- tor okt 18, 2012 21:00
camsch skrev:Jag provar med det! En lite dum fråga kanske, men hur vet jag att kastrullen är rostfri och inte aluminium? Går det att se skillnad på nåt bra sätt?Ketronya skrev:Prova så att det du vill färga går i ganska luftigt dvs med stor marginal, du måste kunna röra om i grytan också.camsch skrev:Jag lyckas inte heller färga i maskin. Det blir bara urblekt och konstigt. Plus att jag alltid får färg kvar i maskinen som blir problem sen.Jag tror jag får göra så också! Vad använder du för färg? Räcker det med en 10-liters kastrull?
Jag använder en jättestor rostfri kastrull (som även används för mat, det är rostfritt vi talar om och jag diskar den noga sen!). DÅ kan jag testa och värma så länge som behövs och får ett mycket bättre resultat.
Får det plats är det OK![]()
Jag har använt Herdins färg, och något på flaska, kommer inte ihåg vad den hette.
Men det har inte varit några problem att diska kastrullen sen (är som sagt rostfri också, skulle inte gjort samma sak med aluminium...)
Elias 2012
Mio i himlen 2015
Zelda 2017
Mirjam 2019
Didymos Stella Adventus, Vatanai Aialik, Easycare Norrsken och Lava, Oscha Okinami och en Turkos Gås.
Mio i himlen 2015
Zelda 2017
Mirjam 2019
Didymos Stella Adventus, Vatanai Aialik, Easycare Norrsken och Lava, Oscha Okinami och en Turkos Gås.