- tor aug 30, 2012 19:43
Smilla103 skrev:Jag betalade 50:-/kg för otvättad finull, och då fick jag välja och vraka och bara ta det allra finaste. Det är nog bäst att ringa innan så han har ull hemma. Jag pmar nummermelon skrev:Smilla103 skrev:Hej!Spännande! Det är en mycket rolig hobby. Vet du vad gubben har för får?![]()
Jag var vid Gräfsnäs slott i helgen, och de hade öppet ngn hantverksbod där.... så nu vill jag spinna och växtfärga mitt eget garn![]()
Tanterna där, hade iochförsig inte spunnit själva, men de hade gjort såå fina sjalar av eget garn.
Jag har en 92 årig gubbe som åker förbi mitt, com har får lite längre bort...hörde att ett tag hade han grävt ner sin ull för att det inte fanns ngn som ville ha den. Tänkte jag skulle se om jag kan få av honom och se om jag kan fixa fram några kardor...
...Vad jag vill komma till är att jag kommer nog att smyga lite i tråden, och be om tips och råd från er
Ett bra tips är annars Oskar i Hökerum som har 300 finullsfår. Jag var där i början av augusti och fick välja och vraka bland hans nyklippta ull.Nu är allt tvättat och jag ska snart börja karda.
Hej!
Gubben har gotlandsfår...
Men han i Hökerum...det är väl säkert hans får jag ser när jag kör ut från Komskälet till 40:ian...
Vill du pm:a mig hans nr. eller är det bara att åka dit? Då får du gärna pm:a vägbeskrivning
Vad fick du betala?
Tack för tipset