- tis dec 25, 2012 23:29
Jag har vajrar i min stickbutik, om du vill kan jag köpa och skicka?
mly skrev:Då gör du nog rätt i att fortsätta öka på ärmarna.melon skrev:mly skrev:Jag håller med dig. Nu vet jag inte vilka proportioner du har valt mellan ärm och fram-/bakdel men jag brukar alltid öka 8m vartannat varv ända till ärmhålen. Om Jagvill ha en tajt tröja till mig som har smala armar så minskar jag i ärmarna direkt bort de maskorna som lagts upp i ärmhålet, så att det ser ut som en liten trekant. Då har man ändå bra rörelsevidd i axlarnamelon skrev:I tant kofta beskrivningen ska man öka mindre mot ärmarna efter en bit, men jag tror att jag behöver öka ungefär lika mycket till ärmarna som framstycket. Har mätt lite till och kommit fram till att jag kör ökningar i samma takt en bit till, men jag är lite osäker på om jag kommer få balans i den, hoppas på det iaf.mly skrev:Låter som ett mycket bra upplägg melon, jag har störr på lite problem, men jag tror jag löser det, annars är det bara att repa upp.Vill du berätta mer?
hade 76 maskor har jag för mig, 5 till var framkant, 9 till ärmarna å sen tror jag att jag tog 11/framstycke och 26 till ryggen, men jag minns inte säkert. Skrev upp det någonstans och ritade undertiden jag la upp, men lappen är borta.
Men då kör jag vidare en bit till.![]()
Va inne påstäket och försökte beställa en längre vajer men man va tvungen att handla för 100kr där, nån som vet om det finns knit pro vajrar att köpa någon annanstans som inte har det kravet?
Jag har vajrar i min stickbutik, om du vill kan jag köpa och skicka?