Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
camsch skrev:
Ketronya skrev:
camsch skrev:Jag lyckas inte heller färga i maskin. Det blir bara urblekt och konstigt. Plus att jag alltid får färg kvar i maskinen som blir problem sen.

Jag använder en jättestor rostfri kastrull (som även används för mat, det är rostfritt vi talar om och jag diskar den noga sen!). DÅ kan jag testa och värma så länge som behövs och får ett mycket bättre resultat.
Jag tror jag får göra så också! Vad använder du för färg? Räcker det med en 10-liters kastrull?
Prova så att det du vill färga går i ganska luftigt dvs med stor marginal, du måste kunna röra om i grytan också.
Får det plats är det OK :)
Jag har använt Herdins färg, och något på flaska, kommer inte ihåg vad den hette.
Men det har inte varit några problem att diska kastrullen sen (är som sagt rostfri också, skulle inte gjort samma sak med aluminium...)
Jag provar med det! En lite dum fråga kanske, men hur vet jag att kastrullen är rostfri och inte aluminium? Går det att se skillnad på nåt bra sätt?
Färgade min svarta urblekta manduca med vit/ grå rand med röd färg i maskin, blev superbra!! Lite mer orange än jag tänkt kanske på det som var vitt men berodde nog på att jag hade lite för mycket tyg eg (färgade en brun Mei Tai åxå , blev vinröd :tumup: ). Det som var svart på msnducan blev läckert kaffe färgat :tumup: ur snyggt!
Körde på vanligt tvättprogram , men kom på efteråt att man kanske varit bättre med typ jeans program som har extra mycket vatten... Men men blev bra iaf :app:
Men fick små panik när jag upptäckte att färg fastnat i gummit o överallt :whut: har en sprillans ny maskin :whut: . Tillsist körde jag den tom med bara en tvättboll med klorin ( ej miljövänligt, jag vet... :oops: )och 95 grader , då försvann allt!! Puh! :vågen:
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Jag har heller inte haft problem med att färga i tvättmaskinen. Efter kör jag en tvätt med det som jag har färgat med tanken att om det färgar lite fortfarande så gör det ju ingenting. Sen kör jag den tom med typ allrengöringsmedel för säkerhets skull. :tumup:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Men vad har ni som det funkat bra för använt för färg och vilken sorts tvättmaskin?
Sådandär färg som man köper på mat affären . Tror heter nitor . Står ju precis hur man ska gå tillväga :) och jag har färgat både i min förra,gamla,lilla toppmatade tvättmaskin ( på både40 och 60 grader, och i min nya fina, som heter eco bubble (förövrigt SÅ bra maskin :tumup: )...
Det man måste tänka på är att ta bort förtvätten om det är förval :)
Lycka till!
Användarens profilbild
Av Ketronya
Mammazenita skrev:Sådandär färg som man köper på mat affären . Tror heter nitor . Står ju precis hur man ska gå tillväga :) och jag har färgat både i min förra,gamla,lilla toppmatade tvättmaskin ( på både40 och 60 grader, och i min nya fina, som heter eco bubble (förövrigt SÅ bra maskin :tumup: )...
Det man måste tänka på är att ta bort förtvätten om det är förval :)
Lycka till!
Men precis så har ju jag också gjort och det har inte alls blivit bra. :hmm: Har du färgat svart nån gång?
Inte selar men en hel del kläder genom åren... Är det stor färgskillnad typ mönster lyser det ofta genom , men blir ofta snyggt, ändå, tycker jag! Och så funkar bara naturmaterial ( tror jag) och ofta behåller sömmarna ursprungs färgen ( nylon ?), men det är heller inget jag stört mej så mycket på :) kanske varit bland materiel i selarna?
Och en annan viktig grej är att tyget ska vara blött när man slänger in det och tror det är blöt tvätts vikt angivelsen avser! Lycka till ! Är ju väldigt enkelt i maskin ( har batik o växtfärgat en hel del på spis åxå, men mycket meckigare att hålla rätt temp hela tiden , får stå med termometer...
Användarens profilbild
Av camsch
Ketronya skrev:
camsch skrev:
Ketronya skrev:
camsch skrev:Jag lyckas inte heller färga i maskin. Det blir bara urblekt och konstigt. Plus att jag alltid får färg kvar i maskinen som blir problem sen.

Jag använder en jättestor rostfri kastrull (som även används för mat, det är rostfritt vi talar om och jag diskar den noga sen!). DÅ kan jag testa och värma så länge som behövs och får ett mycket bättre resultat.
Jag tror jag får göra så också! Vad använder du för färg? Räcker det med en 10-liters kastrull?
Prova så att det du vill färga går i ganska luftigt dvs med stor marginal, du måste kunna röra om i grytan också.
Får det plats är det OK :)
Jag har använt Herdins färg, och något på flaska, kommer inte ihåg vad den hette.
Men det har inte varit några problem att diska kastrullen sen (är som sagt rostfri också, skulle inte gjort samma sak med aluminium...)
Jag provar med det! En lite dum fråga kanske, men hur vet jag att kastrullen är rostfri och inte aluminium? Går det att se skillnad på nåt bra sätt?
Rostfri= blank, likt spegel, aluminium = Matt, går inte att spegla sig i alls.
De flesta nyare kastruller är rostfria :)
Svart brukar väl ha egna viktangivelser? Att man ska ha typ dubbelt så mycket färg. Jag har visserligen aldrig försökt färga svart, men det brukar gå bra i maskin, utom den gången jag råkade ta med förtvätt, då blev det rosa istället för rött.
Användarens profilbild
Av isbl
Leta kastrull på second hand, om du inte vill använda de som ni har till mat. Men egentligen har jag svårt att se att det skulle bli några rester om man diskar ur den ordentligt och gnuggar med stålull. :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?