Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Å det är ju faktiskt inte säkert att det blir bra bara för att man provar på sjalträff, det är ju när man bär länge som man känner oftast om det är fel. Det står väl mest mellan manduca och boba nu. Verkar dock vara svårt att få tag i boba i Sverige så jag gick in på deras hemsida men det är typ slut där med. Boba är nog helt uteslutet att få tag i beg eftersom 3g är så ny och jag vill i så fall ha den eftersom den är mer anpassad till små.

Beco gemini skulle jag kunna tänka mig om jag får tag i den beg. Gillar ju iof sig manducan oxå men det är om den är för svajjig i ryggen, boban ser lite stadigare ut.

Hur är LennyLambs trikåsjal? Den lila var så fin och billigare än aldorias bambu. Är LennyLamb lika mjuk? Är det svårt att beställa från deras hemsida?

Det är typ bestämt att jag ska vara sjukskriven nu så nu gäller det att hitta billiga alternativ.
Sitter med mobilen så det blir kortare än vad jag skulle vilja!
Jag köpte min boba från mammabarn.se, tror den kostade 997 eller nått.Man kan kan välja klarna faktura som man sen kan ändra till delbetalning, om ni har svårt att lägga ut de pengarna på en gång menar jag.
Jag är nog typ lika stor som din man och på mig sitter den jättebra, å alla mina kompisar som testat den säger samma sak!
Jag drömde i natt att vi hade en boba 3g och att jag hade kämpat jättemycket med att få tag i den hos tillverkaren, de finns ju inte ens där just nu men på något sätt hade jag fått dem att göra en svart till oss. Vi var hos några kompisar och glömde den där, när vi skulle hämta den hade de klippt sönder den. Jag fattade aldrig varför. Vet bara att jag blev skitsur för att vi hade hittat en sele vi båda trivdes med och eftersom det var så svårt att få tag i den.
Nu var det ju bara en dröm.
För oss skulle Boban ha fungerat jättebra första månaden, för att sedan inte alls fungera tills bebisarna varit runt 4-5 månader. Det beror på att ingen av dem gått med på att sitta groda med benen innanför sjal eller sele när de varit äldre än så. Så jag säger satsa på en sele med sittdel som man kan ädra bredden på. Eller med babyinsatts som på Beco Butterfly II Eller Manduca. Annars tyckte jag Boban var otroligt fin. Och här www.slumber-roo.co.uk finns matchande väska att köpa till sin Boba också. :D Där tror jag även du kan komma undan lite billigare om du vill köpa ny Manduca. Beco finns också där, men de får inte sälja till länder med egna återförsäljare. :(
Fast manducan kan man väl inte ändra sittdelen på mer än vad man kan på boban?

Hur länge ska de sitta groda?

Jag har sett att boba 3g har ändrat så det går att dra åt lite kring huvudet på bebis men tittar man på visningsfilmen på youtube så ser det väldigt svajjigt ut för liten bebis http://www.youtube.com/watch?v=MOHAZjxS ... 6C8D214548. Tittar man på bilder på deras hemsida ser det ut som att 3g har ett band vid huvudet som gör att det inte är lika svajjigt men det syns inte på filmen, http://www.bobafamily.com/support/boba- ... tructions/. Är det så svajjigt som på filmen?

Manducan ser lite slapp ut i ryggen för barnet när de är bebisar. Stämmer det eller är det bara bilderna som ser så ut?
Manducan har ju ett spädbarnsinlägg som gör att bebisen kommer upp en bit, tror det var de Isadora menade.

Vi hade en Gemini och S satt aldrig groda utan hade benen utanför från början, det gick fint.

Hon visar ju bandet i slutet av filmen, men ska jag vara ärlig tor jag inte det hjälper nämnvärt. Även om Boba genom att fästa ihop selen lanserar sig som en sele som går att använda från start så känns det mest som något de gjort som säljargument. Jag kan inte riktigt se Boba 3G som en sele för spädisar, har förvisso inte testat den med bebis men jag ser ju hur den ser ut och det är inte en sele jag hade valt att stoppa min nyfödda i om jag hade alternativ.

