Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:Jag funderar fortfarande kring garn. Jag är lite kär i dessa men hade helst låtit bli att köpa garn
Jag tänkte en del på garnfrågan. Sedan tittade jag lite noggrannare i skåpet och hittade en del som inte passar så bra ihop med mina standardgarner (som är tvåtrådigt ullgarn). Jag vet inte om det räcker, det är bara 600g i fyra olika gråbruna nyanser. Men jag tänkte att nedtill på benen kan jag ju alltid hitta på något annnat om garnet tar slut i knävecken.

Har du tittat noga i garnskåpet?
Tänker jag strumpgarn har jag tyvärr inte så mycket av, har ett göng nystan clown, men det är ull/bomull, vet inte riktigt om jag vill ha den kombinationen, sen har jag en del småslattar, men inte så mycket kul. En hel del babyull men det är mest blått och svart. Är lite urplockat nu känner jag, har hållt rätt hårt i plånboken ett tag, har även babyull i kyucklinggult och badsgrönt, men det är ju inte direkt så harmoniska färger som nöstebarn byxorna...
Nej, ska man lägga ner jobb på en stickning ska plagget ju vara roligt att använda sedan också. Och har man sedan en mental förebild som nöstebarns så vill det ju till att leva upp till den. (Fast nöstebarns färger var inget för mig precis.)
Vad illa jag skriver, tur att det verkar som ni kan tyda det iaf, har varit uppe i lådan och kikat lite, hittar massa svart babyull, 250gr mörk blå baby ull och 100gr turkost strumpgarn. Funderar på att blanda turkost och blått, men fungerar det att blanda syntetblandat med ren ull? Annars svart ihop med något nyköpt men vad?
Jag gillar svart och brunt ihop. Annars någon klar glad färg som matchar resten av din garderob. Eller vitt, men svartvitrandigt kan jag tycka blir lite påträngande ibland.
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:Jag funderar fortfarande kring garn. Jag är lite kär i dessa men hade helst låtit bli att köpa garn
Jag tänkte en del på garnfrågan. Sedan tittade jag lite noggrannare i skåpet och hittade en del som inte passar så bra ihop med mina standardgarner (som är tvåtrådigt ullgarn). Jag vet inte om det räcker, det är bara 600g i fyra olika gråbruna nyanser. Men jag tänkte att nedtill på benen kan jag ju alltid hitta på något annnat om garnet tar slut i knävecken.

Tänker jag strumpgarn har jag tyvärr inte så mycket av, har ett göng nystan clown, men det är ull/bomull, vet inte riktigt om jag vill ha den kombinationen, sen har jag en del småslattar, men inte så mycket kul. En hel del babyull men det är mest blått och svart. Är lite urplockat nu känner jag, har hållt rätt hårt i plånboken ett tag, har även babyull i kyucklinggult och badsgrönt, men det är ju inte direkt så harmoniska färger som nöstebarn byxorna...
Nej, ska man lägga ner jobb på en stickning ska plagget ju vara roligt att använda sedan också. Och har man sedan en mental förebild som nöstebarns så vill det ju till att leva upp till den. (Fast nöstebarns färger var inget för mig precis.)
Vad illa jag skriver, tur att det verkar som ni kan tyda det iaf, har varit uppe i lådan och kikat lite, hittar massa svart babyull, 250gr mörk blå baby ull och 100gr turkost strumpgarn. Funderar på att blanda turkost och blått, men fungerar det att blanda syntetblandat med ren ull? Annars svart ihop med något nyköpt men vad?
Jag gillar svart och brunt ihop. Annars någon klar glad färg som matchar resten av din garderob. Eller vitt, med svartvitrandigt kan jag tycka blir lite påträngande ibland.
Min gardrob är ganska så brokig, finns nog inget som passar in alls tyvärr, den skulle behövas bytas ut totalt tror jag, men svart och vitt kanske skulle kunna va något, jag skulle ju iaf kunna lägga upp till rumpan i svart och sticka ner så behöver jag inte bestämma mig förän jag är vid benen. Annars såg svart turkost och kycklinggul färgglatt ut...
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:

