Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:Jag testade att bara hålla framstycket framför mig och det finns inte en chans att jag får på mig den även om det inte skulle se konstigt ut. Å va många svordomar det är i mitt huvud nu. Sambon erbjöd sig att köpa mig en klänning...
:klappa:
Tack, jag börjar nog smälta mitt misstag nu, blir fortfarande sur när jag tänker på det, hade ju hittat tyg i precis rätt färg, nu är ju frågan vad jag gör av 1,5 m koksgrå velour i småbitar :hmm:
Jag hade varit så sur att jag inte ville se det mer, skulle ha skänkt det till dagis, de gillar små tygbitar att pyssla med. Sedan hade jag för att få revansch genast köpt en ny tygbit och klippt till på rätt håll.

Fast du ska ju göra som du känner.
Jo det är väl lite där jag är med, men jag har inte mage att göra mig av med tyget, hade jag haft barn som gåt på dagis så kanske det hade vart en möjlighet. Sen va det ju det med nytt tyg, har hittat liknande färg hos stoff och stil, är deras velour bra? Isf får jag kanske beställa, Ohlssons hade inte, har en sisådär 10 mil till affären där jag köpte det så jag kan ju inte bara hoppa in och köpa en ny bit.
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:Jag testade att bara hålla framstycket framför mig och det finns inte en chans att jag får på mig den även om det inte skulle se konstigt ut. Å va många svordomar det är i mitt huvud nu. Sambon erbjöd sig att köpa mig en klänning...
Tack, jag börjar nog smälta mitt misstag nu, blir fortfarande sur när jag tänker på det, hade ju hittat tyg i precis rätt färg, nu är ju frågan vad jag gör av 1,5 m koksgrå velour i småbitar :hmm:
Jag hade varit så sur att jag inte ville se det mer, skulle ha skänkt det till dagis, de gillar små tygbitar att pyssla med. Sedan hade jag för att få revansch genast köpt en ny tygbit och klippt till på rätt håll.

Jo det är väl lite där jag är med, men jag har inte mage att göra mig av med tyget, hade jag haft barn som gåt på dagis så kanske det hade vart en möjlighet. Sen va det ju det med nytt tyg, har hittat liknande färg hos stoff och stil, är deras velour bra? Isf får jag kanske beställa, Ohlssons hade inte, har en sisådär 10 mil till affären där jag köpte det så jag kan ju inte bara hoppa in och köpa en ny bit.
Jag tycker stoff&stils velour är ok, men har inte så mycket att jämföra med.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:

Jag tycker deras är bra :)
Av mly
Trulsamin skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:

Jag tycker deras är bra :)
Då får det nog bli en beställning, sitter och funderar på om jag ska våga klippa i violtyget jag köpte i helgen istället, men just nu känns det som att jag inte riktigt har mod...
Jag ska sy midjebyxor av ett par galonisar med hängslen - så jag har klippt bort och sytt i resår som jag sträckt (inte någon dragsko, alltså).

Men som alltid blir resåren, som jag tyckte var i minsta laget när jag måttade - för stor efter fastsyning i byxorna.

Måste man räkna med kortare resår?
Syr jag med för korta stygn?
:hilfe:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Kaffemoster skrev:Jag ska sy midjebyxor av ett par galonisar med hängslen - så jag har klippt bort och sytt i resår som jag sträckt (inte någon dragsko, alltså).

Men som alltid blir resåren, som jag tyckte var i minsta laget när jag måttade - för stor efter fastsyning i byxorna.

Måste man räkna med kortare resår?
Syr jag med för korta stygn?
:hilfe:
Visst ska man ha kortare resår än vad man har i midjan. Jag brukar ta så mkt resår som mina barn har i midjemått och sen sy ihop den så då försvinner liksom en sömnsmån på några cm och ändå tycker jag nog att mina byxor blir lite väl lösa i midjan... Samma när man har mudd, den ska ju vara kortare än midjemåttet också...
Användarens profilbild
Av Anna
Idag har jag bett min man köpa ett visst tyg på stoff och stil när han ändå är i närheten. Vi får se sa han. Jag tror inte han fattade allvaret i det hela riktigt :roll:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Anna skrev:Idag har jag bett min man köpa ett visst tyg på stoff och stil när han ändå är i närheten. Vi får se sa han. Jag tror inte han fattade allvaret i det hela riktigt :roll:
Nej inte med tanke på den lilla hög som redan finns hemma hos dig. ;.)
Användarens profilbild
Av Anna
Kusmi skrev:
Anna skrev:Idag har jag bett min man köpa ett visst tyg på stoff och stil när han ändå är i närheten. Vi får se sa han. Jag tror inte han fattade allvaret i det hela riktigt :roll:
Nej inte med tanke på den lilla hög som redan finns hemma hos dig. ;.)
:roll:
Men det var det här
http://www.stoffochstil.se/Katalog/Mode ... leid=30786
Nu kommer det säkert ta slut. Jag hade liksom redan sytt den där tröjan till H i huvudet 8)
Användarens profilbild
Av Stark
Vad ska jag sy till kompis baby shower i helgen? Hon ska ha en pojke. Jag vill bara använda tyg som jag har hemma och det ska vara typiskt killigt a la USA. Body och byxa? Heldress har jag aldrig sytt. Nåt annat smart?

Funkar gult och brunt till pojke? Jag har inte mycket i blått... Och vad ska jag välja för mönster? Vilken storlek? Nyföding eller lite större?
Användarens profilbild
Av CAKirre
Cilia skrev:Vad ska jag sy till kompis baby shower i helgen? Hon ska ha en pojke. Jag vill bara använda tyg som jag har hemma och det ska vara typiskt killigt a la USA. Body och byxa? Heldress har jag aldrig sytt. Nåt annat smart?

Funkar gult och brunt till pojke? Jag har inte mycket i blått... Och vad ska jag välja för mönster? Vilken storlek? Nyföding eller lite större?
Jag tycker gult och brunt funkar jättebra till en pojk! Kanske en sovpåse kan vara ett alternativ?
Användarens profilbild
Av SCSI
CAKirre skrev:
Cilia skrev:Vad ska jag sy till kompis baby shower i helgen? Hon ska ha en pojke. Jag vill bara använda tyg som jag har hemma och det ska vara typiskt killigt a la USA. Body och byxa? Heldress har jag aldrig sytt. Nåt annat smart?

Jag tycker gult och brunt funkar jättebra till en pojk! Kanske en sovpåse kan vara ett alternativ?
Sovpåse är asbra till nyfödingar - såna har jag sytt och gett bort flera st som blivit uppskattade!
  • 1
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 169

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?