- tis okt 16, 2012 23:15
Ja, alltså nu har jag försökt färga svart i tvättmaskinen två gånger och resultatet har blivit minst sagt en besvikelse.
Första gången körde jag ett par mörkgrå byxor i 100% bomull i svart, för att de skulle bli svarta helt enkelt. Det blev dom inte...
Igår färgade jag då en sjal, 100% bomull den med, vit- och blårandig och den blev typ grå- och mörkblårandig.
Jag kan köpa att om den är randig, att den inte skulle bli jämnt svart, men det vita borde väl åtminstone blivit mörkgrått och det blå TYP svart?
Hur dåliga är färgerna egentligen, eller vad gör jag för fel? Måste man färga för hand i kastrull? Tänkte det först men det stod att man skulle ha ett kärl som inte används för matlagning och någon 10-liters gryta som inte används till mat finns då inte i det här hemmet...
Herdins färg var det jag använde!
Ni som kan, hur jag ska lyckas med färgningen?

Första gången körde jag ett par mörkgrå byxor i 100% bomull i svart, för att de skulle bli svarta helt enkelt. Det blev dom inte...
Igår färgade jag då en sjal, 100% bomull den med, vit- och blårandig och den blev typ grå- och mörkblårandig.

Hur dåliga är färgerna egentligen, eller vad gör jag för fel? Måste man färga för hand i kastrull? Tänkte det först men det stod att man skulle ha ett kärl som inte används för matlagning och någon 10-liters gryta som inte används till mat finns då inte i det här hemmet...
Herdins färg var det jag använde!
Ni som kan, hur jag ska lyckas med färgningen?
Senast redigerad av Ketronya den ons okt 17, 2012 19:11, redigerad totalt 2 gång.
Elias 2012
Mio i himlen 2015
Zelda 2017
Mirjam 2019
Didymos Stella Adventus, Vatanai Aialik, Easycare Norrsken och Lava, Oscha Okinami och en Turkos Gås.
Mio i himlen 2015
Zelda 2017
Mirjam 2019
Didymos Stella Adventus, Vatanai Aialik, Easycare Norrsken och Lava, Oscha Okinami och en Turkos Gås.