Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Har precis färgat garn till dockhår och passar på att puffa upp en gammal tråd! :app:

Funderar själv på hur jag ska göra med håret denna gången? Tidigare gånger har jag broderat hårbotten, och på den ena sen satt dit små flätor längs ned och på den andra sytt och knutit stora öglor som jag sedan klippt upp. Tåligt och bra blev det men ack så tidsödande... :roll:

Har tyvärr inte riktigt tid till samma variant denna gång och funderar därför på att istället sticka eller kanske virka en peruk och sedan sy fast den men vet inte riktigt hur det tar sig ut irl. :hmm:
Har tunnt ullgarn + mohairgarn att tillgå (sånt med silke i :loving: )
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:
Ponyo skrev:Jag har köpt mönster till denna söta docka, och syr på för fullt. :love:
Hur ska du göra håret på din docka? :D
Jag skulle vilja göra som melon, men just den biten förtäljer inte beskrivningen. För enligt det mönstret ska dockan ha hår av filt (kiki in the meadow). Men garnet är beställt.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Ponyo skrev:
CrazyMagpie skrev:
Ponyo skrev:Jag har köpt mönster till denna söta docka, och syr på för fullt. :love:
Jag skulle vilja göra som melon, men just den biten förtäljer inte beskrivningen. För enligt det mönstret ska dockan ha hår av filt (kiki in the meadow). Men garnet är beställt.
Och tro hur melon gjorde då? :lol:

(blev tvungen att googla kiki in the meadow - jättefin ju! :tumup: )
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:
Ponyo skrev:
CrazyMagpie skrev:

Kan hon ha virkat en peruk och dragit upp/borstat upp själva håret tro? Repa upp lär man inte kunna göra. :lol:
Av corona
Ponyo skrev: Kan hon ha virkat en peruk och dragit upp/borstat upp själva håret tro? Repa upp lär man inte kunna göra. :lol:
Jag vågar påstå att det var så hon gjorde.
Virkat, dragit upp, virkat dragit upp, virkat, dragit upp...
Hon visade ju, men minnet är så fruktansvärt kort :roll:
Av Ponyo
Ponyo skrev:
CrazyMagpie skrev:
Ponyo skrev:
CrazyMagpie skrev:

Kan hon ha virkat en peruk och dragit upp/borstat upp själva håret tro? Repa upp lär man inte kunna göra. :lol:
Och efter lite googling såg jag att det inte var helt taget ut luften. Hon hade berättat i sticktråden redan. :D
Därifrån jag hade fått det.
Av Vinterhumlan
Det är rätt! Det är ett speciellt ludet mohair (?) garn som man virkar med fasta maskor. Innan man virkar lirkar man ut så mycket långt ludd/hår från garnet som möjligt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?