Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av imsel
Anna skrev:
imsel skrev:
Aborre skrev:
imsel skrev:Eller nån som vet om det finns beskrivning för det nånstans?
Tänkte en väska med lock. Bara nån enkel.
Jag kom in på den här sidan för ett tag sedan när jag letade efter en bra väska att sy. Själv fastnade jag för sluch bagen.

http://diybaglover.blogspot.se/
Oj så mycket väskor :love: :app:

Orkar dock inte läsa beskrivningar på engelska :oops: :lol:
Sen brukar jag oftast inte göra efter mönster 8) Brukar ändå aldrig fatta exakt hur dom menar..
Tänkte väl mest på hur man syr i just vaxduk.. så jag inte råkar förstöra min maskin eller nåt :|
Du kan sy som vanligt, och använda vanliga kantband i bomull om du vill. Det som kan vara problem med att sy i vaxduk är att sömmen kan bli som en perforering i tyget så det går sönder, så sy med lite längre stygn om det är möjligt. Eller sy med kantband överallt så det inte rivs så lätt.
Funderar nu om det kan bli för tjockt med kantband? :hmm:
Annars kan jag nog prova göra en utan, så ser jag hur det blir. Går den upp får jag väl göra en ny..
För jag har vaxduk hemma, men inte kantband :lol:

Hur stora stygn ska man ha ungefär? och trådspänningen, vad kan man sätta den på?
Användarens profilbild
Av Anna
Jag brukar sy 3mm tror jag, och har inte ändrat trådspänningen något. Men olika vaxduk är olika känslig, en del håller jättebra. En del, lite plastigare går lättare sönder.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag tänkte sy något till ett 1-års kalas vi skall på imorgon. Men känner ingen inspiration. Något lätt tips någon? Det behöver inte vara så stort.

Funderar på en mössa och en trekantig nappväska kanske.
Användarens profilbild
Av SCSI
Anna skrev:Jag tänkte sy något till ett 1-års kalas vi skall på imorgon. Men känner ingen inspiration. Något lätt tips någon? Det behöver inte vara så stort.

Funderar på en mössa och en trekantig nappväska kanske.
Rispåsar är snabbt och uppskattat.
Användarens profilbild
Av Asia
Hej! Slänger mig in helt oförskämt med en fråga. Var kan jag lära mig handsömnad? Nätet eller irl. Jag bor i Stockholm så gärna här i krokarna.
Användarens profilbild
Av tweed
mly skrev:Jag har precis klippt en velour tunika till mig, med strechen på fel håll, h*vete många gånger, tror ni det är nån idé att sy ihop det, eller är det bara att slänga hela skiten?
Du har alltså luggen åt sidan? Det blir nog lite knepigt, ffa utseendemässigt. Kanske det går att göra något åt barnen i tyget? :klappa:
Av mly
kvarnkvik skrev:
mly skrev:Jag har precis klippt en velour tunika till mig, med strechen på fel håll, h*vete många gånger, tror ni det är nån idé att sy ihop det, eller är det bara att slänga hela skiten?
Du har alltså luggen åt sidan? Det blir nog lite knepigt, ffa utseendemässigt. Kanske det går att göra något åt barnen i tyget? :klappa:
Ja, blir så in i h*vete trött på mig själv, hade köpr 1,5m så biten va ju så gott som kvadratisk å efter som barnen va uppe va jag inte på golvet och klippte som jag brukar utan på köksbordet annars hade jag nog kommit på det, det är ju avskärningar så det blir ju inte så stora bitar att använda till barnen heller, framförallt blir det ju inte så höga bitar om man nu ska klippa på rätt håll :lol:
Å jag blir så sur. Bara för att jag ville göra nått till mig själv....
Av mly
Jag testade att bara hålla framstycket framför mig och det finns inte en chans att jag får på mig den även om det inte skulle se konstigt ut. Å va många svordomar det är i mitt huvud nu. Sambon erbjöd sig att köpa mig en klänning...
Användarens profilbild
Av Fryle
carro83 skrev:Här kommer lite av mina senaste saker...längesen jag visade något nu!
Åh så många fina saker!!!
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:Jag testade att bara hålla framstycket framför mig och det finns inte en chans att jag får på mig den även om det inte skulle se konstigt ut. Å va många svordomar det är i mitt huvud nu. Sambon erbjöd sig att köpa mig en klänning...
:klappa:
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:Jag testade att bara hålla framstycket framför mig och det finns inte en chans att jag får på mig den även om det inte skulle se konstigt ut. Å va många svordomar det är i mitt huvud nu. Sambon erbjöd sig att köpa mig en klänning...
Tack, jag börjar nog smälta mitt misstag nu, blir fortfarande sur när jag tänker på det, hade ju hittat tyg i precis rätt färg, nu är ju frågan vad jag gör av 1,5 m koksgrå velour i småbitar :hmm:
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:
Tack, jag börjar nog smälta mitt misstag nu, blir fortfarande sur när jag tänker på det, hade ju hittat tyg i precis rätt färg, nu är ju frågan vad jag gör av 1,5 m koksgrå velour i småbitar :hmm:
Jag hade varit så sur att jag inte ville se det mer, skulle ha skänkt det till dagis, de gillar små tygbitar att pyssla med. Sedan hade jag för att få revansch genast köpt en ny tygbit och klippt till på rätt håll.

Fast du ska ju göra som du känner.
  • 1
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?