta varv, alltså vartannat varv, stickar du ett flätvarv och ett vanlig varv utan att fläta. De räta stickar du räta och de aviga stickar du aviga.