- sön okt 14, 2012 20:32
mly skrev:Jag gillar svart och brunt ihop. Annars någon klar glad färg som matchar resten av din garderob. Eller vitt, men svartvitrandigt kan jag tycka blir lite påträngande ibland.Fryle skrev:Vad illa jag skriver, tur att det verkar som ni kan tyda det iaf, har varit uppe i lådan och kikat lite, hittar massa svart babyull, 250gr mörk blå baby ull och 100gr turkost strumpgarn. Funderar på att blanda turkost och blått, men fungerar det att blanda syntetblandat med ren ull? Annars svart ihop med något nyköpt men vad?mly skrev:Nej, ska man lägga ner jobb på en stickning ska plagget ju vara roligt att använda sedan också. Och har man sedan en mental förebild som nöstebarns så vill det ju till att leva upp till den. (Fast nöstebarns färger var inget för mig precis.)Fryle skrev:Tänker jag strumpgarn har jag tyvärr inte så mycket av, har ett göng nystan clown, men det är ull/bomull, vet inte riktigt om jag vill ha den kombinationen, sen har jag en del småslattar, men inte så mycket kul. En hel del babyull men det är mest blått och svart. Är lite urplockat nu känner jag, har hållt rätt hårt i plånboken ett tag, har även babyull i kyucklinggult och badsgrönt, men det är ju inte direkt så harmoniska färger som nöstebarn byxorna...mly skrev:Jag funderar fortfarande kring garn. Jag är lite kär i dessa men hade helst låtit bli att köpa garnJag tänkte en del på garnfrågan. Sedan tittade jag lite noggrannare i skåpet och hittade en del som inte passar så bra ihop med mina standardgarner (som är tvåtrådigt ullgarn). Jag vet inte om det räcker, det är bara 600g i fyra olika gråbruna nyanser. Men jag tänkte att nedtill på benen kan jag ju alltid hitta på något annnat om garnet tar slut i knävecken.
Har du tittat noga i garnskåpet?
Storasyster (-03), Lillebror (-06) och Änglapojkarna (-00, -01, -05)