Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Aborre skrev:
Ingah skrev:
tuviluvis skrev:
Anna skrev:
Ingah skrev:Alltså, jag funderar över det här med storlek på Wompaten. Jag vill gärna beställa en snart och vill ju inte behöva vänta en längre tid på att använda den. Även om det säkert dröjer ett tag från beställning till leverans, så vill jag gärna kunna använda den i sommar. Jag har nästan hela tiden tänkt att jag ska ha en toddler, men efter att ha läst runt lite kanske det räcker med en medium :hmm:

Plutten är nu 12 månader, exakt längd och vikt vet jag inte just idag och ska inte på kontroll förrän om 2 veckor. Men jag gissar att han är runt 80 cm och väger 11-12 kg. Han har just nu 80 i de flesta klädesplagg även om några börjar bli små och andra just börjar bli lagom. Så, vad tror ni? Är toddler för stort?
Låter som min lilla dam, vi varvar för fullt melllan 74/80 och 86/92 beroende på modell och medium är lite för stor för henne så jag tror absolut toddlern blir för stor för er nu.
Fast när jag provade en toddler med N som har 80 i kläder och väger strax under 11 kg så tyckte jag han satt helt ok. Den var stor, men inte för stor om ni förstår vad jag menar :wink:
Hmm, det är det här som är förvirrande. Undrar hur mycket som skiljer i storlekarna? Finns det någonstans man kan läsa ut hur stora panelerna är på respektive storlek, vet inte om jag lyckats hitta det :hmm:
Står på wearababys hemsida, ska se om jag kan hitta och länka, sidan verkar ju ha gjorts om så den är helt förvirrande. Jag har för mig att Medium är 35 i kvadrat och Toddler 45, men kan ha fel :hmm: Gällande vad som passar tror jag det beror på hur barnet är skapt, proportioner ben överkropp. Här är det långa ben och på både Manducan vi har är det väldigt mycket kvar på båda sidorna om benen, men panelhöjden är rätt lagom så jag hoppas Toddler passar. Väntar med spänning!

http://www.wearababy.com/shop/full-buckle
Baby size (4/6-18 months, clothing size (EU) 68/74-86): Height 38 cm, width 38 cm
Medium size (1-3 years, clothing size 86-92): height 41 cm, width 41 cm
Toddler size (2-4 years, clothing size 92-98): height 45 cm, width 45 cm
Pre-school size (3-5 years, sizes 98-104/110): height 50 cm, width 50 cm
om du väljer 'read more' kommer du dit
Tack!
Tänkte väl att det borde stå på deras hemsida :tumup:

Bara att börja mäta och jämföra lite då...
Hörni, tror ni medium är tokstort eller bara stort till en drygt 7 kg-klump som håller på att växa i stl 68? Just nu finns en av mina absoluta favorittyger uppsydd, men den finns bara i medium, och just den girasolen är out of stock.

Är jag helt knasig om jag köper den och hoppas att det funkar?
Aborre skrev:
majo0322 skrev:Hörni, tror ni medium är tokstort eller bara stort till en drygt 7 kg-klump som håller på att växa i stl 68? Just nu finns en av mina absoluta favorittyger uppsydd, men den finns bara i medium, och just den girasolen är out of stock.

Värsta som händer är ju att ni får titta lite på den innan den går att använda, jag hade hellre kört på för stor som går att använda längre än för liten som måste läggas undan efter en kortare tid.
Jag håller helt med om att det är bättre att köpa för stor än för liten, men jag är också ganska säker på att medium just nu är för stort. Vår sele är medium, och den är på gränsen till för stor för min son som just bytt till storlek 86.
Så ni får fundera på vad som känns bäst: en snygg sele som kanske inte går att använda ännu eller en mindre och mindre snygg som går att använda nu men kanske inte om ett år.
Faegis skrev:
Aborre skrev:
majo0322 skrev:Hörni, tror ni medium är tokstort eller bara stort till en drygt 7 kg-klump som håller på att växa i stl 68? Just nu finns en av mina absoluta favorittyger uppsydd, men den finns bara i medium, och just den girasolen är out of stock.

