mammatillE skrev:Rawa skrev:Mamajacket
. Den är längre och täcker garanterat fötterna, den är snygg både när man bär och utan barn, den är skön som tusan, den funkar både med nyföding och 3-åring under, dragkedjorna håller
.
Det låter förstås toppen. Ganska dyr är den bara..
Är den lätt att ta på själv på ryggen?
När jag tagit på den själv på ryggen har jag valt att inte knäppa hela vägen upp så barnet huvud sticker upp ur den trekantiga öppningen istället för ur huvudhålet i panelen, första gången tog det 3-4 försök att svinga jackan över min axel och pricka barnets huvud men sen har det oftast gått på första försöket (om jag inte haft en ny sele eller ny knytning med sjalen där barnet hamnat högre/lägre än vanligt, då har jag träffat fel och fått försöka en gång till).
Har det varit riktigt kallt ute har jag haft en mjuk sjal runt/under kragen som gått ner över glipan i ryggen men det har faktiskt bara behövt någon enstaka gång, oftast har barnet lagt sitt huvud där och täcker hela öppningen med gosiga kinden mot ryggen

.
Huvudhålet i panelen tråcklade jag igen med lösa stygn när jag började bära på ryggen, förstår jag faktiskt inte riktigt och använde bara några gånger till halvstor bebis på magen.
Toppenjacka är det!!
Knasmamma, textilnörd och väsenslik novis.

med

5 år &

4 år