Jag gillar svart och brunt ihop. Annars någon klar glad färg som matchar resten av din garderob. Eller vitt, med svartvitrandigt kan jag tycka blir lite påträngande ibland.
Min gardrob är ganska så brokig, finns nog inget som passar in alls tyvärr, den skulle behövas bytas ut totalt tror jag, men svart och vitt kanske skulle kunna va något, jag skulle ju iaf kunna lägga upp till rumpan i svart och sticka ner så behöver jag inte bestämma mig förän jag är vid benen. Annars såg svart turkost och kycklinggul färgglatt ut...
Börja upptill med svart och bestäm resten senare. :tumup:
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:Två varv stickade!
:vågen:
Satt inne hos A när hon skulle somna och stickade, fick faktsikt alla maskor rätt trots att det va mörkt, jag stickar i svart garn och att jag sjög blinka lilla stjärna hela tiden :Hahaa:
Men jag skulle verkligen behöva en kortare rundsticka, är rätt övertygad om att jag inte har någon i rätt storlek...
Av mly
Fryle skrev:
Satt inne hos A när hon skulle somna och stickade, fick faktsikt alla maskor rätt trots att det va mörkt, jag stickar i svart garn och att jag sjög blinka lilla stjärna hela tiden :Hahaa:
Men jag skulle verkligen behöva en kortare rundsticka, är rätt övertygad om att jag inte har någon i rätt storlek...
Användarens profilbild
Av glis
Jag håller koll på er men låter bli att sticka själv, jag är inte tillräckligt sugen på stickade brallor, vet inte i vilket garn och dessutom inser jag ju att jag kommer få sticka dubbelt så mycket som Mly och Melon och antagligen Fryle också. Nä, det får vara för mig den här gången.
Av mly
glis skrev:Jag håller koll på er men låter bli att sticka själv, jag är inte tillräckligt sugen på stickade brallor, vet inte i vilket garn och dessutom inser jag ju att jag kommer få sticka dubbelt så mycket som Mly och Melon och antagligen Fryle också. Nä, det får vara för mig den här gången.
Vet du hur jätte långa ben jag har? Melon däremot borde man ju kunna sno ihop ett par byxor till på ett par kvällar. Näe vi får se om det blir något färdigt här, stor risk att det blir mamelucker :roll:
Användarens profilbild
Av glis
mly skrev:
glis skrev:Jag håller koll på er men låter bli att sticka själv, jag är inte tillräckligt sugen på stickade brallor, vet inte i vilket garn och dessutom inser jag ju att jag kommer få sticka dubbelt så mycket som Mly och Melon och antagligen Fryle också. Nä, det får vara för mig den här gången.
Vet du hur jätte långa ben jag har? Melon däremot borde man ju kunna sno ihop ett par byxor till på ett par kvällar. Näe vi får se om det blir något färdigt här, stor risk att det blir mamelucker :roll:
Ja, hade du inte haft så långa ben så hade det inte räknats som vuxenstorlek alls faktiskt :this:
Av mly
glis skrev:
mly skrev:
Ja, hade du inte haft så långa ben så hade det inte räknats som vuxenstorlek alls faktiskt :this:
:Hahaa: Ligger en del i det, jag stickar ju ändå efter ett barnmönster..
Jag har en rätt tuff vecka framför mig, men sen... Sen är jag verkligen supersugen på att genomföra att sticka yllebrallor till mig själv. Men jag är novis. Har stickat en del i mina dar, men är långt ifrån expert. Har dock lättare för att frihanda än för att följa mönster. Borde rimligen kunna få ihop det (tror jag). Har ni tänkt sticka slätstickat eller ribbstickat? Lättast är väl att börja uppifrån midjan på rundsticka och sticka nedåt väl? Sedan trixa till det lite för att få det bra i grenen och sedan ta benen parallellt på två rundstickor (för att lättast komma ihåg alla minskningar och mönster lika på höger och vänster).

Men snälla ni, tala om för mig vilket garn jag ska köpa? För mig är det inte superviktigt att det är just ull rätt igenom. Viktigare att det blir snyggt, bekvämt, slitstarkt och tvättbart i maskin (ok med 30grader förvisso). Vill gärna ha ett lagom tjockt garn, som funkar typ på stickor 3,5 till 4,5, eftersom jag råkar ha många stickor i de storlekarna. Med för tunt garn skulle jag nog inte orka genomföra hela byxorna, och med för tjockt blir det kanske inte lika bekvämt tänker jag. Vill gärna ha glada färger fast inte skrikiga om ni förstår vad jag menar. Jag har inget garnförråd att tala om hemma, utan måste köpa allt för hela byxan. Hur många hekto kan det tänkas gå åt till ett par till mig som är rätt lång och normaltjock?

Någon nämnde raggsocksgarn. Är det bra? Känns ju så där lagom tjockt och borde vara okej gällande slitstyrkan tänker jag mig?

Jag tänkte mig att göra rumpan i en färg, och sedan varva randigt med kanske 3 färger på benen.

Vad har ni valt?
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:
Fryle skrev:
Dra ut en loop så kan du sticka vidare på samma rundsticka.
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:
Hade det varit lika pk att skriva att det skulle ta fem år att sticka till någon som är överviktig? :|
Av honungsmarmelad
melon skrev:
mly skrev:
Hade det varit lika pk att skriva att det skulle ta fem år att sticka till någon som är överviktig? :|
Ja, jag reagerade också på de här sakerna. Det är väl inte okay att driva med människor grundat på deras vikt och kroppsform, oavsett om de är smala eller ej? Blir illa berörd här.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?