Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
kvarnkvik skrev:Nu måste jag ställa en lite dum fråga kanske. Om man ska sticka en trefläta, alltså som en vanlig hårfläta, måste man sticka fram och tillbaka då? Jag började på en mössa idag i en bok, och den skulle stickas på rundsticka, men det pratas om aviga och räta varv och när jag ska göra flätan får jag liksom inte ihop det när jag stickar runt :lol:
Klart du kan sticka den runt. Om du ska fläta bara på räta varv, alltså vartannat varv, stickar du ett flätvarv och ett vanlig varv utan att fläta. De räta stickar du räta och de aviga stickar du aviga.
Då får man bara göra om beskrivningen då, för det funkar ju inte med den skrivna beskrivning som är nu. Jag satt på konferensen idag och försökte begripa, så det är kanske inte så konstigt att jag blev lite förvirrad. Ikväll har jag inte försökt.
Är det till en elev? Det går kanske fortare att göra att diagram i såna fall.
nja, jag testar bara ett mönster i en bok. Det smartaste är nog att göra en vanlig tvinnad fläta istället, för det är nog fullt tillräckligt för elever som aldrig har stickat flätor förr.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
kvarnkvik skrev:
melon skrev:
kvarnkvik skrev:Nu måste jag ställa en lite dum fråga kanske. Om man ska sticka en trefläta, alltså som en vanlig hårfläta, måste man sticka fram och tillbaka då? Jag började på en mössa idag i en bok, och den skulle stickas på rundsticka, men det pratas om aviga och räta varv och när jag ska göra flätan får jag liksom inte ihop det när jag stickar runt :lol:
Klart du kan sticka den runt. Om du ska fläta bara på räta varv, alltså vartannat varv, stickar du ett flätvarv och ett vanlig varv utan att fläta. De räta stickar du räta och de aviga stickar du aviga.
Då får man bara göra om beskrivningen då, för det funkar ju inte med den skrivna beskrivning som är nu. Jag satt på konferensen idag och försökte begripa, så det är kanske inte så konstigt att jag blev lite förvirrad. Ikväll har jag inte försökt.
Är det till en elev? Det går kanske fortare att göra att diagram i såna fall.
nja, jag testar bara ett mönster i en bok. Det smartaste är nog att göra en vanlig tvinnad fläta istället, för det är nog fullt tillräckligt för elever som aldrig har stickat flätor förr.
Ja så är det nog. :tumup: Två maskor + 2 maskor och flytta utan flätsticka, skulle jag försöka.
Åh! Jag vill testa Knit Pros fasta karbonz-rundstickor, men det är bara några få som har de i Sverige (eftersom Järbo och M&K som är återförsäljare har valt att inte ta in dem :evil: ) och Stäket som är en av dem har inte uppdaterat sin hemsida efter syfestivalen än. *otålig* :gaah:

Och så behöver jag en typ höftlång kofta tror jag, som inte är tantig i modellen och typ i aran-tjocklek (ledsen för svengelskan), men jag har ju så mycket annat att sticka först. Phu. Förslag på mönster?

*tragglar på med trååååkiga sockor*
melon skrev:Det kan hända att jag måste sticka en Orkney. Jag dör så snygg. :love: :love: :love:

Bild
Jag vet dock inte om jag har råd med 12 nystan Rowan felted tweed. Jo. Kanske. Jag måste nog.
Den röstar jag för, gud vad fin! :love:
edit: fast det var ju inte flätor förstås.... :D
Användarens profilbild
Av melon
SaraLj skrev:
melon skrev:Det kan hända att jag måste sticka en Orkney. Jag dör så snygg. :love: :love: :love:

Bild
Jag vet dock inte om jag har råd med 12 nystan Rowan felted tweed. Jo. Kanske. Jag måste nog.
Den röstar jag för, gud vad fin! :love:
edit: fast det var ju inte flätor förstås.... :D
:tumup: Jag måste nog fundera på flätorna mera ändå :lol:
Användarens profilbild
Av KaIi
Ponyo skrev:
KaIi skrev:http://www.ravelry.com/patterns/library ... ad-polaris

Vad tycker ni om den här koftan?

Till mig själv blir det en fet poncho, jag är frysen av mig.
Man ska sticka med nr 20 i stickor dock. :shock:
Jag tänkte, att det där ser verkligen ut som ett dropsverk. Och det var det. :hellu:
Men vad fan, jag lade in fel bild! Det är ju koftan som ska vara där.
Ponchon är inte direkt snygg, men satana vad varmt och skönt!
Jag ska göra en snyggponcho också, men den ska virkas. :)
Av Ponyo
Aborre skrev:
Aborre skrev:Jag vill sticka ett pannband till en varmis, Tips på absolut varmt, klifritt färgglatt garn tas gärna emot.

Sen undrar jag.. är det bäst att sticka den som en lång tub typ 10 maskor i 20 cm eller bättre att sticka 20 maskor i 10 cm? Alltså uppifrån och ner och sy ihop eller runt runt runt?
Puffar upp min undran
*host*
Jag måste åter igen slå ett slag för Malabrigo.
  • 1
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?