Kristina skrev:Nu har jag testat, bilder får ni klara er utan för jag såg ut som hej-kom-o-hjälp-mig.. 
Det funkade ganska bra iaf, men det blev lite samma effekt som när man bär liten bebis i dubbelX, dvs ganska hopsjunket. Jag knyter iofs alltid så bebisen/barnet sitter snett på min mage och inte på höften, och så ser jag till att ha den delen av sjalen som är på framsidan ytterst, på det viset kan man dra upp den ordentligt till nacken och även stödja huvudet vid behov (testade inte nu med F, men jag gjorde ofta så med Alma när jag bar henne i höftX, det var vår favvoknytning rätt länge).
Ja, då är hon väl för liten. Det är så svårt att föreställa sig hur bra olika knytningar funkar när man inte har någon liten bebis själv. Om man vill bära på höften med ett litet barn kanske ringsjal är bäst då för en liten bebis?
Eller en kort sjal, men då måste man nog vara rätt duktig på att få till sjalen bra. Det här måste väl vara en rätt liten bebis:
Tycker bara att det finns en hel del inlägg, där rätt små bebisar vill kika framåt och då är ju höften ett alternativ, men det är ju inte helt lätt tydligen, kan ju bli lite svajigt.