- tor feb 07, 2013 12:46
Juliusdotter skrev:Japp infon finns, men det visste jag inte heller när jag fastnade där, fast om man kollar över mönstret så ser man att det ökar sex maskor mellan varv 15 och varv 17 men överallt annars ökar det fyra maskor därför kom jag själv fram till att det inte stämmde och sen hittade jag infon.mly skrev:Vad skönt att höra, jag trodde jag blivit räkne knäpp. Sån info kanske fanns på ravelry, men så långt kom jag inte att tänka när det hela tiden var fel.Juliusdotter skrev:Du gör inte alls fel, det är fel i maskantalet from där, det ska vara två mindre än vad det står i fortsättningen nu. Jag fastnade också där...mly skrev: Nästa ledtråd kommer i morgon, frågan är när amerikansktid, om jag tänker rätt så finns det en risk att vi inte får den förän lördag morgon.Min är startad men jag har fastant på v17. Får det bara till 46 m, det skall ju bli 48 (varvet innan stämmer m antalet så det är helt klart v17 jag gör fel på)! Har gjort den tre ggr nu, två från text och en gågn från diagram. Undrar om det är Sk2p, jag inte fattat rätt. Någon som kan förklara?