Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Marion
Det går inte bra med mina byxor, jag kom på att jag inte vet hur jag skulle använda dem :|. Under ett par jeans? Nää... Med någon kjol eller klänning? Jag har aldrig kjol eller klänning :? . Med bara en tröja, som om de vore riktiga byxor? Jag vet inte riktigt, jag tror jag skulle bli utskrattad :oops:. Alla i min ålder hade sådana när de var barn, de kallas för "björnbyxor" (fråga mig inte varför). Jag försökte med dottern, men hon tyckte inte att hon behövde sådana :| .

Jag bar i alla fall upp all ylletråd som jag hade i källaren och hittade ett par ufon som jag tänkte avsluta först. Det är ett par stumpor och en bebiströja som passar ettåringen, så jag kom på att jag kan sticka ett par "björnisar" som matchar tröjan, då är jag ändå med i knitalongen :tumup:.
Användarens profilbild
Av Fryle
melon: Det blir superfint!

Marion: Vilka fantastiska strumpor!

Mina byxor har ca en decimeter långa ben, ser ut som ett par mamelucker. När maken och kameran är tillbaka från Tyskland ska jag försöka prestera en bild.
Användarens profilbild
Av Grönöga
Fryle skrev:Mina byxor har ca en decimeter långa ben, ser ut som ett par mamelucker. När maken och kameran är tillbaka från Tyskland ska jag försöka prestera en bild.
:app: Spännande!
Användarens profilbild
Av melon
Grönöga skrev:
Fryle skrev:Mina byxor har ca en decimeter långa ben, ser ut som ett par mamelucker. När maken och kameran är tillbaka från Tyskland ska jag försöka prestera en bild.
:app: Spännande!
:iagree:
Användarens profilbild
Av Fryle
Såhär lång har min restgarnsbyxa kommit:
Bild
Jag tycker de ser väldigt små ut, men det är ju 2x2-resår, så de är oerhört töjbara.
Användarens profilbild
Av Fryle
Hmm :hmm: Jag håller på att försöka lära mig Photobucket nu när Pixbox ligger nere. Fattar inte varför bilden blir så stor att jag får dra ner till 50% för att se hela...
Användarens profilbild
Av Fryle
honungsmarmelad skrev:Fina färger! Men stickar du två ben på samma rundsticka, samtidigt? Hur gör man det?
Först stickade jag midjan runt på rundstickan. Sedan delade jag upp arbetet i två ben och tog då två nystan, ett till varje ben och stickade runt på båda benen (ungefär som med med Magic Loop). För att få ett jämnt slut på varje färg stickade jag med en ände utifrån nystanet och en inifrån tills garnnystanet var slut. Plättlätt!
Av honungsmarmelad
Det märks att jag har någon form av utmattningsdepression, kan verkligen inte ta in instruktioner i flera led ... Förstår inte alls. Ska se om jag hittar en video som visar :tumup:

Själv har jag börjat, stickat en dm uppifrån, ändrat mig gällande färg och bestämt mig för att börja nedifrån.
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:Såhär lång har min restgarnsbyxa kommit:
Bild
Jag tycker de ser väldigt små ut, men det är ju 2x2-resår, så de är oerhört töjbara.
Wow, så långt du har kommit :app: Snygga färger.
Användarens profilbild
Av melon
honungsmarmelad skrev:Det märks att jag har någon form av utmattningsdepression, kan verkligen inte ta in instruktioner i flera led ... Förstår inte alls. Ska se om jag hittar en video som visar :tumup:

Själv har jag börjat, stickat en dm uppifrån, ändrat mig gällande färg och bestämt mig för att börja nedifrån.
Här är en video som visar hur man lägger upp två på magic loop samtidigt: http://m.youtube.com/watch?v=gN2pzj4Y3GU
Av honungsmarmelad
melon skrev:
honungsmarmelad skrev:Det märks att jag har någon form av utmattningsdepression, kan verkligen inte ta in instruktioner i flera led ... Förstår inte alls. Ska se om jag hittar en video som visar :tumup:

Här är en video som visar hur man lägger upp två på magic loop samtidigt: http://m.youtube.com/watch?v=gN2pzj4Y3GU
Tack!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Alltså... jag hade ju helt räknat bort tanken på att ens försöka sticka ett par byxor till mig själv, men så blir det ju kallare och kallare och jag känner hur det nog ändå vore rätt schyst att ha ett par ullbrallor jag med... :roll:

Hur mkt garn räknar ni går åt till era? (gärna specifiserat med ca storlek på både er och stickorna så förstår jag bättre ;) )

Funderar på om det skulle kunna vara ngt för mig att ge mig på ändå? :hmm:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?