Värsta som händer är ju att ni får titta lite på den innan den går att använda, jag hade hellre kört på för stor som går att använda längre än för liten som måste läggas undan efter en kortare tid.
Jag håller helt med om att det är bättre att köpa för stor än för liten, men jag är också ganska säker på att medium just nu är för stort. Vår sele är medium, och den är på gränsen till för stor för min son som just bytt till storlek 86.
Så ni får fundera på vad som känns bäst: en snygg sele som kanske inte går att använda ännu eller en mindre och mindre snygg som går att använda nu men kanske inte om ett år.
Jag chansade :shock: Kombinationen av Gleam of sun, brun manchester och att jag råkaed ha pengar på mitt paypalkonto blev för mycket att motstå. Han lär ju definitivt rymmas i den med overall då :)
majo0322 skrev:
Faegis skrev:
Aborre skrev:

Jag chansade :shock: Kombinationen av Gleam of sun, brun manchester och att jag råkaed ha pengar på mitt paypalkonto blev för mycket att motstå. Han lär ju definitivt rymmas i den med overall då :)
Den hade jag också sneglat lite på, även om jag helst ville ha gröna band :D . Hoppas den är snygg och att du trivs med med den. Vore kul att se bild sedan...
Ingah skrev:Alltså, jag funderar över det här med storlek på Wompaten. Jag vill gärna beställa en snart och vill ju inte behöva vänta en längre tid på att använda den. Även om det säkert dröjer ett tag från beställning till leverans, så vill jag gärna kunna använda den i sommar. Jag har nästan hela tiden tänkt att jag ska ha en toddler, men efter att ha läst runt lite kanske det räcker med en medium :hmm:

Plutten är nu 12 månader, exakt längd och vikt vet jag inte just idag och ska inte på kontroll förrän om 2 veckor. Men jag gissar att han är runt 80 cm och väger 11-12 kg. Han har just nu 80 i de flesta klädesplagg även om några börjar bli små och andra just börjar bli lagom. Så, vad tror ni? Är toddler för stort?
Om du inte hittat redan, så här är måtten:

Baby size (4/6-18 months, clothing size (EU) 68/74-86): Height 38 cm, width 38 cm
Medium size (1-3 years, clothing size 86-92): height 41 cm, width 41 cm
Toddler size (2-4 years, clothing size 92-98): height 45 cm, width 45 cm
Pre-school size (3-5 years, sizes 98-104/110): height 50 cm, width 50 cm

Vi beställde en medium size åt vår ettåring som då var 80 cm och 11 kg - som din alltså. Medium är stort! Huvudet når nätt och jämt över kanten på ryggpanelen (lagom så hon kan titta sig omkring) och sittytan går utan vidare från knä till knä. Hon kommer garanterat att kunna sitta i den i flera år till.
Användarens profilbild
Av Anna
Till våra två tidigare barn har vi använt ergon hela bärperioden, till i alla fall tre år och den är helt klart mindre än medium så jag käner ingen oro för att jag kommer sakna toddlerstorleken den närmsta tiden.
Andelle skrev:
Anna skrev:
Andelle skrev:Tass, är så sugen på en Wompat :loving:

Vad tror göteborgarna om en prova bärdonsträff snart? :lol:
Nästa vecka, inte tisdag eller fredag.
Onsdag eller måndag?
Jag kan ju tyvärr inte vardagstid, annars hade ni kunnat få prova min också.
Användarens profilbild
Av Anna
Aborre skrev:
Aborre skrev:
Anna skrev:dhl tror jag det var :hmm:
Verkar som det, tack! Då har jag något att hoppas på. Kanske finns den där nu :hmm:
Efter många samtal så kan jag berätta att det är Bring och att dom använder sig av DHL-utlämningsställen. Mitt finns där nu :siishah:
Just det, så var det. Jag vet att jag hämtade den på dhl stället.
Mikaela skrev:
Andelle skrev:
Anna skrev:
Andelle skrev:Tass, är så sugen på en Wompat :loving:

Vad tror göteborgarna om en prova bärdonsträff snart? :lol:
Nästa vecka, inte tisdag eller fredag.
Onsdag eller måndag?
Jag kan ju tyvärr inte vardagstid, annars hade ni kunnat få prova min också.
Annan tid kan funka för mig, med lite framförhållning bara.
Aborre skrev:Nu har jag provburit, den är schysst. Mjuk, avlastande och gigantisk. Eller gigantisk men inte för stor. Perfekt storlek, mycket lättare att bära när inte benen hänger från mitten av låret och verkar vara riktigt bekväm att sitta i :tumup:
Bild?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?