Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Juliusdotter skrev:
mly skrev:
Juliusdotter skrev:
mly skrev: Nästa ledtråd kommer i morgon, frågan är när amerikansktid, om jag tänker rätt så finns det en risk att vi inte får den förän lördag morgon.
Min är startad men jag har fastant på v17. Får det bara till 46 m, det skall ju bli 48 (varvet innan stämmer m antalet så det är helt klart v17 jag gör fel på)! Har gjort den tre ggr nu, två från text och en gågn från diagram. Undrar om det är Sk2p, jag inte fattat rätt. Någon som kan förklara?
Du gör inte alls fel, det är fel i maskantalet from där, det ska vara två mindre än vad det står i fortsättningen nu. Jag fastnade också där...
Vad skönt att höra, jag trodde jag blivit räkne knäpp. Sån info kanske fanns på ravelry, men så långt kom jag inte att tänka när det hela tiden var fel.
Japp infon finns, men det visste jag inte heller när jag fastnade där, fast om man kollar över mönstret så ser man att det ökar sex maskor mellan varv 15 och varv 17 men överallt annars ökar det fyra maskor därför kom jag själv fram till att det inte stämmde och sen hittade jag infon.
Denna är det jag har stickat.
Bild

Sedan var det denna
Bild

Som jag tyckte var fin på deras sida.

Ja, jag skulle nog testa att sticka det franska mönstret om jag var du. Det verkar enkelt och på Drops hemsida finns, om jag inte minns fel, en ordbok med vanliga förkortningar. Tror franska finns med där också! :tumup:
Aborre skrev:
CAKirre skrev:Denna är det jag har stickat.
Bild

Sedan var det denna
Bild

Ja, jag skulle nog testa att sticka det franska mönstret om jag var du. Det verkar enkelt och på Drops hemsida finns, om jag inte minns fel, en ordbok med vanliga förkortningar. Tror franska finns med där också! :tumup:
Den var snygg! Vad stickade du den i för garn? Blev den bekväm?

Jag tror jag ska kika lite närmare på det franska mönstret ikväll och se om jag kan översätta tillräckligt mycket för att få det begripligt. Jag borde ju förstå någon franska tycker jag men.. stickfranska ingick inte i skolfranskan! :hopmad:

Annars får det nog bli den orangea tror jag.
Känner mig snurrig. :hellu: Förstod du att det är den lila klänningen jag har stickat? Den orange tyckte jag bara var fin. ;)
Den lila är bekväm, jag stickade den i lila merino, minns inte sorten på rak arm, men tror det var ett italienskt garn (köpte det i Rom). Kan kolla om jag hittar någon lapp.
Användarens profilbild
Av MuuM
CAKirre skrev:
Aborre skrev:
Bild

Sedan var det denna
Bild

Jag tror jag ska kika lite närmare på det franska mönstret ikväll och se om jag kan översätta tillräckligt mycket för att få det begripligt. Jag borde ju förstå någon franska tycker jag men.. stickfranska ingick inte i skolfranskan! :hopmad:

Känner mig snurrig. :hellu: Förstod du att det är den lila klänningen jag har stickat? Den orange tyckte jag bara var fin. ;)
Den lila är bekväm, jag stickade den i lila merino, minns inte sorten på rak arm, men tror det var ett italienskt garn (köpte det i Rom). Kan kolla om jag hittar någon lapp.
Jag ser inte bilden på den du stickat.
Användarens profilbild
Av MuuM
MuuM skrev:
CAKirre skrev:
Aborre skrev:
Bild

Sedan var det denna
Bild

Jag ser inte bilden på den du stickat.
Kollade länken nu och :love: Finns mönstret någonstans?
Aborre skrev:
CAKirre skrev:
Aborre skrev:
Bild

Sedan var det denna
Bild

Jag menade den lila :tumup: Blev lite förvirrat uttryckt av mig. Jag ska fundera vidare och kika närmare på det franska mönstret och se hur jag gör. Det kanske blir något annat till slut :lol: 8)
Mönstret på den lila klänningen finns här tyvärr inget gratismönster. Men Vogue Knitting har många fina mönster :love:
Hojta om du behöver hjälp med att försöka översätta det franska mönstret.
Aborre skrev:Nu behöver jag lite tänkhjälp för mina matematikkunskaper försvann på BB..