Om jag vore du (eller någon annan gravid) hade jag satsat på en mjuk trikå till att börja med (det är trots allt du behöver i början även om alternativ är kul) och sen köpt på mig sele, vävd, ringsjal etc efterhand när behoven uppstår. Tror man kan slippa felköp och risken att förköpa sig minskar kanske lite.
Jag vill gärna ha en sele oxå.

Ingen som svarar på om manducan är slapp i ryggen för barnet när man bär på magen eller om det bara ser så ut på bilderna?
Vad är det för skillnad på manducan före och efter new style?
Nej, Manducan är inte slapp i ryggen för barnet. Tyckte inte jag iaf. Skilnaden mellan de äldre och de nya Manduca är att man tagit bort fickan, och förbättrat midjebältet så att spännet hamnar mitt bak eller mitt fram istället för på sidan. Men jag kan ha missat något. Fickan var obrukbar och spännet på sidan tycker jag är jättebökigt så jag skulle välja en New Style.
´På Boban viker man upp midjebältet och knäpper fast det med tryckknappar i ryggdelen av selen. Sen måste man trä om spännena för att de inte ska hamna ut och in. På manducan sitter babyinsattsen ihoprullad på insidan av sittdelen. Med båda dessa selar kan man efter ett tag få problem med att bebisen är för stor för babyinsatts/babyläge, och för liten för att sitta med benen utanför i sittdelen. Så det är därför jag röstar för Gemini. Tror det finns iaf en under säljes, men man ska ju gilla mönstret också.
Andelle skrev:Om jag vore du (eller någon annan gravid) hade jag satsat på en mjuk trikå till att börja med (det är trots allt du behöver i början även om alternativ är kul) och sen köpt på mig sele, vävd, ringsjal etc efterhand när behoven uppstår. Tror man kan slippa felköp och risken att förköpa sig minskar kanske lite.
Alltså, jag förstår att det är svårt, speciellt när man väntar sitt första barn, men jag rekommenderar också att vänta. Trikåsjal är så himla mysigt i början så jag tror inte selen blir använd så himla mycket. I vart fall inte om man inte är van att bära (men jag kan ha såååå fel). Det är svårt att vänta, jag vet. Men jag skulle i vart fall vänta och sen försöka prova med bebis. Det blir så himla mycket bättre då. :heart: :heart:
Jo å ni är så snälla som svarar på mina tokiga knäppa funderingar.

Mannen vill inte bära i sjal (fast jag ska allt få honom till att göra det hemma) å så känner jag att det hade varit bra att ha något att bara knäppa på sig om hunden vill ut fort och jag inte har tålamod att knyta.

Vi har i alla fall planer på att åka upp till Mölndal till Eden baby någon helg i sommar och kolla på selar. De har de tre vi är mest intresserade av. Efter att ha hört att manducan kanske inte passar mig känns det dumt att inte ha provat och vi gick igenom alla tre selarna en gång till ikväll och det lutar nu åt beco gemini eftersom så många sagt att den är den bästa. Mannen tänker lite så att det kanske är bättre att lägga till lite än att det blir fel. Men som sagt planen går åt Eden baby nu. Samtidigt kan jag inte låta bli att gilla manducans lite ruffigare inte så pråliga utseende (likdant som bobans neutralar). Kanske blir en sådan när bebis är älder men becon verkar ju ändå bättre till småttis och till mig.
Summer skrev:Jag säljer fortfarande 2 beco gemini begagnat: http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=27&t=203473
Om jag nu får göra säljreklam i din tråd 8)
Den har jag missat.
Tyvärr hade vi tänkt oss de som är mer åt det svarta hållet.

Vi har tänkt oss försöka ta oss upp till Eden baby och prova de tre selarna vi är intresserade av och sedan utgå från det. Känns som att vi kommer vela ihjäl osss annars :wink:
Cillan skrev:Vi har tänkt oss försöka ta oss upp till Eden baby och prova de tre selarna vi är intresserade av och sedan utgå från det. Känns som att vi kommer vela ihjäl osss annars :wink:
Prova är bra, och sedan är det faktiskt helt ok att man ändrar sig också. Har man köpt beg. från början är det knappt att man förlorar ngt på att sälja vidare heller. :tumup:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?