Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
Jag behöver en ny bärjacka, helst igår ;) Men vad ska jag ha?
Vill jag ha en sån? Vad är bra och dåligt med den? Hur är den i storlek? Passar den att bära en tvååring i?
:help:
Användarens profilbild
Av Sanna81
Jag har haft en suses jacka. Den var ganska stor i storleken. Jag gillade att man kunde använda fodret löst som fleecejacka och utsidan löst som vindjacka när det inte var säsong för båda lagren. Dragkedjorna verkar vara en svag punkt, flera gick sönder på min och jag vet fler som haft det problemet.

Vi använde den sällan sedan dottern fyllt två. Dels för att hon då ville mer upp och ned så att man i så fall skulle bära med sig ytterkläder att ta av och på, men också för att hon började vara så pass lång då att fötterna lätt stack ut under nederkanten.
Av mammatillE
Tack för svar! Dåliga dragkedjor är ju segt. Jag har lite en känsla av att det är ett vanligt problem med många bärjackor..
Att fötterna sticker ut är inte hela världen. Tossor kan man ta på i fastknutet skick, det går inte med overall.. Vi bär faktiskt rätt ofta vid tillfällen då hon inte kan gå själv. Jag trodde det skulle bli mindre än vad det hittills blivit denna vintern.

Har du provat fler modeller sanna81?
Av mammatillE
Just nu har jag en havererad Felix Pera. Den är helt ok men öppningen på ryggen är väldigt lätt för barnet att öppna eftersom det är dragkedja som ger med sig om man kränger.. I den sticker fötterna ut ibland och ibland inte. Sen är den inte så snygg, men ffa är den trasig..
Användarens profilbild
Av Rawa
Mamajacket :tumup: . Den är längre och täcker garanterat fötterna, den är snygg både när man bär och utan barn, den är skön som tusan, den funkar både med nyföding och 3-åring under, dragkedjorna håller :tumup: .
Av mammatillE
Rawa skrev:Mamajacket :tumup: . Den är längre och täcker garanterat fötterna, den är snygg både när man bär och utan barn, den är skön som tusan, den funkar både med nyföding och 3-åring under, dragkedjorna håller :tumup: .
Det låter förstås toppen. Ganska dyr är den bara.. :hmm: Är den lätt att ta på själv på ryggen?
Användarens profilbild
Av saferide
Jag är supernöjd med min Suses! Jag är 160 lång och dottern är 10 månader och omkring 70 cm. Den går ned över hennes ben och ned över min rumpa i alla fall. För sambon är den betydligt kortare. Jag gillar att den är så varm, har haft den med bebis i (med endast vanliga kläder+mössa) nu när det varit -15 grader och ingen av oss har frusit :) Lätt att ta på. Inget vidare snygg utan bebis i och rätt stor i armarna, men det är överkomligt tycke jag :D
Användarens profilbild
Av Rawa
mammatillE skrev:
Rawa skrev:Mamajacket :tumup: . Den är längre och täcker garanterat fötterna, den är snygg både när man bär och utan barn, den är skön som tusan, den funkar både med nyföding och 3-åring under, dragkedjorna håller :tumup: .
Det låter förstås toppen. Ganska dyr är den bara.. :hmm: Är den lätt att ta på själv på ryggen?
När jag tagit på den själv på ryggen har jag valt att inte knäppa hela vägen upp så barnet huvud sticker upp ur den trekantiga öppningen istället för ur huvudhålet i panelen, första gången tog det 3-4 försök att svinga jackan över min axel och pricka barnets huvud men sen har det oftast gått på första försöket (om jag inte haft en ny sele eller ny knytning med sjalen där barnet hamnat högre/lägre än vanligt, då har jag träffat fel och fått försöka en gång till).
Har det varit riktigt kallt ute har jag haft en mjuk sjal runt/under kragen som gått ner över glipan i ryggen men det har faktiskt bara behövt någon enstaka gång, oftast har barnet lagt sitt huvud där och täcker hela öppningen med gosiga kinden mot ryggen :loving: .

Huvudhålet i panelen tråcklade jag igen med lösa stygn när jag började bära på ryggen, förstår jag faktiskt inte riktigt och använde bara några gånger till halvstor bebis på magen.

Toppenjacka är det!!
Användarens profilbild
Av Sanna81
mammatillE skrev:Tack för svar! Dåliga dragkedjor är ju segt. Jag har lite en känsla av att det är ett vanligt problem med många bärjackor..
Att fötterna sticker ut är inte hela världen. Tossor kan man ta på i fastknutet skick, det går inte med overall.. Vi bär faktiskt rätt ofta vid tillfällen då hon inte kan gå själv. Jag trodde det skulle bli mindre än vad det hittills blivit denna vintern.

Har du provat fler modeller sanna81?
Nej, jag har inte provat någon annan modell.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?