Garnets stickfasthet är 30 m och mönstrets 14 m. Det är så självklart vad svaret är, jag kan bara inte tänka. Stickas mönstret som det är kommer det bli för.. litet? Skulle det fungera att dubbla allt och kompensera för resten? :hmm:
Är det en mönsterbeskrivning med flera olika storlekar skulle jag nöja mig med att göra en storlek större om det var möjligt. 2 maskor mer, eller mindre brukar inte spela så stor roll för storleken, men om man lägger till dem också, så kan strula till det om det är ett avancerat mönster som ska stickas.
Användarens profilbild
Av melon
CAKirre skrev:
Aborre skrev:Nu behöver jag lite tänkhjälp för mina matematikkunskaper försvann på BB..

Garnets stickfasthet är 30 m och mönstrets 14 m. Det är så självklart vad svaret är, jag kan bara inte tänka. Stickas mönstret som det är kommer det bli för.. litet? Skulle det fungera att dubbla allt och kompensera för resten? :hmm:
Är det en mönsterbeskrivning med flera olika storlekar skulle jag nöja mig med att göra en storlek större om det var möjligt. 2 maskor mer, eller mindre brukar inte spela så stor roll för storleken, men om man lägger till dem också, så kan strula till det om det är ett avancerat mönster som ska stickas.
Fast när det är så stor skillnad tror jag inte att det räcker att bara gå upp en eller ett par storlekar. Det är ju mer än dubbelt så stort.

Vad är det du ska sticka? Jag skulle dubbla alla maskantal och följa rätt centimetermått. Och prova ofta för att se att det blir rätt.
melon skrev:
CAKirre skrev:

Fast när det är så stor skillnad tror jag inte att det räcker att bara gå upp en eller ett par storlekar. Det är ju mer än dubbelt så stort.

Vad är det du ska sticka? Jag skulle dubbla alla maskantal och följa rätt centimetermått. Och prova ofta för att se att det blir rätt.
Åh, ja. Det har du nog rätt i. Är för trött för att ge råd, borde gå i säng en timme... :hmm:
Aborre skrev:Jag tänker sälja mina addiclickisar om någon är intresserad har jag annons ute under säljes. Måste bara plocka av min näversjal först, jag undrar om jag ska göra något roligare med den :hmm: Tror ni jag kommer ångra mig om jag säljer stickorna? Har man nytta av utbytbarheten om man har stickor i de flesta storlekarna? :hmm:
Jag vill ha :)
Juliusdotter skrev:
mly skrev: Nästa ledtråd kommer i morgon, frågan är när amerikansktid, om jag tänker rätt så finns det en risk att vi inte får den förän lördag morgon.
Bättre upp, klockan går vist åt andra hållet. Del två är ute nu :)
Jaaaaa :vågen: Jag har ritat av diagrammet... Får börja imorgon :) Kom ihåg att sätta en livlina innan ni börjar på nästa del bara ;)
Aborre skrev:Jag tänker sälja mina addiclickisar om någon är intresserad har jag annons ute under säljes. Måste bara plocka av min näversjal först, jag undrar om jag ska göra något roligare med den :hmm: Tror ni jag kommer ångra mig om jag säljer stickorna? Har man nytta av utbytbarheten om man har stickor i de flesta storlekarna? :hmm:
Jag vill köpa. Min enda rundsticka är lite ensam. Jag har pmat dig. Jag betalar frakt.
Trulsamin skrev:
Juliusdotter skrev:
Jaaaaa :vågen: Jag har ritat av diagrammet... Får börja imorgon :) Kom ihåg att sätta en livlina innan ni börjar på nästa del bara ;)
:vågen:
Av mly
Juliusdotter skrev:
Jiha! Tänkte jag så fel alltså :hmm:
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?