- tis sep 25, 2012 21:42
Annars kan jag nog prova göra en utan, så ser jag hur det blir. Går den upp får jag väl göra en ny..
För jag har vaxduk hemma, men inte kantband
Hur stora stygn ska man ha ungefär? och trådspänningen, vad kan man sätta den på?
Anna skrev:Funderar nu om det kan bli för tjockt med kantband?imsel skrev:Du kan sy som vanligt, och använda vanliga kantband i bomull om du vill. Det som kan vara problem med att sy i vaxduk är att sömmen kan bli som en perforering i tyget så det går sönder, så sy med lite längre stygn om det är möjligt. Eller sy med kantband överallt så det inte rivs så lätt.Aborre skrev:Oj så mycket väskorimsel skrev:Eller nån som vet om det finns beskrivning för det nånstans?Jag kom in på den här sidan för ett tag sedan när jag letade efter en bra väska att sy. Själv fastnade jag för sluch bagen.
Tänkte en väska med lock. Bara nån enkel.
http://diybaglover.blogspot.se/![]()
![]()
Orkar dock inte läsa beskrivningar på engelska![]()
![]()
Sen brukar jag oftast inte göra efter mönsterBrukar ändå aldrig fatta exakt hur dom menar..
Tänkte väl mest på hur man syr i just vaxduk.. så jag inte råkar förstöra min maskin eller nåt

Annars kan jag nog prova göra en utan, så ser jag hur det blir. Går den upp får jag väl göra en ny..
För jag har vaxduk hemma, men inte kantband

Hur stora stygn ska man ha ungefär? och trådspänningen, vad kan man sätta den på?