- tis feb 12, 2013 21:03
Tänkte väl att det borde stå på deras hemsida
Bara att börja mäta och jämföra lite då...
Aborre skrev:Tack!Ingah skrev:Står på wearababys hemsida, ska se om jag kan hitta och länka, sidan verkar ju ha gjorts om så den är helt förvirrande. Jag har för mig att Medium är 35 i kvadrat och Toddler 45, men kan ha feltuviluvis skrev:Hmm, det är det här som är förvirrande. Undrar hur mycket som skiljer i storlekarna? Finns det någonstans man kan läsa ut hur stora panelerna är på respektive storlek, vet inte om jag lyckats hitta detAnna skrev:Fast när jag provade en toddler med N som har 80 i kläder och väger strax under 11 kg så tyckte jag han satt helt ok. Den var stor, men inte för stor om ni förstår vad jag menarIngah skrev:Alltså, jag funderar över det här med storlek på Wompaten. Jag vill gärna beställa en snart och vill ju inte behöva vänta en längre tid på att använda den. Även om det säkert dröjer ett tag från beställning till leverans, så vill jag gärna kunna använda den i sommar. Jag har nästan hela tiden tänkt att jag ska ha en toddler, men efter att ha läst runt lite kanske det räcker med en mediumLåter som min lilla dam, vi varvar för fullt melllan 74/80 och 86/92 beroende på modell och medium är lite för stor för henne så jag tror absolut toddlern blir för stor för er nu.![]()
Plutten är nu 12 månader, exakt längd och vikt vet jag inte just idag och ska inte på kontroll förrän om 2 veckor. Men jag gissar att han är runt 80 cm och väger 11-12 kg. Han har just nu 80 i de flesta klädesplagg även om några börjar bli små och andra just börjar bli lagom. Så, vad tror ni? Är toddler för stort?Gällande vad som passar tror jag det beror på hur barnet är skapt, proportioner ben överkropp. Här är det långa ben och på både Manducan vi har är det väldigt mycket kvar på båda sidorna om benen, men panelhöjden är rätt lagom så jag hoppas Toddler passar. Väntar med spänning!
http://www.wearababy.com/shop/full-buckleBaby size (4/6-18 months, clothing size (EU) 68/74-86): Height 38 cm, width 38 cmom du väljer 'read more' kommer du dit
Medium size (1-3 years, clothing size 86-92): height 41 cm, width 41 cm
Toddler size (2-4 years, clothing size 92-98): height 45 cm, width 45 cm
Pre-school size (3-5 years, sizes 98-104/110): height 50 cm, width 50 cm
Tänkte väl att det borde stå på deras hemsida

Bara att börja mäta och jämföra lite då...