Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av berit
Ponyo skrev:
berit skrev:Hej!
Jag läser här och inspireras. Har länge velat sticka en uppifrån och ner kofta, och kollat på Tantkoftas tutorial många gånger. Det som avskräckt mig lite är att hennes halsringningar är så fyrkantiga. Tycker inte det är så fint :oops: men ni verkar ju inte få detta problemet - eller? Era tröjor och koftor är superfina! Och har inte fyrkantiga halsringningar. Hur gör ni?
Mitt första ökningsvarv gjorde jag jämnt fördelade över maskorna (har du 80 maskor så öka var 10:e maska).
Och efter detta ökningsvarv är det vanlig raglanökning alltså?
Användarens profilbild
Av berit
mly skrev:Mina är stickade efter tant kofta, den svarta a jag upp på känn och den vita är helt följd efter tant kofta så så fyrkantiga blir det.
Nej, dina tröjor har ju inte alls särskilt fyrkantiga halsringningar. De är jättefina! Men om en tittar på tantkoftas koftor så är de väl ganska mycker mer fyrkantiga? Det kanske har lite med blockningen att göra???
Av mly
berit skrev:
mly skrev:Mina är stickade efter tant kofta, den svarta a jag upp på känn och den vita är helt följd efter tant kofta så så fyrkantiga blir det.
Nej, dina tröjor har ju inte alls särskilt fyrkantiga halsringningar. De är jättefina! Men om en tittar på tantkoftas koftor så är de väl ganska mycker mer fyrkantiga? Det kanske har lite med blockningen att göra???
Jag har inte blockat :hide: Den svarta har ganska mycket mindre maskor än originalet, vet inte om det kan göra att den upplevs mindre fyrkantig :hmm:
Av Ponyo
berit skrev:
Ponyo skrev:
berit skrev:Hej!
Jag läser här och inspireras. Har länge velat sticka en uppifrån och ner kofta, och kollat på Tantkoftas tutorial många gånger. Det som avskräckt mig lite är att hennes halsringningar är så fyrkantiga. Tycker inte det är så fint :oops: men ni verkar ju inte få detta problemet - eller? Era tröjor och koftor är superfina! Och har inte fyrkantiga halsringningar. Hur gör ni?
Mitt första ökningsvarv gjorde jag jämnt fördelade över maskorna (har du 80 maskor så öka var 10:e maska).
Och efter detta ökningsvarv är det vanlig raglanökning alltså?
Gör gärna något extra varv med jämn sådan ökning, sen efter det kan du göra vanlig raglanökning. Jag kunde bara göra ett sådant varv pga mönsterstickningen.
Användarens profilbild
Av Fryle
Min första känns inte heller så fyrkantig, även om jag gjort raglanökningar från början, men det är ju väldigt grovt garn och få maskor. Den andra har jag gjort jämnt fördelade ökningar istället (och dessutom virkat).
Av Ponyo
Maddemoa skrev:Jag är färdig :vågen: :app: och så nöjd :loving:
Återkommer med bilder när den är blockad :tumup:

Men undrar om det är någon som vet var man kan köpa hyskor att ha till knäppningen?
Såhär ser det ut på originalet:
Bild
:love:
Användarens profilbild
Av Björklöv
Maddemoa skrev:Jag är färdig :vågen: :app: och så nöjd :loving:
Återkommer med bilder när den är blockad :tumup:

Men undrar om det är någon som vet var man kan köpa hyskor att ha till knäppningen?
Såhär ser det ut på originalet:
Bild
Välförsedda tygaffärer borde ha sådana hyskor. Nyfiken på din kofta, för det verkar lovande
Av mly
Jag är också nyfiken på koftan!

Minns ni att jag sa att jag hade en kofta till på gång? Jag började bara på den för ett tag sedan och gjorde sedan inte mer för jag hade inte rätt storlek på knit pron, idag har jag fått rätt storlek, hur ska jag prioritera vad jag ska göra nu...
Användarens profilbild
Av melon
Maddemoa: Å så skoj att den är klar! Hoppas du hittar hyskor och hakar så att vi snart får se den. Du borde hitta det i närmaste tygaffär.

Jag är också klar! :vågen: Jag behöver fotohjälp i dagsljus någon dag bara...
Användarens profilbild
Av Maddemoa
melon skrev:Maddemoa: Å så skoj att den är klar! Hoppas du hittar hyskor och hakar så att vi snart får se den. Du borde hitta det i närmaste tygaffär.

Mmm, när man bor i skogen finns det inga tygaffärer nära :lol: Men ska "hem" till Alvesta på torsdag och då kan jag kolla i tygaffären där :tumup:

:vågen: För att du också är klar! Ska nog också fota ute :tumup: Det är så vitt och fint här nu.
Användarens profilbild
Av melon
Maddemoa skrev:
melon skrev:Maddemoa: Å så skoj att den är klar! Hoppas du hittar hyskor och hakar så att vi snart får se den. Du borde hitta det i närmaste tygaffär.

Mmm, när man bor i skogen finns det inga tygaffärer nära :lol: Men ska "hem" till Alvesta på torsdag och då kan jag kolla i tygaffären där :tumup:

:vågen: För att du också är klar! Ska nog också fota ute :tumup: Det är så vitt och fint här nu.
Det var därför jag skrev närmaste och inte nära :wink:
Användarens profilbild
Av Maddemoa
melon skrev:
Maddemoa skrev:

Det var därför jag skrev närmaste och inte nära :wink:
:tumup:
Användarens profilbild
Av glis
Maddemoa skrev:

Bibbi har säkert.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 43
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?