- lör aug 18, 2012 20:54
(ja ja jag har ju klagat på mina kardor förr...)
Dorotea skrev:Skumt! Mina var jättrostiga när jag fick dem men efter kardning så har den försvunnit. Den ullen som jag har kardat har varit brun så jag har inte brytt mig om rosten. MEN nu börjar mina kardor släppa piggar. De går visserligen ganska lätt att plocka bort när jag spinner men risken att jag river mig är överhängande och piggarna ska ju vara på kardan...ellla skrev:Det är så konstigt att det här är första gången som de rostar - mamma köpte dem innan jag föddes, dvs de är minst 30år gamla... och de har inte använts regelbundet alls, men det här är första gången de rostar.Dorotea skrev:Mina kardor har rostat.jag tror inte att det beror på klistret. Mina äldre kardor rostar om de ligger oanvända för länge de med. Jag brukar köra mer otvättad ull i dem dåDet har aldrig hänt förr. Kan det vara för att jag limmade på ett ställe med Karlssons Klister?
Det känns inte som att det borde vara rostframkallande.
Ullen blir orangemen redan efter några tussar verkar det ha rensats ut, liksom. Men jobbigt ändå.
ÅH, vad jag önskar mig ett enklare sätt att karda ullen.Men kardmaskin är DYYRT.
Ja, en kardmaskin står på önskelistan här med....
Nåja, jag kör igenom dem ordentligt med skräpull.

Har världens bästa killar Axel 060327, min ängel 080803, Erik 090912 och så Micke förstås